Diablo III teszt

2012. május 17.
83.3561
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
Sosem felejtem el a napot, egy borongós téli este volt. Odakint havazott és egyre fehérebb lett a táj, én egy frissen szerzett lemezemet hallgattam, valamelyik korabeli Burzum album volt. Karácsony után voltunk és egy kedves családtagom helyesen tudta, hogy a zene mellett egyvalamit szeretek nagyon, ez pedig a videojáték. Amikor elment a boltba és a kezébe fogta a játékot, nem tudhatta, hogy mivel fog meglepni, de gondolta, hogy a sötét hangulatú borító miatt ez biztosan tetszeni fog nekem. Amikor kibontottam a csomagot, azonnal szerelmes lettem.


A borítón többek között egy lángoló logó volt feltüntetve, amin a következő felirat állt: Diablo II. Akkoriban még nem úgy szereztük az információkat a videojátékokról, mint manapság, hogy felmentünk a youtube-ra, netán beütöttünk valamit egy keresőbe. Akkoriban gyakran csak hónapos késésekkel jutott el hozzánk egy-egy bejelentés, így bár ismertem hallomásból a Blizzard játékát, velük kapcsolatban elsősorban olyan címek jutottak eszembe, mint a The Lost Vikings, vagy éppenséggel a WarCraft - a stratégia -, de nagy örömmel vetettem rá magamat erre az újdonságra is. Azon a fagyos éjszakán pedig egy olyan, nem túlzás, hogy életen át tartó barátság született köztem és a játék között, amelyet azóta sem tudott helyettesíteni semmi sem.

Jövünk, főnök, itt a nyalóka, ne legyél ideges!

Jövünk, főnök, itt a nyalóka, ne legyél ideges!


Pedig nagyon próbálkozott a Titan Quest, a Torchlight is meg akart törni, a Sacred-nek kis híján sikerült is - főleg a második rész volt nagyon jó -, de éreztem belül, hogy hiányzik valami, valami megmagyarázhatatlan, valami leírhatatlan és elmondhatatlan dolog, amit csak a Diablo II-től, valamint a kronológiailag általam csak később megismert első epizódtól kaptam. Tudtam jól, hogy ezt a barátságot csak a Blizzard következő remeke tudja majd felülmúlni... Egy borongós májusi nap volt, alig csak néhány órával ezelőtt, hogy kibontottam a csomagolást. Kint ugyan nem hullt a hó, de a háttérben még mindig - egy külsős fül számára - borzalmas norvég metal zenekar zörgése hallatszott, éppen úgy, mint akkoriban. (Az első Immortal szólt, ha ez érdekel valakit...) A kezemben a Diablo III dobozát tartottam és éreztem, hogy már a borító láttán elkap az az érzés, amit 12 évvel ezelőtt éreztem, az az ifjonti izgalom, amit a telepítés során éreztem, majd az a szerelem, ami az első betöltést követően ismét fellobbant a szívemben.

Mintha a StarCraftot látnánk...

Mintha a StarCraftot látnánk...


Nem tagadom, személy szerint rendkívül idegesített már a telepítés során, hogy a Blizzard ennyire ragaszkodik a Battle.net rendszeréhez. Szerencsémre én nem tapasztaltam semmiféle fennakadást - egyelőre legalábbis -, de a megjelenés napján súlyos szerverleállások és összeomlások voltak, sőt mi több, hibáktól sem volt mentes a rajt. Én hangsúlyoznám, ezekkel nem találkoztam, de felettébb zavart, hogy minden indításnál internet, Battle.net bejelentkezés, majd közben folyamatos online jelenlét kell, bevallom ez engem, legfőképpen egy Diablo III esetében rendkívül irritált. Nyilván az opció nem véletlen, hiszen a Blizzard arra törekedett, hogy a közösségi szolgáltatásokat teljes mértékben integrálja az alkotásba, magyarán bármikor beszélgethetünk bárkivel, a kooperatív módnak köszönhetően haverjaink oldalán is elindulhatunk felfedezni a kampányt. Az ötlet jó, a többjátékos módra nagy szükség van, ez tény, a csalók miatt is érthető az állandó internetkapcsolat igénye, de nem hiszem el, hogy nem lehetett volna ezt egy kicsit barátságosabban megoldani. El sem merem képzelni, hogy mekkora felháborodás lesz majd a jövőben, ha netán "kedves emberek" egyszer feltörik a Battle.net szervereit és napokig, sőt, akár hetekig játszhatatlan lesz a Diablo III. Na, de ne fessük az Ördögöt a falra!

Te lődd le, én meg majd innen jól ránézek!

Te lődd le, én meg majd innen jól ránézek!


Az Ördög ugyanis a Diablo III-ban van és nem a falakon, méghozzá azért van ott, hogy a franchise jól ismert világában ismét óriási galibát okozzon. Mert bár az előző rész végén névtelen hősünk oldalán sikerült ártalmatlanítanunk a Pokol seregeit, a megoldás úgy tűnik, hogy csak átmeneti volt. A játék első perceiben ugyanis csakhamar rájövünk, hogy a jól ismert világ ismét szenved a gonosztól, új Tristram kis falucskájába érve - gondolom minden Diablo rajongó előtt ismerősen cseng a név - azonnal meg is tudjuk, hogy élőhalott seregek támadják a városokat, a végítélet napja pedig hamarosan elérkezik, a világot csak egy hős, rendszerint csak mi menthetjük meg. Rögtön a kezdő pálya már ismerős lehet a rajongóknak a játék bétáiból, hiszen a teszteken éppen a zombi-invázió kellős közepébe csöppenhetünk bele, első feladataink között pedig meg is kapjuk, hogy ha olyannyira segíteni akarunk, akkor kezdjük azzal, hogy kiballagunk a közeli romokhoz, majd ott jól nyakon vágjuk az élőhalott királynőt, aki ezt a sok gondot és bajt okozza a környéken.

Ezt a kardot apám hagyta rám. Nem ismertem, csak a nagy fekete feje van előttem!

Ezt a kardot apám hagyta rám. Nem ismertem, csak a nagy fekete feje van előttem!


A kampánynak egyébiránt öt karakter oldalán láthatunk neki, akiket feltehetően már vagy a bétából, vagy csak úgy általánosságban mindenki ismer. Továbbra is fenntartom azon véleményemet, hogy a Paladin és a Necromancer kivételével óriási hibázott a Blizzard, én egészen az utolsó pillanatig hittem például abban, hogy legalább a Palát benne hagyják vagy legalább bónusz karakterként elérhetővé teszik, de nem. Helyettük lett nekünk Demon Hunterunk, Monkunk, Wizardunk, Witch Doctorunk és Barbarianunk. Tény, hogy mindegyik karakter egy igazi egyéniség, annak ellenére is, hogy a Monk és a Barbarian is ismerős lehet már a korábbi epizódokból. A barbár ugyanis a második részben kapott helyet, a papra pedig az első Diablo-nak a Hellfire kiegészítőjében jutott szerep. A két igazi érdekesség így a Witch Doctor és a Demon Hunter lesz, akik valóban egyik korábbi kaszthoz sem hasonlítható, a Wizard ugyanis szinte csak egy névváltoztatáson átesett Sorceress a második epizódból. Mivel én egy végletekig hagyománytisztelő és konzervatív ember vagyok, nem is volt kérdéses, hogy a barbár mellett teszem le a voksomat. Hozzátenném gyorsan, eddig nem bántam meg!

Ezek vajon milyen gazellák?

Ezek vajon milyen gazellák?


A játék egyébiránt nem igazán teketóriázik túl sokat, indítást követően gyorsan kiválaszthatjuk karakterünket, majd egy rövidke kisfilm és tulajdonképpen pár másodpercen belül már ott találjuk magunkat a dolgok sűrűjében. Így azonnal nyugtázhatjuk, hogy - ha lehet ilyet mondani - a játék atmoszférája még darkosabb lett, mint valaha, az egész világ - az első felvonásban legalábbis, hiszen később "vidámabb" közeggel is találkozni fogunk - olyan, mintha a Nap az emberiség reményével együtt örökre eltűnt volna az égről és nem maradt volna más, csak sötétség, halál, pusztulás és mizantrópia. Már a kezdéskor megismerkedhetünk a Diablo III kezelőfelületével, ami szinte teljes egészében a franchise korábbi részeiből lett átültetve, annyi különbséggel, hogy jobban elrendezett lett az egész, szebben dizájnolt, a szokásos mana helyett pedig karakterspecifikus lötty található a HUD két oldalát összefogó és egyben jellegzetes gömbökben. Már itt megismerkedhetünk az inventory-val, ami szintén nem tartogat túl sok újdonságot, karakterünket újfent mi öltöztethetjük és vetkőztethetjük, egyszóval eddig nagy vonalakban minden olyan, mint a második részben volt, csak szebb és jobb az összkép.

Én vagyok villámkezű Kratos!

Én vagyok villámkezű Kratos!


Aztán ahogyan jobban belebonyolódunk a játékba, természetesen csakhamar találkozni fogunk újdonságokkal is. Az első harcok ugyan még eseménytelenül zajlanak, habár már itt is feltűnt, hogy a nehézség - még normál fokozaton is - tulajdonképpen a béka hátsófele alatt van, amit jó pár óra játék után sem érzek másképpen, magyarán máris megtudjuk, hogy mire való a Blizzard által kifejlesztett hardcore mód. Jelentem alássan éppen azt, hogy azok a játékosok, akik a régi epizódokhoz szoktak, ne érezzék úgy, hogy éppen egy Super Mario-val játszank. Az első csaták alatt egyébiránt már-már könnyfakasztó pillanatokat élhetünk át, amikor ellenfeleink eldobálják az első lootokat - még a hangeffekt is ugyanaz, mint régen -, amiket immáron nem csak manuálisan szedhetünk össze, elegendő hozzáérni a karakterrel és máris a hátizsákba kerül. Igencsak sajnáltam, hogy az elődökben ugyebár minden kisebb kaland előtt kötelező volt a felszerelés megvásárlása, főleg az életerőt regeneráló italoké, ám a harmadik részben ezek az izgalmak szinte teljesen eltűntek. Ellenfeleink többsége immáron regeneráló gombócokat dobál elhulla után, az életitaloknak pedig alig van szerepük, én az első fejezetben például talán csak kétszer használtam egyet-egyet.

Három fejed van és mégis csúnya vagy!

Három fejed van és mégis csúnya vagy!


A fenti újdonságok nem kizárt, hogy több régi rajongónak is megbökik a szemét, de nem kell aggódni, a hardcore móddal egyrészt java részük kiküszöbölhető, másrészt ezek olyan kötelező frissítések voltak a készítők részéről, amelyeket egyszerűen nem lehetett kihagyni, hiszen gondolniuk kellett az újonnan érkezett játékosokra is. A Diablo III-at ugyanis garantáltan nem csak azok fogják megvásárolni, akik annak idején imádták a második részt, de tény, hogy alapjaiban azért mégis nekik, hozzájuk szól a hármas felvonás. Természetesen a fentiekkel még nem értünk az újdonságok végére és bár tény, hogy ezt a tesztet elejétől a végéig meg lehetne tölteni azzal, hogy miféle reformok kerültek bele az illetékesek részéről, az igazi apróságokat inkább fedezzétek fel magatok. Ami mellett nem szabad elmenni még szó nélkül, az egyértelműen a szintlépés és a fejlődési rendszer összessége, amit teljes egészében újraalkottak a készítők. Ezúttal egy olyan aktív és passzív képességeken alapuló szisztémát dolgoztak ki a Blizzard jó munkásemberei, amely lényegesen egyszerűbb, de sokkal inkább hasznosabb a korábbiakhoz képest, hiszen a teljes rendszer a karakterspecifikus képességekre és tulajdonságokra épül. Így immáron csak és kizárólag azokra a képességekre kell elszórnunk a szintlépéskor megszerzett pontokat, amelyeket biztosan használni is fogunk, nem kell tehát elsajátítanunk a cipőkötés művészetét ahhoz, hogy tüzes fogsorokkal dobálhassuk meg az ellenfeleket.

Legközelebb a fejeteket hagyjátok el!

Legközelebb a fejeteket hagyjátok el!


Szintén ide köthető még sok apró újdonság is, így például a tulajdonság alapú rúnák megjelenése - képességeinkre vannak hatással -, vagy éppen a társként mellénk szegődő zsoldosokat ért reformok - három változatuk lesz és mindegyik igény szerint fejleszthető -, de a fentebb említettekhez hasonlóan - és mivel lehetetlen minden apróságot felsorolni - a közelebbi ismerkedést meghagynánk nektek. Végezetül nem is maradt más hátra, mint a küllem és a hang megítélése. Nos, a grafika a Diablo III esetében nehéz kérdés, hiszen a Diablo II szerelmesei szerint szép, egy Battlefield 3 rajongó szerint azonban csúnya. A helyzet pedig az, hogy mindkét félnek igaza van, az objektív szemlélet ezzel kapcsolatban azonban talán az, hogy van elmaradása a játéknak, ezt akár tényként is közölhetjük, de például a tájak ábrázolása, az atmoszféra megteremtése és úgy általánosságban az egész küllem így is korrektnek nevezhető. (Külön kiemelendő a fizikus motor, aminek köszönhetően minden törik, rombolódik és szakad úgy, ahogy kell.) Az optimalizáltságot pedig már csak halkan súgom meg, mint ahogyan azt is, hogy jómagam is egy átlagos laptopon teszteltem le a program nagy részét, mert kíváncsi voltam, hogy mire képes egy szimpla noteszgépen - hozzátenném gyorsan, nem okoztak csalódást a Blizzard programozói ezen a téren sem. A hanghatások tekintetében szintén magasan van a színvonal, a szinkronok is, de főleg a zenék lopták be magukat alaposan a szívembe, Russell Brower egyszerűen csodát művelt, maximálisan jár a piros pont ezen a téren.

Ez itt biztos, hogy nem a McDonalds...

Ez itt biztos, hogy nem a McDonalds...


Akárcsak a játéknak is, hiszen summázva a Diablo III-at, egy olyan kitűnő videojátékot sikerült megalkotnia ismét a Blizzardnak, amiről garantáltan évekig beszélni fognak a rajongók. Jómagam már az első percektől alaposan beleszerettem, sikerült azonnal magával ragadnia a jellegzetes, síron túli, sötét hangulatnak és bár tény, hogy nem vagyok maradéktalanul elégedett a végeredménnyel, nekem a játék képes volt éppen ugyanazt nyújtani, mint annak idején az első és a második epizód. Hiányzott ugyan a magas szintű kihívás, bökte a csőrömet a Battle.net és az állandó internetkapcsolat, az újdonságok nagy részével sem tudtam mit kezdeni és azért picit szúrta az oldalamat a küllem, de a Diablo III így is el tudott varázsolni és úgy odatapasztani a képernyők elé, hogy arra nem mostanában volt képes egyetlen videojáték sem. Fontosnak tartom kiemelni továbbá azt is, hogy a játék rendkívül mutatós küllemmel jelent meg a boltok polcain, én például még életemben nem láttam olyan szépen szerkesztett és informatív füzetet, mint ami a Diablo III mellé lett csomagolva. Mondhatnék most zárásként nagy szavakat, hogy mennyire jó lett a játék, de aki szerette a második részt, az már biztosan tisztában van ezzel, aki pedig csak mindenben a rosszat és a negatívumot látja, annak mondhatnék akármit. Számomra életre szóló élmény volt a Diablo III és alig várom, hogy visszatérhessek kalandozni a barbárom oldalán, éppen úgy, ahogy annak idején, azon a hideg téli éjszakán tettem a második résszel. Köszönöm Blizzard, élmény volt!

Diablo III / Tesztplatform: PC

kihagyhatatlan!
  • Stílus: RPG
  • Megjelenés: 2012. május 15.
  • Ár: 5.899 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • igazi Diablo hangulat
  • igazi Diablo játékmenet
  • hasznos újdonságok
  • kooperatív mód
  • Battle.net
  • egyes újítások egyszerüsítik a játékmenetet
  • a küllem lehetett volna szebb is
  • Hang
    10
  • Grafika
    8
  • Játszhatóság
    9
  • Hangulat
    10
9.3
112 hozzászólás

nyulszem

14 éve, 1 hónapja és 7 napja

Maniac írta:
Nézd, ez a te véleményed - többségében szubjektív - én tiszteletben tartom. Nekem is van véleményem, ezt ki is fejtem a cikkben, hogy megvétózod, az is érthető, ugyanakkor biztosan van olyan is, amiben egyetértünk. Szép is lenne a világ, ha mindenben egyetértenének az emberek, nemde?
De ebben mi a szubjektív?

Én tényeket írok, nem szubjektív véleményt. Csak hogy példával szemléltessem.

A Diablo II-ben van olyan ital, ami maximumra tölti az életed azonnal, akár 1 HP-ról is, és ezt az italt akár 50-szer megihatod egymás után. Erre te leírod, hogy a Diablo III könnyebb lett, mert bizonyos időközönként potyognak a szörnyekből health globe-ok, amik a sima, lassan töltő health potionöket váltották fel.

Nem kell hozzá atomfizikusnak lenni, hogy kitaláljuk, melyik a könnyebb.

Plusz ott van a DRM/nem DRM kérdés. Ahogy írtam korábban is. A Diablo III egy kooperatív online ARPG. A kulcsszó az online-on van. A te véleményed kb olyan, mintha leszólnád akármelyik MMORPG játékot, mert csak interneten tudod velük tolni. Ez sem szubjektív, ez tény.

Nem beszélve arról, hogy nincs szó benne a pazar új systemekről, mint a felélesztés például, vagy a több szintes boss harcok, a checkpoint rendszer, a millió event és quest, a király quick join rendszer, vagy az invite, a skillek elosztását megváltoztató elective mód, a pocsék friend system, a pazar craft rendszer, és még sorolhatnám.

válasz erre

Vendég

14 éve, 1 hónapja és 7 napja

nyulszem írta:
Na, itt is vagyok, a véleményem továbbra is ugyanaz, alap, tárgyi tévedések vannak az írásban. Például az író felhozza, hogy mennyire rossz a Battle.netes rendszer. De miért is van ez benne? Mert a játék egy kooperatív ONLINE ARPG, nem single player! A Battle.netes kapcsolódás NEM DRM!

Írva vagyon a cikkben, hogy a Witch Doctor és a Demon Hunter új karakterek. A Witch Doctor alapvetően egy Necro (bár többet gyúrtak rajta, mint a másik három kaszton), a WD pedig egy dögös Amazon.

Az is írva vagyon, hogy könnyű lett a játék, hát ez rettentő nagy sületlenség, mint egy ház. Esetleg normal Act 1-nél tovább is lehetett volna menni.

Meg mi az, hogy goldot és xp-t veszítünk halál után? Kell screen (helles), amin még mindig csak azt írja, hogy 10% durability-t vesztettem? Akár single akár koop?

Plusz mit jelent az, hogy az "egyes újítások egyszerüsítik a játékmenetet", kíváncsi lennék erre, mert én 7 év aktív D2-ezős után nem vettem észre a D3-ban...

Egyébként nem én vagyok az említett trollod, de jól esik, hogy ennyire tetszett a hozzászólásom :-).
Szerintem meg Diablohoz képest ***** könnyű, akármit is mondasz...

válasz erre

Maniac

14 éve, 1 hónapja és 7 napja

nyulszem írta:
Haladjunk akkor sorban.

- Akkor az MMORPG játékokban az, hogy online kell lenned, szintén DRM? Mert nekem ez jön le a válaszod alapján.

- A szörnyekből potyogó health globe-okra azért volt szükség, mert a blizzard el akarta kerülni, hogy az öved tele legyen full rejuvenation potionökkel, mint a második részben, és egy életről is maximumra töltsön fél pillanat alatt. Na az volt könnyű, nem ez, mivel ilyen nincs. Ez nem szubjektív vélemény, ez tény. Nincs olyan ital, amivel azonnal, 1 hp-ről maxon lennél, és ebből akár 5000-et is megihatnál egymás után. A d2-ben van ilyen, akkor melyik is a könnyebb?

- A fejlődés rendszere nem lett egyszerűbb. Ha aktív D2-es játékos lennél, akkor tudhatnád, hogy az egyes karaktereket FIX módon kell fejleszteni ahhoz, hogy hatékonyak legyenek. Például ott van a D2-ből a népszerű Blizzardos Sorc. Csak egyféle képpen tudtad fejleszteni, ahogy a statokat is csak egyféle képpen tudtad osztani. Ha nem a "formula" szerint pakoltál az egyes dolgokra, akkor egy gyenge, életképtelen karaktert kaptál. A blizzard azt csinálta most, hogy nem oszthatod el a pontokat magad, de cserébe kapsz egy rakat skillt, amiket fejleszthetsz rúnákkal, és nem csak EGY támadó skilled van.

Nem várom el, hogy megértsd, amit mondok, de az elmúlt hét évben aktív diablo 2 játékos voltam, elhiteted, nem beszélek a levegőbe. Nem tudom, hogy te mikor játszottál utoljára aktívan bneten a d2-vel, de egyértelmű, hogy nem mostanában.
Nézd, ez a te véleményed - többségében szubjektív - én tiszteletben tartom. Nekem is van véleményem, ezt ki is fejtem a cikkben, hogy megvétózod, az is érthető, ugyanakkor biztosan van olyan is, amiben egyetértünk. Szép is lenne a világ, ha mindenben egyetértenének az emberek, nemde?

válasz erre

nyulszem

14 éve, 1 hónapja és 7 napja

Maniac írta:
Ezt mikor láttad? Szerintem rossz adatlapot néztél.mosolygó smiley
Szívesen. De ez így elég gáz volt...

válasz erre

nyulszem

14 éve, 1 hónapja és 7 napja

Maniac írta:
Nos, keved nyulszem, a véleményed nagy része szubjektív vélemény. A Battle.net igenis egy másolásvédelmi rendszer, hiszen akár tetszik akár nem, ezzel szűrik ki a csalókat. A Witch doki és Demon Hunter valóban hasonlítanak az említett kasztokhoz, de a legnagyobb hasonlóság az említettek között van. A játék igenis lényegesen könnyebb lett, írom is, hogy normál fokozaton, a többit direkt nem említem. Erre bizonyíték az ellenfelekből potyogó életvisszatöltő gombóc és egyebek. Az elhalálozás témakörénél valóban elírás történt, ezt javítom is. Az egyes újítások egyszerüsítik a játékmenetet kifejezést éppen az említett fénygömbökre értem többek között, de a fejlődési rendszer is egyszerűsödött az elődhöz képest, többek között természetesen. Hirtelen ennyi.
Haladjunk akkor sorban.

- Akkor az MMORPG játékokban az, hogy online kell lenned, szintén DRM? Mert nekem ez jön le a válaszod alapján.

- A szörnyekből potyogó health globe-okra azért volt szükség, mert a blizzard el akarta kerülni, hogy az öved tele legyen full rejuvenation potionökkel, mint a második részben, és egy életről is maximumra töltsön fél pillanat alatt. Na az volt könnyű, nem ez, mivel ilyen nincs. Ez nem szubjektív vélemény, ez tény. Nincs olyan ital, amivel azonnal, 1 hp-ről maxon lennél, és ebből akár 5000-et is megihatnál egymás után. A d2-ben van ilyen, akkor melyik is a könnyebb?

- A fejlődés rendszere nem lett egyszerűbb. Ha aktív D2-es játékos lennél, akkor tudhatnád, hogy az egyes karaktereket FIX módon kell fejleszteni ahhoz, hogy hatékonyak legyenek. Például ott van a D2-ből a népszerű Blizzardos Sorc. Csak egyféle képpen tudtad fejleszteni, ahogy a statokat is csak egyféle képpen tudtad osztani. Ha nem a "formula" szerint pakoltál az egyes dolgokra, akkor egy gyenge, életképtelen karaktert kaptál. A blizzard azt csinálta most, hogy nem oszthatod el a pontokat magad, de cserébe kapsz egy rakat skillt, amiket fejleszthetsz rúnákkal, és nem csak EGY támadó skilled van.

Nem várom el, hogy megértsd, amit mondok, de az elmúlt hét évben aktív diablo 2 játékos voltam, elhiteted, nem beszélek a levegőbe. Nem tudom, hogy te mikor játszottál utoljára aktívan bneten a d2-vel, de egyértelmű, hogy nem mostanában.

válasz erre

Maniac

14 éve, 1 hónapja és 7 napja

nyulszem írta:
Ja, míg el nem felejtem, a játékban nincs PvP... Nem is értem mit keres a pozitívumok oldalon, meg magában az írásban is. Majd ha lesz PvP, akkor talán egy új cikket megérne a dolog...
Ezt mikor láttad? Szerintem rossz adatlapot néztél.mosolygó smiley

válasz erre

Maniac

14 éve, 1 hónapja és 7 napja

nyulszem írta:
Na, itt is vagyok, a véleményem továbbra is ugyanaz, alap, tárgyi tévedések vannak az írásban. Például az író felhozza, hogy mennyire rossz a Battle.netes rendszer. De miért is van ez benne? Mert a játék egy kooperatív ONLINE ARPG, nem single player! A Battle.netes kapcsolódás NEM DRM!

Írva vagyon a cikkben, hogy a Witch Doctor és a Demon Hunter új karakterek. A Witch Doctor alapvetően egy Necro (bár többet gyúrtak rajta, mint a másik három kaszton), a WD pedig egy dögös Amazon.

Az is írva vagyon, hogy könnyű lett a játék, hát ez rettentő nagy sületlenség, mint egy ház. Esetleg normal Act 1-nél tovább is lehetett volna menni.

Meg mi az, hogy goldot és xp-t veszítünk halál után? Kell screen (helles), amin még mindig csak azt írja, hogy 10% durability-t vesztettem? Akár single akár koop?

Plusz mit jelent az, hogy az "egyes újítások egyszerüsítik a játékmenetet", kíváncsi lennék erre, mert én 7 év aktív D2-ezős után nem vettem észre a D3-ban...

Egyébként nem én vagyok az említett trollod, de jól esik, hogy ennyire tetszett a hozzászólásom :-).
Nos, keved nyulszem, a véleményed nagy része szubjektív vélemény. A Battle.net igenis egy másolásvédelmi rendszer, hiszen akár tetszik akár nem, ezzel szűrik ki a csalókat. A Witch doki és Demon Hunter valóban hasonlítanak az említett kasztokhoz, de a legnagyobb hasonlóság az említettek között van. A játék igenis lényegesen könnyebb lett, írom is, hogy normál fokozaton, a többit direkt nem említem. Erre bizonyíték az ellenfelekből potyogó életvisszatöltő gombóc és egyebek. Az elhalálozás témakörénél valóban elírás történt, ezt javítom is. Az egyes újítások egyszerüsítik a játékmenetet kifejezést éppen az említett fénygömbökre értem többek között, de a fejlődési rendszer is egyszerűsödött az elődhöz képest, többek között természetesen. Hirtelen ennyi.

válasz erre

nyulszem

14 éve, 1 hónapja és 7 napja

Ja, míg el nem felejtem, a játékban nincs PvP... Nem is értem mit keres a pozitívumok oldalon, meg magában az írásban is. Majd ha lesz PvP, akkor talán egy új cikket megérne a dolog...

válasz erre

nyulszem

14 éve, 1 hónapja és 7 napja

Na, itt is vagyok, a véleményem továbbra is ugyanaz, alap, tárgyi tévedések vannak az írásban. Például az író felhozza, hogy mennyire rossz a Battle.netes rendszer. De miért is van ez benne? Mert a játék egy kooperatív ONLINE ARPG, nem single player! A Battle.netes kapcsolódás NEM DRM!

Írva vagyon a cikkben, hogy a Witch Doctor és a Demon Hunter új karakterek. A Witch Doctor alapvetően egy Necro (bár többet gyúrtak rajta, mint a másik három kaszton), a WD pedig egy dögös Amazon.

Az is írva vagyon, hogy könnyű lett a játék, hát ez rettentő nagy sületlenség, mint egy ház. Esetleg normal Act 1-nél tovább is lehetett volna menni.

Meg mi az, hogy goldot és xp-t veszítünk halál után? Kell screen (helles), amin még mindig csak azt írja, hogy 10% durability-t vesztettem? Akár single akár koop?

Plusz mit jelent az, hogy az "egyes újítások egyszerüsítik a játékmenetet", kíváncsi lennék erre, mert én 7 év aktív D2-ezős után nem vettem észre a D3-ban...

Egyébként nem én vagyok az említett trollod, de jól esik, hogy ennyire tetszett a hozzászólásom :-).

válasz erre

marco

14 éve, 1 hónapja és 7 napja

Vendég írta:
Regelek, nyugika, aztán beszélgethetünk.
Én nyugodt vagyok. Mindig.mosolygó smiley

De megtisztelsz hogy csatlakozol.nyelvnyújtó smiley

válasz erre

Vendég

14 éve, 1 hónapja és 7 napja

Vendég írta:
Legkirályabb teszt amit eddig olvastam! Látszik, hogy öltél bele időt!mosolygó smiley

A játék hogyismondjam, nálam a nagy várakozás után nem robbant olyan nagyot.... Egyszerűen csúnya. Elhiszem hogy nem ez a lényeg ebben a stílusban, de hadd ne kelljen már szemet húnynom felette, amikor 15k a game...
Na igen, nekem is az a bajpm, hogy marha drága, marha epikusnak van kikiáltva és kapok egy 5 éves grafot...wtf smiley

válasz erre

Vendég

14 éve, 1 hónapja és 7 napja

Regelek, nyugika, aztán beszélgethetünk.

válasz erre
3456789a(z) 10 -ből
Diablo III
5.899 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Maniac profiljaHentes profilja