Dungeon Siege III teszt

2011. július 05.
75.8101
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Hobbikocka profilja, adatai
Hobbikocka
Újabb tagot köszönthetünk a hack-n-slash akció-RPG-k klubjában. A Dungeon Siege harmadik részét már nem a Gas Powered Games hozta össze, a folytatás az Obsidian Games keze munkáját dicséri. A sorozatban elsőként ez a fejezet jelent meg konzolokon, sőt, elsősorban azok közönségét célozták meg, ami meglátszik a PC verzión is. Most Ehb földjére kalauzollak benneteket, hogy kicsit részletesebben is megismerhessétek a játékot.

/>
Dungeon Siege III teszt - 2. kép

Helyszínünk tehát ismét Ehb Királysága, és az előző részekből ismerős szereplők is felbukkannak a történetben. A Tizedik Légió közel 400 éven keresztül tartotta fenn a rendet, és védelmezte a királyt. Bukásukat egy fiatal lány, a Jeanne D'Arc-ra hajazó Jeyne Kassynder okozta. Az árvaként felnőtt lány a király halálát követően a Légiót vádolta meg a gyilkossággal. Maga köré gyűjtött követőivel egyfajta irtóhadjáratot szervezett a Légió katonái és azok leszármazottai ellen, egyenként levadászva őket. A légiósok utolsó erőit a Rukkenvahl Erdőben gyilkolták le, harminc évvel ezelőtt. Maradéktalanul azonban mégsem pusztult el ez az ősi szövetség. Odo - aki korábban a Légió kémje volt - megmenekült a haláltól, néhány másik légióssal együtt. Megóvta a régi harcosok leszármazottait a veszélytől, történetünk elején pedig összehívja őket, hogy egy találkozón újraszervezhessék a légiót. A dolog persze nem megy zökkenőmentesen, a házat Lescanzi orgyilkosok támadják meg, éppen csak el tudunk menekülni a romok közül. Végül Odo-t megtalálva felvesszük a harcot Jeyne Kassynder ellen, célunk a Tizedik Légió hírnevének helyreállítása.

Dungeon Siege III teszt - 3. kép

A játékban négy karakter közül választhatunk, mindegyiküknek más erősségei és gyengéi vannak. Iyen szempontból a játék tényleg változatos, érdemes kipróbálni több karakterrel is. Nem csak a játékstílusunkat befolyásolja a döntésünk, hanem a történetben is adódnak bizonyos eltérések. Adjuk meg a lehetőséget a hősjelölteknek a bemutatkozásra:

Lucas Montbarron
Hugh Montbarron, a Légió nagymesterének fia (és a Dungeon Siege I hősének, az első Lady Montbarron-nak is leszármazottja). Igazi közelharcos, karddal és pajzzsal veszi fel a harcot ha egy ellenféllel áll szemben, de hatalmas kétkezes kardjával több ellenfelet is helyre tud rakni.

Anjali
Odo örökbefogadott lánya, egy ősi faj, az archon-ok utóda. Emberi alakjában lándzsával, vagy bottal harcol, emellett átváltozhat egyfajta tűzelementállá. Ilyenkor lándzsa helyett saját pusztító mágiájával perzseli meg ellenfeleit.

Reinhart Max
A Légió mágusainak leszármazottja, területre ható mágiája sok ellenséggel tud végezni, de védtelenül hagyja őt. Közelharcra és egy célpont ellen a dinamikus mágia a jó választás.

Katarina
Hugh Montbarron és egy Lescanzi boszorkány törvénytelen gyermeke, igazi távolsági harcos. Egy messzehordó puskával, shotgunnal és pisztollyal van felszerelkezve.

Amint azt láthatjátok, formabontóan új karakterosztályokra nem számíthatunk. A megszokottnak mondható közelharcos, mágus, rogue és a valamivel egyedibb archon közül válogathatunk. A történet előrehaladtával összetalálkozunk a másik három választható karakterrel, akik aztán segítőink lesznek. Egyszerre csak egyikük kísérhet minket, de egy menüben szabadon váltogathatjuk, kit szeretnénk magunk mellett látni. A kooperatív mód tulajdonképpen úgy működik, hogy a társunk irányítását átveszi egy emberi játékos. Hálózati játék esetén viszont nem csak ketten, hanem akár négyen is kalandozhatunk együtt.

