Destiny 2: Curse of Osiris teszt

2018. január 14.
69.9051
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Gargameth profilja, adatai
Gargameth
A Destiny 2 immáron több, mint negyed éve gazdagítja a játékostársadalmat, legyen szó PC-ről vagy konzolról. Talán meglepő egyeseknek, hogy máris megjelent az első DLC, de elég csak egy kicsit is elkalandozni a játékban, és könnyedén látni fogjuk ennek az okát. MMO viszonylatban hamar végig lehet menni a tartalmon, ezért elengedhetetlen egy jól beütemezett kiegészítő tervezet, amit a Bungie nagyszerűen be is tart.
 


Sajnos a PC-s játékosok kicsit ráfáztak, mivel nekik némileg kevesebb idejük volt az "End-Game-Content"-eket nyüstölni, de a most megjelenő Curse of Osiris minden platformot szintre hoz, és tavaszig zavartalanul irthatjuk a galád Vex-et.

A kiegészítő a Merkúr bolygóra kalauzol el minket. Az Utazó által eredetileg megszépített, de a Vörös Háborúnak és a Vex-nek hála darabokra tört, és gépesített planéta lesz a centruma az eseményeknek, ezen belül is a Világítótorony fog szociális központként szolgálni az Őrzőknek.

A Merkúr sötét oldala... tele szép kék szalagokkal.

A Merkúr sötét oldala... tele szép kék szalagokkal.


A játék címével ellentétben Osiris-el nem igazán fogunk találkozni, csak szellemével, Sagirával, aki hű követőnk és felvilágosítónk lesz, miközben bejárjuk Merkúrt, a Végtelen Erdőséget és néhány már ismert helyet. Ezen utóbbi Erdőség egy időn kívül álló hely, ahol a Vex próbál szimulációk segítségével egy olyan jövőt létrehozni, melyben minden élőt el tudnak törölni a naprendszerből. A kampány célja ennek megakadályozása, Őrzőnkkel a főszerepben.

Ha ti is lehúzott rókabőr illatot éreztek, akkor jó a szaglásotok, viszont ettől nem fog az élmény rosszá válni. A Vex egy tipikusan olyan ellenségtípus, amit élvezet ölni, tudván, hogy minden egyes széthulló rosszaság egy lépéssel közelebb hozza a békét (hiába mondja tudatalattink, hogy egy perc múlva "respawn"-ol az összes). Ami viszont már jobban feltűnik, hogy az alapjátékhoz képest nem igazán változtak az ellenségek.

A Végtelen Erdőség szimulációban kombinálja Büszke Birtokot és a ronda Vex-et.

A Végtelen Erdőség szimulációban kombinálja Büszke Birtokot és a ronda Vex-et.


Nagyon kevés új célpont áll majd rendelkezésünkre, úgyhogy szokjunk hozzá a Goblin, Hobgoblin seregekhez, sőt, még a visszatérő Cabal-okhoz is, akik gyakori lakói a különféle szimulációknak, illetve régebbi helyszíneket is fel fogunk újra keresni, ott sem fáradtak Bungie-ék az új ellenségekkel. Az meg csak hab a tortán, hogy az egész Vex ellen folytatott hadjárat pár óra alatt befejezhető.

Cserébe mind a Merkúr, mind a Végtelen Erdőség fantasztikusan meg vannak csinálva. A színvilág, a környezet és a zene hangulatos játéktérré varázsolja mindkét helyszínt, vizuális gyönyör lesz minden perc, amit bennük tölthetünk. Egyetlen bibi, hogy eléggé limitált lesz az élmény; Merkúr ijesztően kicsi, gyorsan bejárható, és a Kalandokon (Adventures), illetve az új "Public Event"-en kívül semmi más nem vár ránk ott.

A jó csapattárs türelemmel várja kiskacsa sikerét a "Strike" során.

A jó csapattárs türelemmel várja kiskacsa sikerét a "Strike" során.


A Végtelen Erdőség ennek az ellentéte: oda csak küldetések során juthatunk el, és ugyan hatalmas, de az utunk a feladat által lesz lehatárolva. De sebaj, legalább kaptunk egy új "Public Event"-et, ami kevésnek tűnhet, viszont az egyik fénypontja a DLC-nek. Egy hosszadalmas esemény, ami külső szemmel nézve akár cirkuszi mutatványnak is tűnhet, mivel karakterek repkednek ide-oda, és golyókkal rohangálnak fel s alá.

Ezt szólózni szinte biztos, hogy nem lehet, idő és gyakorlás kell ahhoz, hogy magabiztosan teljesíteni tudjuk, hogy aztán a "Heroic" variánsra válthassunk, melynek előfeltételei sem egyértelműek. A tréning itt mindenképpen megéri, mivel ez egy jobb opció az új "Strike"-okkal ellentétben.

Ezen utóbbiak eddig sem voltak a "Raid"-re készülők kedvencei, és ez most sem fog igazán változni. A recept továbbra is a jól bevált formulát követi: egy már ismert sztori küldetést játszunk le, némileg megváltoztatott dialógussal, ami elvileg megindokolja, hogy miért nem kapunk egyedi tartalmat, és miért kell ugyanazt a feladatot újra megcsinálnunk.

Tipikus PvP meccs: sehol senki, de a fél világ ég.

Tipikus PvP meccs: sehol senki, de a fél világ ég.


A "Heroic" verziók talán egy fokkal érdekesebbek a nagyobb kihívás és a "Luminous Engram" miatt, melyre az ezekhez köthető "Milestone" segítségével lehet szert tenni, de a "Heroic Public Event"-ek összességben időtakarékosabbak, és kifizetődőbbek.

Hasonló lenne a helyzet a most bevezetett "Heroic" Kalandokkal, melyek a már lejátszott Kalandok nehezebb kiadásai. Itt előtérbe kényszeríti a játék virtuóz szociális képességeinket, ugyanis nincs hozzájuk "Matchmaker", így nekünk kell összegereblyézni a csapattársakat, hisz szólóban csinálni eléggé macerás ezeket.

Viszont itt érdemes majd befektetni időt és energiát, mivel Brother Vance a Világítótoronyban "Lost Prophecy Verse"-eket vág hozzánk a Kalandok teljesítéséért, melyek egyszerűbben fogalmazva fegyver tervrajzok. Hetente váltogatja a tíz lehetséges opciót, melyekből egyszerre csak három elérhető, és a "craft"-oláshoz szükséges hozzávalókat "Heroic Strike"-ok vagy Kalandok során szerezhetünk. Erős fegyverekről van szó, úgyhogy farmoljunk bátran.

Küldetések a Végtelen Erdőn át általában a jövőbe vezetnek...

Küldetések a Végtelen Erdőn át általában a jövőbe vezetnek...


Az új "Raid" opció csalódást okozhat első ránézésre olyanoknál, akik valami nagy újításra számítottak, hisz ismét a "Leviathan"-ra kell felkéredzkednünk, hogy részt vehessünk ezen a "Raid-Lair" megnevezésű eseményen.

Ha ezen a kezdeti hasfájáson túltettük magunk, akkor észre fogjuk venni, hogy egy nagyszerű kihívás vár minket, melynek rugalmas rendszere értékeli a kreatív hozzáállást. Itt egy lazább, nem annyira fegyverorientált megmérettetésnek kell eleget tennünk, teli fejtörőkkel, és kevésbé szigorú feltételekkel a sikerhez. Rövidebb, mint a "Raid" maga, de sokkal szórakoztatóbb, mely nem megy a kihívás rovására.

...vagy a múltba. Az persze senkit sem zavar, hogy közben lángra kaptunk.

...vagy a múltba. Az persze senkit sem zavar, hogy közben lángra kaptunk.


A szintlimitet kitolták 25-re, amilátszólag teljesen felesleges, mert semmi látványos extrával nem jár a szintlépés, az "Iluminated Engram"-on kívül, mely a "Bright Engram" helyére került az új szezonban, és kozmetikai tuningelemekkel áraszt el minket. A "Power" szint is felcsúszott 335-re, és vele együtt a különböző tartalmak előfeltételei is megnőttek.

A PvP részleg extra pályákkal gyarapodott, illetve most már több XP jár egy-egy meccs után, és gyakrabban fogunk tárgyakat is kapni, ritkaságtól függetlenül. Emellett bevezették a "Masterwork" fegyvereket, ha eddig nem volt elég opció a "Power" szint feltolásához.

Ezen fegyverek esése a 250-es "Power" szint után indul be, és erősebb típusai a legendás megfelelőjüknek. Van egy véletlenszerűen kiválasztott értékük, melyre bónuszt kapnak, és egymásutáni ölések esetén "Orb"-okat is generálnak.

Egy kisebb napot vágtunk hozzá, ami látszólag lepattant róla. Van baj.

Egy kisebb napot vágtunk hozzá, ami látszólag lepattant róla. Van baj.


Ilyeneket "Raid"-en vagy a "Trials of the Nine"-nál tudunk a leggyakrabban kapni, nem meglepő mód. Az attribútum bónuszt újra lehet választani (véletlenszerűen persze) némi értékes nyersanyag kicsengetése után, vagy, ha nincs kedvünk a szerencsénkre hagyatkozni, akkor magunk is "Craft"-olhatunk "Masterwork" fegyvert, elég súlyos összegekért.

Összességében egy kielégítő DLC-vel gazdagodott a Destiny 2, és minden hiányossága ellenére csak ajánlani tudom ezt a kiegészítőt. Nem érződik kevesebbnek a játék tőle; az új dolgok nem feltétlenül tűnnek újnak, hisz legtöbbje a régi sémát követi, de a megnövekedett tartalom és fejlődési lehetőség biztos, hogy le fog minket foglalni tavaszig, a következő letölthető tartalom megjelenéséig.

Destiny 2: Curse of Osiris / Tesztplatform: PC

a polcon a helye
  • Stílus: FPS
  • Megjelenés: 2017. december 05.
  • Ár: 6.000 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Csodálatosan prezentált új helyszínek
  • Nagyszerű "End-game" tartalom
  • Rövid sztori mód
  • Tartalmilag kiaknázatlan a két új "playfield"
  • Kissé gyengék az új "Strike"-ok
  • Hang
    9
  • Grafika
    9
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    7
8
6 hozzászólás

smadi1968

8 éve, 12 napja

fighterlaci írta:
Kezdem bánni hogy nem vettem season packet. szomorú smiley
Én meg kezdem bánni hogy magát a játékot megvettem!!!!

válasz erre

fighterlaci

8 éve, 13 napja

Kezdem bánni hogy nem vettem season packet. szomorú smiley

válasz erre

VaPe

8 éve, 13 napja

Jobb lett a teszt mint a játék. röhögő smiley Nekem nem annyira adta ez a kieg.

Amúgy miért ilyen soká jöttetek ki vele? meglepett smiley Már kb egy hónapja kapható.

válasz erre

Mordorer

8 éve, 13 napja

Kipróbálnám nagyon szívesen, erre bezzeg nem csinálnak ingyenes hétvégét! röhögő smiley

válasz erre

Gólem

8 éve, 14 napja

Megvárom a második DLC-t, az már most jobban tetszik! mosolygó smiley

válasz erre

zender

8 éve, 14 napja

Ennyiért szerintem eléggé túl van árazva. szomorú smiley Bár nagyon bejön de inkább megvárom amíg kijön a GOTY.

válasz erre
Destiny 2: Curse of Osiris
6.000 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
rDAVE profiljamarco profiljamarco profiljamarco profilja