DMC: Devil May Cry teszt

2013. február 03.
75.9621
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
Rajtam kívül nyilván még rengetegen felháborodtak, amikor a Capcom bejelentette, hogy számtalan sorozata után - elég talán csak a Resident Evil-t felhozni példaként - a Devil May Cry franchise-t is átformálják, méghozzá annak érdekében, hogy a trendi nyugati játékosok számára - tisztelet a kivételeknek - is megfeleljen a végeredmény, mert a japán divat, szemléletmód és megvalósítási formula nem teljesen egyezik minden esetben például az európai és az amerikai értékrendekkel.
 


Ennek eredményeképpen nem csak Dante küllemét változtatták meg alaposan a készítők, enyhén homoszexuális és deviáns vonásokkal felvértezve a jól ismert hőst - mindezt ráadásul a fiatalítás oltárán -, hanem a játék világát és koncepcióját is átformálták kissé, méghozzá valóban úgy, hogy azt még a nyugati játékosok gyomra is be tudja fogadni. Hogy mi sült ki mindebből? Magabiztosan állíthatom, hogy bár Dante visszataszító alakjával soha nem fognak megbarátkozni a keményvonalas rajongók, de mivel a játékmenet megmaradt a régiben, a kis langyosnak pedig többnyire csak a hátát láthatjuk, ezért a végeredmény nem is lett olyan rossz, mint arra a legtöbben számítottunk!

Ez vajon mit jelenthet?

Ez vajon mit jelenthet?


Sikerült például a készítőknek egy igencsak kellemes, mindemellett pedig folyamatosan zajló és - végre - érthető történetet varázsolniuk az alkotás mögé, amely Dante számára egy igencsak alaposan átmulatott - és szemeiből kiindulva átivott és szívott - éjszaka után kezdődik. (Csak zárójelben jegyezném meg, hogy mennyire furcsa a japán sztereotípia, amelynek köszönhetően homokosnak és drogosnak képzelik el a nyugati rossz fiúkat.) Dante ugyanis enyhén kábultan arra ébred, hogy egy hölgy néz vele farkasszemet, ami nagy általánosságban - 60-70 kiló alatt, 160-170 centiméteres magasság és kellemes mellbőség mellett - általában nem szokott problémát jelenteni, de a kérdéses hölgy korántsem egy jó reggelt puszival - netán valami egészen mással - kezdi a napot, hanem egy figyelmeztetéssel, amely szerint Danténak menekülnie kell, mert démonok lepték el a Földet és vélhetően arra készülnek, hogy elpusztítsák az emberiséget. Csakhamar kiderül, hogy mivel Dante egy nefilim, tehát egy démon és egy angyal kapcsolatából született, ezért ő az emberiség egyetlen reménye, amennyiben tehát ő nem lesz képes megállítani a démoni hordákat, akkor bizonyára már senki sem. Danténak nincs sok választása, átlép a Limbo City névre hallgató alternatív univerzumba, majd ott nekilát százával lemészárolni a rárontó fenevadakat, miközben a korábban megismert hölgy médiumként segíti útját, de csakhamar megjelenik a színen Vergil is, aki megerősíti Dante számára a démonok felbukkanásának miértjét.

Ti csak azt látjátok, hogy ez a trikó koszos. Én érzem is!

Ti csak azt látjátok, hogy ez a trikó koszos. Én érzem is!


A történet ugyan az első fél órát követően szokás szerint a háttérbe fog szorulni, majd a 8-10 órás játékmenet után ismét előtérbe kerül, a köztes részben pedig mi sem természetesebb, minthogy Dante küzdelmeit élhetjük majd át, méghozzá a sorozat által jól ismert hátsónézetes hack and slash akciójáték stílusában. Ez annyit jelent, hogy Dante igencsak látványos, mi több akrobatikus mozdulatokkal képes szembeszállni a csoportokban rárontó démonokkal, miközben színes és eltúlzott effektek közepette hullanak porba a rondábbnál-rondább fejek. A harcrendszer a franchise esetében már megszokott kiváló kidolgozottsággal köszön majd vissza a képernyőkről, így könnyedén memorizálható kombókkal tudunk majd igencsak látványos mozdulatokat kicsikarni karakterünkből, sőt mi több, a pályák teljesítésével vagy például főellenfelek legyőzésével tapasztalati pontokhoz is hozzájuthatunk, amelyeknek köszönhetően fejleszthetjük hősünk képességeit, de újabb kombókat is feloldhatunk, amelyek felszereléseinkhez is társulhatnak majd. Főként a harcok esetében egyébiránt a PC-s játékosok megtapasztalhatnak majd egy elég komoly hibát, hiszen akik kontroller nélkül veselkednek neki a kalandnak, mint például én, azok többször is elvérezhetnek majd azon, hogy a kamerát nem úgy és nem abban a formában tudjuk kezelni, mint azt a legtöbb hátsónézetes akciójátéktól megszoktuk, ergo az irányítás korántsem tekinthető túl jónak, már amennyiben billentyűzetet és egeret használunk hozzá. Ennek a hátulütőjét elsődlegesen az összecsapások során fogjuk megtapasztalni, de esetenként az ügyességi részeknél is, amiről hamarosan szintén szót ejtünk.

Tököm bököm csütörtökön!

Tököm bököm csütörtökön!


Előbb azonban érdemes néhány szót szólni Dante használati tárgyairól is, amelyek szerves részét képezik a kaszabolásnak. Itt van rögtön a sorozat korábbi epizódjaiból ismerős Rebellion névre hallgató kard, ami Dante legjobban használható fegyvere, a maga nemében pedig igencsak erősnek tekinthető. Mellette megtalálhatjuk majd az Ebony és Ivory névre hallgató pisztolypárost, amelyek végtelen lőszerrel rendelkeznek ugyan, de még abban az esetben sem fogjuk túl sok hasznukat venni, ha elköltünk rájuk néhány tapasztalati pontot. Nyilván muszájból több ízben is előkerül majd a két stukker, én azonban valamiért nem láttam túl nagy hasznukat, ez pedig a Rebellion felerősödése, valamint két újabb fegyver megjelenése miatt volt így. Dante ugyanis - amint fentebb már említettem - egy démoni apától és egy angyali anyától származik - persze, tudom, minden anyuka egy angyal -, akik egy-egy fegyvert is ráhagytak megferdült kisfiúkra. Ez a két fegyver az Arbiter és az Osiris, amelyek közül előbbit apai, utóbbit pedig anyai ágról örökölte főhősünk. Az Arbiter leginkább egy hatalmas pörölyre emlékeztetheti a játékosokat, és bár lassan lehet forgatni, de amennyiben egyszer célba talál, abban az esetben biztosan kő-kövön nem marad körülötte, sőt, az egyik kombóval még távolsági fegyverként is kitűnően alkalmazható. Az Osiris ezzel szemben egy - szerintem felesleges - kaszaszerű fegyver, ami akkor hatásos, ha egyszerre többen támadnak ránk, de akárcsak a dupla stukker, ez sem fog túl sokszor előkerülni.

Nem tudom mit szívtam az éjjel, de tuti veszek még belőle.

Nem tudom mit szívtam az éjjel, de tuti veszek még belőle.


A két új fegyvernek köszönhetően egyébiránt a DmC: Devil May Cry keretein belül alapos reformáción estek át az ügyességi részek, amelyek kis híján olyan hangsúlyossá váltak, mint az összecsapások. Limbo City ugyanis a való világ egy igencsak kifacsart és alaposan szétzilált változatának tekinthető, amiben romos utcák, és az óriási magasságokban lebegő törmelékek között kell ugrabugrálnunk. Ezek között a "platformok" között azonban gyakran óriási távolságok lesznek, amelyeket normális esetben még a dupla ugrás lehetőségével sem tudunk leküzdeni. Nem kell azonban aggódnunk egy percig sem, az Arbiter segítségével ugyanis lazán közelebb ránthatjuk magunkhoz a többtonnás darabokat is, hogy így képezzünk hidat két távolabbi rész között, míg az Osiris leginkább arra lesz használható, hogy odarántsuk magunkat a távolabbi pontokhoz. A két szerkezet közül az Arbiter egyébiránt vörös, az Osiris pedig kékes színben pompázik és segítségükkel az ilyen színnel jelölt akadályokat is könnyedén bezúzhatjuk, de utóbbi fegyvernek lesz egy olyan hatása is, aminek köszönhetően Dante képes lesz sugárhajtású repülőként megindulni a levegőben, amivel ismét a többnyire szórakoztató, bizonyos helyeken azonban frusztráló ügyességi elemeket tudjuk majd könnyebben leküzdeni.

Gyere elő démon, tudom, hogy ott vagy a póni mögött és a vattacukrot zabálsz!

Gyere elő démon, tudom, hogy ott vagy a póni mögött és a vattacukrot zabálsz!


A DmC: Devil May Cry egyébiránt a sokadik pályát követően azért bemutatja majd, hogy bár a főhős megváltozott és a környezet is nyugatiasabb lett, egyéb dolgokban nem nagyon változott meg a játék a korábbi részekhez képest, így ha csak helyenként ugyan, de még mindig megtalálhatók a japános stílusjegyek, elegendő a "túlbrutalizált" zenékre, az eltúlzott ábrázolásra és effektekre, vagy éppen olyan apróságokra gondolni, minthogy a pályákon nyújtott teljesítményünket követően a program ki fogja értékelni teljesítményünket és így tovább. Mindebből csak azt szeretném kihozni, hogy sikerültek a Capcom korábbi tervei, de a helyzet az, hogy mégsem sikerült annyira nyugativá varázsolniuk a végeredményt, mint azt szerették volna, sőt, a játékmenet az újítások ellenére is hozza az elvárható szintet, akárcsak a küllem, ami PC-n az Unreal Engine 3-nak köszönhetően jól néz ki ugyan, de semmi különösebbet nem produkál. Száz szónak is egy a vége, amennyiben nagy rajongói vagyunk a sorozatnak, egy kis kompromisszummal ugyan, de biztosan hamar meg fogjuk szeretni a legújabb Devil May Cry epizódot is, azonban ne úgy álljunk hozzá, mintha példának okáért a második vagy a harmadik részével játszanánk, az idő ugyanis telik, az emberek változnak, a játékok is változnak, tanuljunk meg mi is velük változni. Aztán vagy tetszik, vagy nem, a végeredmény azonban ettől még jó!

DMC: Devil May Cry / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Stílus: Akció
  • Megjelenés: 2013. január 15.
  • Ár: 10.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • igazi Devil May Cry játékélmény
  • látványos akciók
  • kiváló hangulat
  • Dante karaktere
  • az irányítás és a kamerakezelés néha zavaros
  • a küllemből többet is ki lehetett volna hozni
  • Hang
    8
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    8
8
45 hozzászólás

Braddock

13 éve, 5 hónapja és 10 napja

Eleinte én is félve próbáltam ki mert az előzőek nem jöttek be meg nem is vagyok ennek a stílusnak a kedvelője de nem rossz játék ez!

válasz erre

rDAVE

13 éve, 5 hónapja és 10 napja

Shade írta:
Nagyon jó meglátás! Visszaolvastam a kommenteket, nagyon sok szűk látókörű emberek vannak. Meg ez, hogy "ez a Dante nem Dante" Persze, hogy nem! Mivel ez egy ÚJ Devil May Cry, még jó, hogy nem tök ugyanolyan lesz (szerintem akkor is menőbb ez az új)
Meg azért leszólni alapból mert nem fehér a haja... a végén úgy is az lesz.
A grafika meg szerintem nehezen lehetett volna ennél látványosabb, nálam legalábbis nagyon szép volt, nem tudom másnak milyen gépe van.
Én PS-en próbáltam, szép és gyors. mosolygó smiley
Rengetegen fikázzák kipróbálás nélkül... Egyik ismerősöm is szidta, amíg ki nem próbálta. (Ez nem Danete, ez egy drogos b.zi. Ez már nem is DMC... stb.) Most meg minden nehézségen végigviszi. röhögő smiley

válasz erre

Shade

13 éve, 5 hónapja és 10 napja

Vendég írta:
Szerintem ez marhaság... sztereotípia, mint a zsíroshajú, ápolatlan rockkerek, vagy a bőgatyás rapperek. Tény, hogy vannak ilyenek, de általánosítani szerintem túlzás. Akinek a régi karakter coolabb, meg férfiasabb, az egyszerűen csak néz, de nem lát. Maximum annyiban lehet férfiasabb a régi, hogy az egy idősebb karakter. Ami meg a frizurán kiakadókat illeti, ennek az új karakternek egy egyszerű mohikán sérója van, amit kb 8 éve a David Beckham visszahozott a divatba, azóta millió-egy helYen szerepel ez a hajviset, akár anime-kben is. Ha emiatt melegezi valaki, az tényleg iszonyatosan csőlátású. A másik amin be tudok sírni, hogy ebben a játékban a fehér haj alapvető követelménye Dante keménységének, persze egyes rajongók szerint, míg a MGS illetve már MGR játék Raiden nevű karakterét pont ugyanezen okok miatt bélyegzik melegnek. No comment.... Néha félre kéne tenni a szemellenzőt srácok!
Nagyon jó meglátás! Visszaolvastam a kommenteket, nagyon sok szűk látókörű emberek vannak. Meg ez, hogy "ez a Dante nem Dante" Persze, hogy nem! Mivel ez egy ÚJ Devil May Cry, még jó, hogy nem tök ugyanolyan lesz (szerintem akkor is menőbb ez az új)
Meg azért leszólni alapból mert nem fehér a haja... a végén úgy is az lesz.
A grafika meg szerintem nehezen lehetett volna ennél látványosabb, nálam legalábbis nagyon szép volt, nem tudom másnak milyen gépe van.

válasz erre

Shade

13 éve, 5 hónapja és 10 napja

Én nem értem az embereket. Nekem ez sokkal jobban tetszett mint a sima Devil may cryok. Szerintem az a baj, hogy mindenki az előzőkhöz viszonyít, annap viszont semmi értelme.

válasz erre

Vendég

13 éve, 5 hónapja és 10 napja

Ez egy fos, olyan a játék mint maga a karakter. Ez a Ninja Theory mint fejlesztő egyszerűen ****. Mindegy, a játék bukó a kasszáknál is.

válasz erre

Vendég

13 éve, 5 hónapja és 10 napja

Szerintem ez marhaság... sztereotípia, mint a zsíroshajú, ápolatlan rockkerek, vagy a bőgatyás rapperek. Tény, hogy vannak ilyenek, de általánosítani szerintem túlzás. Akinek a régi karakter coolabb, meg férfiasabb, az egyszerűen csak néz, de nem lát. Maximum annyiban lehet férfiasabb a régi, hogy az egy idősebb karakter. Ami meg a frizurán kiakadókat illeti, ennek az új karakternek egy egyszerű mohikán sérója van, amit kb 8 éve a David Beckham visszahozott a divatba, azóta millió-egy helYen szerepel ez a hajviset, akár anime-kben is. Ha emiatt melegezi valaki, az tényleg iszonyatosan csőlátású. A másik amin be tudok sírni, hogy ebben a játékban a fehér haj alapvető követelménye Dante keménységének, persze egyes rajongók szerint, míg a MGS illetve már MGR játék Raiden nevű karakterét pont ugyanezen okok miatt bélyegzik melegnek. No comment.... Néha félre kéne tenni a szemellenzőt srácok!

válasz erre

Vendég

13 éve, 5 hónapja és 10 napja

Jó game, nekem bejön. Legalábbis jobb mint az utóbbi évek felhozatala...

válasz erre

Maniac

13 éve, 5 hónapja és 10 napja

Vendég írta:
Ahogy mondod. Minden 4-5. fiatal srác úgy néz ki mint egy rossz ****.
Én sem írhattam volna szebben.mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 5 hónapja és 10 napja

Vendég írta:
Az elején, amikor bejelentették a játékot akkor tényleg kicsit nyálasabb kinézete volt a betervezett karakternek, de azóta sokat alakult előnyére. Ha erre a karakterdizájnra valaki meleg jelzőt aggat, az nem tudom melyik bolygón él! Ha csak kimész az utcára minden 4-5. fiatal srác hasonló kinézetű, mondhatni teljesen átlagos. Vagy ti mind szemüveges, pattanásos arcú kockák vagytok? A játék meg semmivel sem rosszabb mint az elődök! Ráadásul:
SPOILER: akik azért sírtak, hogy Dante haja nem fehér, a játék második felében ezt is megkapják!
Ahogy mondod. Minden 4-5. fiatal srác úgy néz ki mint egy rossz ****.

válasz erre

Vendég

13 éve, 5 hónapja és 10 napja

Az elején, amikor bejelentették a játékot akkor tényleg kicsit nyálasabb kinézete volt a betervezett karakternek, de azóta sokat alakult előnyére. Ha erre a karakterdizájnra valaki meleg jelzőt aggat, az nem tudom melyik bolygón él! Ha csak kimész az utcára minden 4-5. fiatal srác hasonló kinézetű, mondhatni teljesen átlagos. Vagy ti mind szemüveges, pattanásos arcú kockák vagytok? A játék meg semmivel sem rosszabb mint az elődök! Ráadásul:
SPOILER: akik azért sírtak, hogy Dante haja nem fehér, a játék második felében ezt is megkapják!

válasz erre

Vendég

13 éve, 5 hónapja és 10 napja

Az új Dante nem Dante.szomorú smiley Nem tetszik.

válasz erre

Vendég

13 éve, 5 hónapja és 10 napja

PC-n gyönyörű a grafika, nekem nagyon bejött

válasz erre
1234a(z) 4 -ből
DmC: Devil May Cry
10.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja