Doom III teszt

2004. október 13.
77.3361
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Methas profilja, adatai
Methas
Nos megérkezett. Úgy érzem, nem voltam egyedül, akik várták a Doom 3. részének a megjelenését. Ezzel a programmal a horror játékok egy új korszaka kezdődik szerény véleményem szerint. Ha pár szóval kéne csak jellemeznem a Doom III-at, akkor annyit mondanék, hogy véres, sötét, nehéz és félelmetes. No de kezdjük talán a részletes leírását. A játék menüét tekintve egyszerű, 4 fő menüpont van amik a játékhoz szükségesek. Új játék, betöltés, multiplayer és a beállítások menü.



Doom III teszt - 2. kép

Legelsőnek talán érdemes a beállításokban elkalandozni egy kicsit. Itt is főként a rendszer beállításait érdemes szemügyre venni. Az alapértelmezett beállítás a 640x480-as felbontás low details-on. Ezt érdemes átállítani (hacsak nem a minimum rendszer követelményeknek felel meg a gépünk, ezt a cikk végén olvashatjátok). Ha kisebb géppel rendelkeztek, akkor az advanced menüpont alatt érdemes kikapcsolni az árnyékokat. No nem kell megijedni, ez nem tünteti el a sötét, sejtelmes sarkokat, és egyéb nyalánkságokat, ez csak a főhősünk árnyékait veszi le, de ezzel is nyerünk 10-15 FPS-t. Ha végeztünk itt a beállításokkal, tetszés szerint bekonfigolhatjuk még a hangot, irányítást, stb... Figyelem, ahhoz hogy a grafikai beállítások érvénybe lépjenek, ki kell lépni a játékból és újra el kell indítani. Az új játék, a betöltés és a multiplayer opciót azt hiszem senkinek nem kell elmagyarázni Amikor elkezdünk játszani, egy rövid introszerűséget láthatunk, amint főhősünkkel megérkezünk egy a Marson lévő kutatóállomásra. Ezt követően kezdődhet is a rémálom. Eleinte minden a normális kerékvágásban történik, le kell jelentkezni a felettesünknél, hogy megérkeztünk, ott kapunk is mindjárt egy egyszerűnek tűnő rutinfeladatot. Meg kell keresni egy eltűnt dokit valahol az alsóbb szinteken. Ha nem azonnal a küldetést megyünk megcsinálni elkalandozhatunk kicsit a bázison.


Doom III teszt - 3. kép

Betérhetünk a bárba, itt lehet pár emberrel beszélni, valamint megtapasztalhatjuk a játék interaktivitását is, egy játékgépen elkezdhetünk játszani. No nem egy bonyolult játékról van szó, csak egy csirkét kell rendszeresen szétverni, de akkor is. Másik érdekesség, hogy ha az éppen aktuális feladat céljára vagyunk kíváncsiak, akkor a Tab lenyomásával nem csak egy egyszerű kiírás jelenik meg a feladat céljáról, hanem főhősünk előkap egy PDA-t. Ebben nem csak a küldetések jelennek meg, hanem emailoket kapunk néha, illetve a mások PDA-it megszerezve különféle kódokat tudhatunk meg, amik egy-egy lőszeres szekrénynél igen hasznosak tudnak lenni. Főleg, hogy némely fegyverhez korábban hozzá lehet jutni, minthogy az valami nyílt helyen találnánk meg. Ezen kívül itt nyer értelmet a játék is. Az állomáson dolgozók életébe nyerhetünk némi bepillantást. Ezekből némelyik alakítja a játék történetét, némelyik pedig csak érdekesség. Itt említeném meg, hogy található egy olyan PDA, amiben egy gyerek köszönete fogalmazódik meg: a Quake 43-ik részét kapta születésnapi ajándékként (ezek az ID-s fickók nagyon bíznak abban hogy ilyen sokáig létezni fognak ). A különféle hasznos és kevésbé hasznos infókon kívül találhatunk még hang file-okat (ezek általában egy-egy személyhez tartoznak), valamint videó diszkeket. Ez utóbbiaknak nem igazán láttam értelmét, mert mire megtaláltam, többnyire már végignéztem a videót egy külső kivetítőn. No de ennyit a PDA-ról. Lépjünk vissza a történethez. Amint megtaláljuk profot, külső nézetre vált a kamera és bekövetkezik a katasztrófa. Valami hiba folytán (vagy inkább szándékosan) átszabadulnak pokolbéli teremtmények és megszállják az embereket, amikből zombik lesznek.


Doom III teszt - 4. kép

Ezután visszakerülünk belső nézetbe és szinte már jön is az első zombi. Ez amúgy érdekessége a játéknak, hogy amikor új ellenféllel találkozunk, külső nézetből bemutatja, amint az orrunk elé toppan és utána úgy folytathatjuk a gamét, hogy már a következő pillanatban támad is az ellenfél. Ezek után visszafelé kell elindulni, bár ez nem olyan egyszerű. Eleinte elég csak arra emlékezni, hogy hol találkoztunk valakivel (még élve). Többnyire csak velük fogunk találkozni, mint zombikkal. Egészen addig, amíg egy kisebb akadály miatt el nem kell térni az ide vezető úttól. Itt nemsokára összefuthatunk a játékra leginkább jellemző ellenféllel, egy sokszemű, tüzlabdát dobáló démonnal. Eddigre már elvileg van nálunk egy shotgun, amivel közelről nem nehéz elintézni ezen teremtményeket. A történet előre haladtával derül ki lassan, hogy nem is annyira baleset történt, inkább valaki szándékosan megrendezte a történéseket. Aki mindezekért felelős, egy vezető tudós, aki valamiféle armageddonra számít az emberiség történetében. Egyébként érdekes, hogy ez az egész kutatóállomás valójában ezeket a különös démoni termtményeket és a velük, illetve az emberiség származásával kapcsolatos tárgyi bizonyítékokat kutatja. Találhatóak utalások arra, hogy az emberek valójában a Marsról származnak, illetve rokonságban állnak a démoni termtményekkel. Ez a történet szempontjából csak egy érdekesség. Amint haladunk előre a játékban egyre több és főként erőseb ellenfelekkel találhatjuk szemben magunkat. No nem kell megijedni a fegyverválasztékunk is folyamatosan bővül. Ezekről kicsit később írok.


Doom III teszt - 5. kép

A játék egy bizonyos szakaszában kísérleti stádiumban lévő teleportáló szerkezeteket kell használnunk. Ezek használata a különféle leszakadt és eltorlaszolt folyósok miatt elkerülhetetlen. A játék hangulatához tartozik, hogy ekkor sem egyszerűen csak eltűnik előlünk az előző terem és megjelenik a következő, hanem egy csőben "zuhanunk" át a másik oldalra. Ez a cső egyébként nem a fantasztikus filmekből megszokott, örvénylő energia nyalábokból áll, hanem valami véres massza alkotja a falát. Ezen közben folyamatosan hallható valamiféle sikoly (csak hogy ne érezzük magunkat jól). A legutolsó teleport, amit mellesleg nem egészen önszántunkból használunk, egyenesen a pokolba vezet. Itt elvesznek minden fegyvert. Egyedül egy shotgunt találhatunk a túlparton, némi lőszerrel. A gépet itt jobban igénybe veszi a játék, ugyanis itt hatalmas termek és folyamatosan mozgó elemek találhatók. Itt igazán jól jön az a 10-15 FPS, amit az árnyékok kikapcsolásával nyerhetünk. Itt az ellenfelek is másként néznek ki. Más a bőrük színe és talán kicsit erősebbek is. Lényegében a pokolba azért jövünk le, még ha nem is szándékosan, mert itt található meg a játék egyik legerősebb fegyvere, a lélekkocka. Ezt egy hatalmas démontól kell elvenni, aki persze nem adja könnyen, azonban némi ügyességgel meg se tud sebezni. A játék folyamán egyetlen nagyobb ellenféllel találkozhatunk, de az a legvégén van. A kocka megszerzése után visszatérünk a Mars bázis sötét folyosóira, és tovább irthatjuk ellenfeleinket, egészen a végső ütközetig, ahol is egy, a pokolhoz erőteljesen hasonlító helyen kell megküzdeni a főellenséggel, egy legalább 10 méter magas démonnal és néhány kísérőjével, akiknek erőteljesen hasznát vesszük az főgonosz kiirtásában (mindenki találja ki miként ). A végén egy outro következik amint megérkezik a felmentősereg és kiviszi az egyetlen túlélőt a bázisról (na vajon ki az???). A végén elnyeri méltó büntetését a gonosz professzor is: az ismerős pokol bejáratánál egy hatalmas démonsárkány szájában láthatjuk utoljára .


Doom III teszt - 6. kép

Nos, ezzel talán térjünk is át a fegyverekre. Legalapvetőbb fegyver az ököl. Ezzel elég kalandos lecsapkodni az elleneket, értelme főként a multiplayer opcióban található, csakúgy mint a zseblámpa másodlagos funkciójának, bár az elején még lehet vele a zombikat irtani. Sorrendben ezt követi a pisztoly. Főként ez is csak a zombik megtizedelése való, bár még használható az "apró" pókok kiirtására is. A játék egyik talán legtöbbet használt fegyvere a shotgun. Elsősorban azért a legtöbbet használt fegyvere, mert ehhez lelhető fel a legtöbb lőszer, másrészt a hatása sem elhanyagolható. Közelről, ha jól elkapja az ember, akkor szinte bármilyen ellenfelet leterít. A főellenségeken kívül még a ritkábban előforduló teremtményeket nem lehet vele kiírtani. Ezután egy gépkarabély jön a sorban, ami talán a tűzgyorsasága miatt hatékony, de én igazán csak az elején használtam, amikor távolabbi ellenfelekre kellett lőni. Ennek erősebb változata a minigun. Ő is egy sorozatlövő fegyver, azonban egy "kicsivel" erősebb. Hátránya, hogy eszi a lőszert (ez addig gond, amíg nem találkozunk olyan ellenfelekkel akik ezt használják), és hogy lövés előtt fel kell pörögnie, csakúgy mint az Unreal Tournament 2003-ban illetve a 2004-ben.


Doom III teszt - 7. kép

Egy igen hatásos, bár nehezen használható fegyver a gránát. Hatását tekintve erős ugyan, de a használata nem egyszerű. Ritka az a helyzet, amikor előre lehet tudni, hogy a következő kanyarban ott vár ránk valamilyen teremtmény. Ekkor be lehet dobni és ezzel megelőzni a csatát, de erre, mint mondtam, kevés lehetőség van. A másik használati lehetőség, ha kicsit távolabb lévő tömegbe dobjuk bele, ekkor az első ellenféllel való érintkezéskor robbanik. A gránátot lehet időzítetten is eldobni, ekkor folyamatosan lenyomva kell tartani a tűzgombot. Ekkor egyre sűrűbben kezd csipogni, ehhez lehet viszonyítani, hogy mikor kell eldobni. De vigyázat, az ember kezében is felrobbanhat. A következő fegyver a Quake 3-ból is ismert plazmavető. Bár kinézetre egészen más, de a funkciója hasonló. Igen hatásos, és egyben látványos fegyver is. A rakétavetőt főként az erősebb ellenfelek ellen célszerű használni, a gyengébbekre kár a lőszert pazarolni, nem lehet túl sokat találni hozzá. A láncfűrész az egyik legerősebb fegyverek közé tartozik, azonban nem minden szörnyhöz lehet közel jutni, hogy ezt érvényesíteni is sikerüljön. A BFG 9000-at azt hiszem, nem kell bemutatni senkinek, aki már játszotta a Doom vagy a Quake valamelyik korábbi változatával. Ez egy hatalmas fegyver, ami a plazmalövedékének a becsapódása közelében mindent kiírt. Négy lőszer van a tárjában egyszerre, ami a tűzgomb lenyomásával akár egy lövésbe is besűríthető. Ilyenkor egy robbanás 4-szer erősebb, mint ha egyesével lövöldözzük ki. Azonban itt is oda kell figyelni, mert túltöltődhet és akkor a kezünkben robbanik fel. A fegyverek közül a leghatásosabb a lélekkocka. Ez főellenség kivételével bármilyen ellenfelet elsőre megöl. Hátránya egyedül, hogy nem lehet ész nélkül használni. Egy használat után fel kell töltődnie. Feltölteni úgy lehet, ha megölünk öt ellenfelet. Ekkor a képernyő jobb alsó sarkában felvillan a jele és halkan felszólal, hogy használhatjuk. Hatását tekintve nem csak elsőre leterít bármit, hanem annak életerejét kiszipolyozva áttölti nekünk. Nos ennyit a fegyverekről.


Doom III teszt - 8. kép

A játék hangulatát tekintve elég félelmetes, bár erről lehetne vitatkozni. Vannak akik nem különösebben tartják félelmetesnek, van aki nem bír vele sokat játszani, mert annyira fél. Szerintem felveszi a versenyt egy horror filmmel, bár a játék vége felé már csak azért nem mondható unalmasnak, mert annyi ellenfél jön, hogy folyamatosan pörög a játék. A stuff nem kimondottan van Multiplayerre kiedzve (alapból csak 4-en játszhatnak egy serveren), azonban buzgó mod készítők ezt már feltuningolták 8-ra, 16-ra, illetve 32-re. Azt hiszem érdemes kipróbálni bárkinek, aki nem ijed meg a saját árnyékától. Magát a játékot nem lehet szerintem összehasonlítani a Far Cry-al (mint ahogy azt abban a cikkben írtam), mert egy más stílus. Grafikailag itt sokkal kidolgozottabbak a belső terek (nem igazán léve külső). A Far Cry-ban nem annyira a horrorisztikus elemekre mentek rá a készítők, mint a Doom 3-ban. Ezek után már csak a Half-Life 2 és a Stalker, amit ebben az FPS stílusban várhatunk (részemről még a BF2). A Half-Life 2-re már nem is kell sokat várni, akik a videokártyájukhoz kaptak HF2-es bónt, azok már le is tölthetik a tejes játékot a netről. Használni ugyan még nem tudják, mert serial-t még nem kapnak hozzá, csak ha hivatalosan kiadják a játékot, de már tényleg nem kell sokat várni rá. Addig is mindenkinek jó rettegést a Doom 3-hoz.

Doom III / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2004. augusztus 13.
  • Ár: 9.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • jó hangulat
  • szép grafika
  • nagy hardver igény
  • a vége felé könnyen unalmassá válhat
  • Hang
    8
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    8
8
Doom III-at, akkor annyit mondanék, hogy véres, sötét, nehéz és félelmetes. No de kezdjük talán a részletes leírását. A játék menüét tekintve egyszerű, 4 fő menüpont van amik a játékhoz szükségesek. Új játék, betöltés, multiplayer és a beállítások menü. '>
Doom III-at, akkor annyit mondanék, hogy véres, sötét, nehéz és félelmetes. No de kezdjük talán a részletes leírását. A játék menüét tekintve egyszerű, 4 fő menüpont van amik a játékhoz szükségesek. Új játék, betöltés, multiplayer és a beállítások menü. '>
26 hozzászólás

tommygarros

11 éve, 3 hónapja és 20 napja

DOOM *-*

válasz erre

kpal

11 éve, 5 hónapja és 17 napja

sasikaa írta:
Atyaúristen! A kedvenc, és örök isten játék! Annyira ott van az atmoszféra, a grafika (akkori szemmel)! Örök kedvenc!
Ezt a hangulatot keved mai jatek adja+ mosolygó smiley jo erzés ugy jatszani ezzel hogy gepigény mar nem szamit. Igazi unikum a jatékok között mint Q3 Arena , Q4 .

válasz erre

sasikaa

11 éve, 7 hónapja és 9 napja

Atyaúristen! A kedvenc, és örök isten játék! Annyira ott van az atmoszféra, a grafika (akkori szemmel)! Örök kedvenc!

válasz erre

jezzahun

13 éve, 3 hónapja és 2 napja

Vendég írta:
Ööööö ezt most nem értem. Ez is 3D...meglepett smiley
a régire gondoltam...

válasz erre

Cpt_Nihil

13 éve, 3 hónapja és 2 napja

jezzahun írta:
de elég rossz volt akkor is...
a doom 3d ami jó volt a többi pedig...
2004-ben kifejezetten jó game-nek számított, akárki akármit mond. A többi már csak ízlés dolga.

válasz erre

Vendég

13 éve, 3 hónapja és 2 napja

jezzahun írta:
de elég rossz volt akkor is...
a doom 3d ami jó volt a többi pedig...
Ööööö ezt most nem értem. Ez is 3D...meglepett smiley

válasz erre

jezzahun

13 éve, 3 hónapja és 2 napja

marco írta:
Azért a megjelenéskor, 2004-ben nem volt ez olyan rossz emlékeim szerint...mosolygó smiley
de elég rossz volt akkor is...
a doom 3d ami jó volt a többi pedig...

válasz erre

marco

13 éve, 3 hónapja és 2 napja

Azért a megjelenéskor, 2004-ben nem volt ez olyan rossz emlékeim szerint...mosolygó smiley

válasz erre

jezzahun

13 éve, 3 hónapja és 2 napja

Doom 3 egy rakás xyz...
olyan gusztustalanul rossz hogy már szavakat se lehet rá találni!!!
szóval játszátok kedves emberek!

válasz erre

Vendég

13 éve, 3 hónapja és 2 napja

davidka55 írta:
azt akartam irni hogy **** csak férle nyomtan szóval egy fos a doom 3 és kész
Miért?meglepett smiley

válasz erre

davidka55

13 éve, 3 hónapja és 2 napja

azt akartam irni hogy **** csak férle nyomtan szóval egy fos a doom 3 és kész

válasz erre

davidka55

13 éve, 3 hónapja és 2 napja

ja nem nem jó hanem egy kalap z@r' target='_blank' rel='nofollow'>sz@r unalmas nem félelmetes hangullata sincs

válasz erre
123a(z) 3 -ből
Doom III
9.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Remulto profiljamarco profiljaBotyi profiljaGargameth profilja