Dungeon Siege III teszt - 4. kép

Máris belevethetjük magunkat a kalandokba, miután eldöntöttük, kit választunk. Ekkor szembesültem azzal, milyen érzés ha pocsék módon portolnak valamit PC-re. Én point-and-click irányításra számítottam, ami odáig stimmel is, hogy bal gombbal támadunk, jobb gombot lenyomva tartva mozgatjuk karakterünket. Ezen túl viszont egerünket el is felejthetjük. A kamera állandóan elfelejt jó irányba fordulni, amit a az A és D billentyűkkel korrigálhatunk, a W, S-sel pedig tudnánk előre hátra mozogni, de támadás gomb már nincs a keyboardra kiosztva. A védekezésre és vetődésre szolgál a Space, mindenféle interakciókra az E. Sebaj, gondoltam, majd jól átállítom az opcióknál. Kicsit pofára estem, mikor kiderült, hogy ez nem így megy. A készítők kitalálták ezt a gombkiosztást, nekem pedig ezzel kell szívnom (miután sok hasonló panaszt kaptak, a készítők már ígérik az irányítást javító patch-et). Egyébként is röhejesnek tartom, hogy az egér szinte használaton kívül van. Kattintható ikonok az inventory, karakter stb. nézetekhez nincsenek. Tárgyakra nem tudok rámutatni, csak ha föléjük állok akkor tudom őket fölvenni az E-vel, szörnyekre szintén nem lehet egérrel célozni.

Dungeon Siege III teszt - 5. kép

A harcokat is kellőképpen alá tudja ásni ez a csodálatos megoldás. Az autocélzás sokszor megkeserítette az életemet. A hősömet éppen miszlikbe aprították közvetlen közelről, de ő mégis valami távoli ellenfélre lövöldözött, aki ráadásul ki is esett a kamera látószögéből. A harc során egyébként Q-val váltogathatunk a harcstílusaink között, ez általában közel-, vagy távolsági harci képességet jelent, esetleg egy, vagy csoportos támadók ellen hatékonyabb gyilkolási módszert. A harc során folyamatosan töltődik fókuszunk, amiből extra erős támadásokat és varázslatokat idézhetünk meg. Az ellen felaprítása után a belőlük kipotyogó loot-on, életerő- és fókuszbogyókon kívül természetesen tapasztalati pontokat kapunk. Szintlépéskor Ability (képesség), Talent (tehetség) és Proficiency (szakértelem) pontok dukálnak nekünk. A képességeinket az 1,2,3 gombokra oszthatjuk ki, összesen kilenc félét használhatunk, attól függően, hogy éppen közelharci, távolsági harci, vagy védekező módban vagyunk-e. A szakértelem a képességeinket erősíti, a tehetség pedig további bónuszokat ad hősünknek. Segítőnk fejlődési irányát is mi szabhatjuk meg.

Dungeon Siege III teszt - 6. kép

Az RPG-k szerelmesei újra hoppon maradnak, itt is az akciódúsabb vonalat erősítették a készítők, lépten-nyomon küzdenünk kell. A történet viszonylag részletes, de klisékben gazdag. Sok-sok párbeszédet hallgathatunk végig, gyakran válogathatunk is a válaszlehetőségek között (aminek viszont kevés alkalommal van bármi jelentősége). A megszokott módon fő- és melléküldetéseket teljesítve kell szaladgálnunk különböző helyszíneken, miközben óriáspókok, élőhalottak, zsiványok és más ellenfelek törnek életünkre. Hogy még véletlenü se tévedjünk el, az R gombbal megjeleníthetünk egy útvonalat, ami az éppen kiválasztott quest következő állomásához vezet el minket. Erre gyakran szükség is lehet, mert csak egy miniatűr automapot kapunk, a teljes környék áttekintésére nincs lehetőségünk térképen.

A különböző helyszínek között való sétálgatás néhol hosszúra sikeredett az ízlésemnek, és a játék elején nem találunk teleportereket, vagy egyéb közlekedőeszközt. Azt viszont díjazom, hogy egy-egy kazamata vége felé általában találunk valamilyen rövidített utat a bejárathoz. A másik pofon a PC-n játszóknak, hogy csak mentési pontoknál lehet eltárolni a játékállásunkat. Rendben, elég sűrűn találunk ilyeneket, de ez valami vicc?

Dungeon Siege III teszt - 7. kép

A szörnyek és egyéb ellenségek mindenféle tárgyakat dobálnak nekünk az aranyak mellett, ezeket viszont sokszor nehéz észrevenni, mert nem túl feltűnőek. A másik fekete pont azért jár, mert sem gyorsbillentyűvel, sem beállítható opcióként nincs lehetőség a földön heverő tárgyak nevének kiíratására (a Torchlight-ban még a kapcsolókat és a ládákat is felcímkézte a játék). Amint összeszedtük őket, elég csak rámutatnunk a hátizsákunkban, máris szemügyre vehetjük miben térnek el az épp viselt darabtól (ez egy hasznos funkció). A különböző növelt tulajdonságok név alapján nem mindig beazonosíthatók, a játék súgóját kellett sokszor bújnom, hogy el tudjam dönteni, mire is van szükségem igazán. A szükségtelen darabokat aztán eladogathatjuk a nekünk szimpatikus kereskedőnek, ahol szintén beleakadhatunk esetenként hasznos bizsukba. Ha a későbbiekben a kalmárokig is lusták vagyunk elvonszolni a hmm, hátsó felünket, akkor használjuk bátran a transmute funkciót, ami azonnal aranyat csinál az itemekből (persze alacsonyabb áron). Nagy lekorlátozásnak érzem azt is, hogy ennyire karakterhez kötöttek a fegyverek és páncélok. Mi van akkor, ha én Anjali-ra is szeretnék lovagi vértet adni, vagy éppen Katrina-ra páncélkesztyűt?

Dungeon Siege III teszt - 8. kép

A játék grafikája néhol egészen szép, főleg a barlangok, kripták, és egyéb zárt helyszínek között találtam tetszetőseket. Például az erdei helyszínek színvilágukban, díszleteikben egyaránt laposnak és klisének hatottak. A figurák kidolgozottsága is hagy időnként kívánnivalót maga után, bár a nézetnél fogva csak akkor látunk többet belőlük, ha párbeszéd módba vált a játék. A közeli portrék kidolgozottabbak, de eléggé élettelennek tűnnek a szereplők.

A zene kellemes, az egyik kísértetházas helyszínen kifejezetten hozzátett a hangulathoz. A hangeffektek szintén egész jók, a beszédhangok kevésbé. A dialógusokban néha túlzásba vitték a színészkedést, nem hangzottak mindig hitelesen a mondatok.

A Dungeon Siege harmadik felvonása nem különösebben nevezhető mérföldkőnek a maga műfajában. A készítők biztosra mentek, a jól megszokott elemekből raktak össze egy tisztességes munkadarabot. Engem sajnos a történet nem fogott meg, és nem is motivált nagyon játék közben. Az pedig dícséretes, hogy egy patch-ben majd a PC-s közönség számára is használhatóvá teszik az irányítást, de ezt nem ártott volna a boltokba kerülés előtt orvosolni. Már nagyon itt lenne az ideje a Diablo III-nak.

Dungeon Siege III teszt - 9. kép

Dungeon Siege III / Tesztplatform: PC

jó lesz ez!
  • Stílus: Akció RPG
  • Megjelenés: 2011. június 17.
  • Ár: 9.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Különböző karakterek
  • Igényes grafika
  • Multiplayer koop
  • Pocsék irányítás (nem átállítható)
  • Közhelyes karakterek és történet
  • Esetenként lapos játékmenet
  • Hang
    7
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    8
7.8
6 hozzászólás

Drenzer

10 éve, 6 hónapja és 1 napja

Pc.n a második részéhez volt szerencsém. Ma nosztalgiázni támadt kedvem és gondoltam előszedem újra. Most pedig látom, hogy van III. része is. Remélem, hogy hozza azt az élményt amit hoznia kell és megüti az elődje által nyújtottatak. Diabló III után kíváncsi leszek mennyire fog tetszeni röhögő smiley

válasz erre

Vendég

14 éve, 5 hónapja és 23 napja

PC-n egy hulladék, de PS3-on frenetikus!

válasz erre

Vendég

14 éve, 6 hónapja és 6 napja

Megvárom amig leviszik az árát. Tipikusan az a játék, amiért nem rohanok a boltba.mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

14 éve, 6 hónapja és 6 napja

Az egyik legjobb rpg

válasz erre

Vendég

14 éve, 6 hónapja és 7 napja

Végszó hatalmasröhögő smiley

válasz erre

Vendég

14 éve, 6 hónapja és 7 napja

Nagy király game, az első rész óta a kedvenc rpg sorozatom!

válasz erre
Dungeon Siege III
9.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja