EA Sports WRC teszt

2023. december 22.
95.6231
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
iPet profilja, adatai
iPet
Amikor pár évvel ezelőtt az EA felvásárolta a Codemasters brigádját, azzal nem csak egy tehetséges csapatot szerzett meg, hanem egyúttal elkezdte építgetni (pontosabban bővíteni) a különféle versenyjátékokból álló portfólióját. Az F1-ből már kaptunk is példát, az mindenképp pozitív jeleket mutatott, így tehát kíváncsian vártuk, hogy mi fog történni a WRC háza táján, hiszen a különféle rally-s dolgok modellezésében egészen kafa a brit stúdió.
 


A legtöbb, hasonló jellegű akvizíciót minimum összehúzott szemmel fogadjuk (pláne, ha valamit kizárólagossá akarnak tenni, ugye), itt viszont valamilyen okból kifolyólag nem éreztünk semmi hasonlót, bár az is igaz, hogy az EA-nek mindegy, hogy a zsöci melyik oldalról jön. A másik derűre adó ok pedig, hogy ebben az esetben végre a hivatalos licenszek találkoztak a tapasztalattal, így joggal várhattuk azt, hogy a két világ találkozásából valami remek dolog fog születni.

Alapvetően így is lett, noha ahogy a pontszámból is láthatjátok, azért nincs kolbászból a kerítés itt sem. A negatívumok főleg abból származnak, hogy a kóderek nem használják tovább a saját Ego motorjukat, hanem mindent át kellett ültetni az Unreal Engine legfrissebb változatába, ez pedig nem minden esetben sikerült. Értsd: a stuff inkább valami PS4-es cuccnak néz ki, mint modern kori "csodának", de erről még beszélünk bővebben később, most fókuszáljunk inkább a lehetőségekre.

A magenta kicsit furcsán áll de amúgy menő vagyok

A magenta kicsit furcsán áll de amúgy menő vagyok


Rögtön egy újítással kezdünk, ami szerintem roppant hiánypótló. Elénk tolnak egy jól átgondolt tutorialt, ami ugyan kicsit hasonlít a Gran Turismo jogsis megoldásához, de legalább működik. Itt az alapoktól kezdve begyakorolhatjuk a főbb kezelési lehetőségeket, ráadásul minden egyes ilyen pontnál egyből három teljesen eltérő talajtípuson is mehetünk, mert nyilvánvalóan a hó teljesen máshogy viselkedik, mint mondjuk a sima aszfalt.

Egy gondom van mindössze, viszont ez alapvetően a cuccra úgy en bloc igaz. Egyszerre próbál meg szimulátor és árkád lenni, de ez nyilvánvalóan nem sikerülhet. Ahogy mondtam, a tutorial sok szituációra felkészít, de a vezetéstechnika igazi mélységeibe már nem megy bele, amire pedig sok esetben, főleg a komolyabb eredmények eléréséhez, szükség lenne. Ezzel együtt abszolút üdvözítendő ez a rész.

Mivel ide bármikor visszatérhetünk, vegyük is át a többi lehetőséget, mert van belőlük bőven. A legtöbb időt egészen biztosan a Career alatt töltjük. Ez, ahogy a neve is mutatja, a kvázi szingli kampány. Jól bevált alapokra épít, de van benne pár nagyon izgalmas csavar, amivel meg a stratégiát mélyíthetjük. Pilótánk és segítőnk összetákolása után osztályt kell választani: ez lehet a Junior WRC, a WRC2 és persze a királykategória, a WRC. Saját ügyességünk mellett lesz még egy alapvetően meghatározó elem, ami pedig a befektetőnk elégedettsége.

Majd én azt tudom hogy mikor kell indulni

Majd én azt tudom hogy mikor kell indulni


Ő adja a manit mindenre (új autók, szerelés, kisegítő személyzet, satöbbi), cserébe pedig vannak bizonyos mérföldkövek, amiket teljesítenünk kell egy szezon alatt. Ezek mellett vannak opcionális dolgok, mint például a helyezésünk egy adott szakaszon vagy hogy egy adott gyártónak hányszor indulunk a saját versenyén, satöbbi.

Az egyetlen nehezítő tényező, ami miatt jól át kell gondolnunk a dolgainkat az az, hogy minden héten egy eseményt tudunk teljesíteni - beleértve magukat a WRC futamokat is. Szóval ügyesen kell balanszíroznunk, mert mondjuk, ha a drága ATM igényeit figyeljük, akkor hosszabb távon lényegesen nagyobb lesz a büdzsénk, cserébe lemaradhatunk a pontversenyben, vica versa. Szóval ez ad egy érdekes ízt az egésznek, ami talán egy kicsit szokatlan, de nekem nagyon tetszett.

Ha nem akarunk ezzel szenvedni, akkor indítsunk inkább egy sima Championship-et, ami nagyjából ugyan ezt tudja, csak sallang nélkül, a futamokra koncentrálva. Természetesen saját szánk íze szerint paraméterezhetjük a futamok számát, milyen hosszú legyen, estébé. Ennél izgalmasabb pont az úgynevezett Moments. Ez lassan már standard lesz minden sportcuccban: itt ugye ikonikus pillanatokat kreálhatunk újra. Oké, annyi csavar van benne, hogy a legtöbb adott esetben csak hasonlít a valós eseményeken alapuló társaira, de ettől még remek szórakozást nyújt, pluszban némely olyan nehéz, hogy inkább vinnéd végig a Dark Souls-t egy melltartóval irányítva. Végül pedig ott a Quick Play és a Time Trial, amik azt hiszem nem igényelnek különösebb magyarázatot.

Ez a nekem való terep

Ez a nekem való terep


Vegyük górcső alá a külcsínt és a mögöttes technikát, mert nagyjából ez a "leggyengébb" pontja tesztalanyunknak. Ahogy utaltam már rá (és ahogy a screenshotokon látjátok) azért nagyon messze vagyunk a PS5 csúcsától. Az autók pofásak, viszont a körítéssel már vannak bőven gondok. Az effektek finoman szólva sem szépek, ahogy a pályák között sem találunk túl sok kiemelkedőt, pedig igyekeztek sokat és változatos helyszíneket belepakolni.

Összesen 18 eltérő lokáció van 204 pályára vagy szakaszra felosztva, ami elég jónak mondható. De hiába a mennyiség, ha nem igazán fogunk tudni felhozni semmilyen egyedi vagy elragadó pillanatot belőlük. Ami még ennél is komolyabb gondot tud okozni, azok a technikai malőrök. Mert ugye elég nagy tempóban száguldozunk ahhoz, hogy a csúnyácska körítésen felül emelkedjünk, viszont, ha cserébe beszaggat az egész, akkor azért fogunk ízeseket káromkodni.

Közvetlenül a megjelenés után meglehetősen rossz volt a helyzet, mostanra viszont eljutottunk odáig, hogy jó eséllyel nem veri tönkre semmilyen futamunkat a lag. De azért elő tud sajnos fordulni. Ez pedig azért gond, mert a játék bizonyos tekintetben eléggé könyörtelen és itt csatolnék vissza a szimuláció per árkád vonalra. Szóval ahogy az autók a különféle talajon viselkednek, illetve ahogy a vezetési stílusunkra reagálnak, az abszolút szimulátor jellegű.

Kicsit szegényes a műszerfal

Kicsit szegényes a műszerfal


Ugyanakkor maguk a szakaszok sokszor cső formára vannak szabva, ami pedig az agyatlan, NfS jellegű száguldozásnak kedvez. Ettől még sikerélmény van, de a következő résznél valamelyik irányba érdemes lenne állást foglalni. Választható autó van dögivel, egészen biztos vagyok benne, hogy mindenki meg fogja találni a szívének kedves járművet, viszont van itt is egy csavar: az alapoktól kezdve építhetünk magunknak egy sajátot!

Nyilván nem fogjuk egyesével válogatni hozzá a csavarokat meg manuálisan összerakni nulláról a motort, de azért nem is fapados a dolog, szépen el lehet szüttyögni vele. A hang számomra legalább olyan fontos egy rally-nál mint a vizualitás, de az rendben van. Fejhallgatóval teszteltem és ahogy szörcsögnek a kerekek egy-egy kanyarban meg ahogy pattognak a kövek és kapar a gumi a hóban az nagyon parádés. Mitfárerünk hangja sem cseszte fel az agyam, az meg csak nagy adag plusz, hogy a menüben főként karcosabb metál szól, ami nagyon jól áll neki.

Látjátok, gyerekek, ezt hívják úgy hogy hó

Látjátok, gyerekek, ezt hívják úgy hogy hó


Nagyjából ezt érdemes tudni tehát az EA Sports WRC-ről, ami a felvásárlás óta az első a Codemasters-től. Összességében kifejezetten jól sikerült, rengeteg pozitívuma van: a megreformált tutorial, az autóépítés, a kibővített és érdekes aspektussal ellátott karrier mind-mind megsüvegelendő.

A grafikán ellenben még bőven van mit reszelni, mert az előző generációs tájakat még beveszi a gyomrunk, de a dadogós képfrissítést már nehezebben, még akkor is, ha sokat javult a kiadás óta. Kicsit még az identitását szintén keresi, de ettől még abszolút élvezetes terelgetni a gépszörnyeket mindenféle kenyai tájon. Én szerettem, de azért remélem, hogy a következő etapban már figyelnek kicsit a minőségre is.

EA Sports WRC / Tesztplatform: PlayStation 5

jó lesz ez!
  • Stílus: Verseny
  • Megjelenés: 2023. november 03.
  • Ár: 17.890 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Remek a tutorial
  • Tudunk saját autót építeni
  • Sok és változatos pálya
  • Mély karrier mód
  • A grafika messze van a jótól
  • Néha szimulátor, néha árkád
  • Technikai hibák
  • Hang
    8
  • Grafika
    7
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    8
7.8
6 hozzászólás

petrovicsz

1 éve, 7 hónapja és 9 napja

WRC10 nekem nagyon bejött, lehet injkább előveszem újra azt. röhögő smiley

válasz erre

Ronalddo

1 éve, 7 hónapja és 11 napja

Nem néz ki ez olyan ****ul amúgy.

válasz erre

Mordorer

1 éve, 7 hónapja és 11 napja

Szimulátorban nagyon gyenge vagyok sajnos, pedig tolnám.

válasz erre

Patrik94

1 éve, 7 hónapja és 11 napja

Fura ez a sim / arcade megoldás, nem tudom direkt volt-e, vagy csak elb*szták. röhögő smiley

válasz erre

muki

1 éve, 7 hónapja és 11 napja

De jól teljesített ez a game! meglepett smiley Azt hittem **** lesz amúgy. röhögő smiley

válasz erre

fighterlaci

1 éve, 7 hónapja és 12 napja

Szép lassan felfejlődik ez a széria... Bár inkább lassan. röhögő smiley

válasz erre
EA Sports WRC
17.890 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
rDAVE profiljawiiliam profiljamarco profilja