Dark Void teszt

2010. február 11.
71.2401
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Lac profilja, adatai
Lac
Ahhoz képest, hogy mennyire felkapott téma, meglepően kevés játék foglalkozik a Bermuda-háromszög rejtélyével. Azt, hogy pontosan mi is folyik az Atlanti-óceán azon a bizonyos részén senki sem tudja biztosan, viszont számos elmélet látott napvilágot ezzel kapcsolatban. Jelen tesztünk alanya, a Capcom gondozásában megjelent Dark Void a leplet hivatott lerántani a rejtélyről. Az egyetlen gond csak az, hogy a showműsör keretein belül nyakát szegi a világ szeme előtt.



Dark Void teszt - 2. kép

Nem véletlenül használtam a műsoros hasonlatot a bevezetőben. A Dark Void viszonylag nagy híresztelést kapott, hetente el voltunk látva az újabbnál újabb anyagokkal, képek, videók tucatjai álltak folyamatosan rendelkezésünkre, s mind azt mutatták nekünk, hogy ez lesz az a játék, amivel érdemes közelebbi kapcsolatba kerülnünk. Aztán megjelent a játék demoja, s a legtöbb gamer kiábrándult az Airtight Games alkotásából. Irányíthatatlan volt, csúnya, unalmas és amikor már az ellenőrzőpontok béne elhelyezése miatt tizedik alkalommal kellett ugyanazt a részt megcsinálni, a legtöbb játékos egyszerűen felállt és otthagyta az egész cumót (a türelmesebbeknek még volt annyi lelki erejük, hogy rákattintsanak az Uninstall gombra). Páran azonban reménykedtünk benne, hogy a teljes játék jobb lesz. Hátha finomítanak még rajta és tényleg azt fogjuk kapni, amit megígértek nekünk. Tévedtünk. A Dark Void teljes verziója ugyanolyan lett, mint amilyen a demo változat, csak kicsivel többet kellett szenvedni ahhoz, hogy a végére érjünk.


Dark Void teszt - 3. kép

A történet 1938-ban, közvetlenül a második világháború előtt játszódik. Will átlagos magánpilóta, akinek legújabb megbízatását nem más, mint egykori barátnője, Ava adja. A feladat egyszerű, mindössze pár csomagot kell átszállítania az óceán túlsó részére. Felszállás után azonban bonyodalmak adódnak. Mialatt a gép a Bermuda-háromszögön halad át valami elsuhan előtte, s pár pillanat múlva a repülő zuhanni kezd. A roncsok közül kikászálódva az egykori pár egy trópusi szigeten találja magát. Az idilli környezet azonban hamarosan pokollá változik, gépek támadják meg őket, s az egyetlen kiutat egy, a szigeten rejtőzve élő tudós, bizonyos Nikola Tesla jelentheti. Egyre több kérdés merül fel, amire válaszokat kell kapniuk. Kik azok a figyelők? A szigeten élők miért hiszik őket isteneknek? Mi az az üresség? És mi köze van Hitlernek ehhez az egészhez?

A történet első blikkre korrektnek tűnik, ám nagyon sajnálom, hogy a készítőknek nem sikerült kihasználniuk a benne rejlő potenciát. Hiába a teljesen újszerű világ, a két ellenséges frakció, a steampunkra jellemző különleges technikai vívmányok, egyszerűen nem lettek kiaknázva a lehetőségek. A figyelők sztorija még viszonylag kidolgozott a többi elemhez képest, de például az ellenállás teljesen el van hanyagolva. Tudjuk, hogy ott vannak, tudjuk, hogy harcolnak, de semmi egyebet. A szereplők szintén jellegtelenek, nincs köztük egy sem, akire azt mondanám, hogy megszerettem az alatt a bizonyos 8 óra alatt, amíg végigverekedtem magam a játékon. Will teljesen átlagos karakter, semmi kiemelkedő tulajdonsággal nem bír, Ava az a tipikus "tökös csaj", aki egyszerre kemény, kitartó, harcos típus, mégis mindvégig nő marad, a többi szereplő pedig egyszerűen jellemezhetetlen, ugyanis alig töltenek egy kis időt a "vásznon", s azalatt a pár perc alatt, amíg színen vannak, semmi olyat nem képesek nyújtani, amiért akár a nevüket is megjegyeznénk.

Dark Void teszt - 4. kép

Az ellenségek terén szintén sivárság uralkodik. Ezúttal a figyelők azok, akiket irtanunk kell, az egyetlen gond az, hogy szinte semmi különbség nincs az egyes változatok között. Az egyik lézert lő, a másik plazmát, a harmadik meg repkedni is tud, és körülbelül itt ki is fújt az egész. Ha a levegőbe emelkedünk lesznek még ellenünk csészealjak is, illetve egy-két erősebb miniboss is tiszteletét teszi, de ennyi. Több változatosságot azért elvártam volna, mert így elég hamar egysíkúvá válik a játék.


Dark Void teszt - 5. kép

Ami a harcot illeti, mondhatni egész jól sikerült. A játék a manapság oly népszerű fedezékrendszeres megoldással operál, így ha kedvünk van hozzá, faltól falig, doboztól ládáig rohanhatunk, hogy kiugorva a biztonságot nyújtó felület védelme alól megsorozzuk a figyelőket. Az igazság azonban az, hogy mindez teljesen felesleges, mert egyszerűen nem kihívás lenyomni az ellenségeket. Ha akarunk, beállhatunk a tér közepére és onnan szórhatjuk az áldást, az elhalálozástól nem kell félnünk. A fedezékrendszer ettől az apró dologtól függetlenül teljesen rendben van.

Tetszett, hogy a harcokat nem csak horizontális, hanem függőleges módban is le kell bonyolítanunk. A játékban elég sokat fogunk peremről peremre ugrálni/repkedni, s ellenségeink szintén így tesznek. Tulajdonképpen nem sokban más ilyenkor a csata, mint amikor normál módban vívjuk (mindössze annyi a különbség, hogy rá vagyunk kényszerítve a fedezékek használatára), viszont mégis eltér a megszokottól, s ez ad egy újfajta színezetet az egész harcnak.

Ha sikerül ellenségeinket átküldeni a túlvilágra, haláluk után pontokat kapunk, melyeket kedvünkre költhetünk a felszereléseink feltápolására. Három szinten növelhetjük a tűzerejüket (a legutolsó már komoly erőt jelent), illetve miután megkapjuk a rakétahátizsákunk, annak a fegyverzetét is feltuningolhatjuk, s ami azt illeti, nagyon érdemes ezt megtennünk. Az ok egyszerű, de nagyon szomorú is, és itt ki is térnék a játék leggyengébb pontjára, ami nem hogy katasztrofálisra sikeredett, hanem még annál is rosszabb lett.


Dark Void teszt - 6. kép

Az irányítás egyszerűen förtelmes. A földön még nincs is gond, a szokásos billentyűkombináció teljesen jól működik, de amint a levegőbe kerülünk, elszabadul a pokol. Egérrel egyszerűen lehetetlen a jetpacket irányítani, de gamepaddel sem sokkal jobb a helyzet. A legnagyobb gond az, hogy a karakterünk egyszerűen "túlmozog", egy kicsit is meglökjük az egeret és már azt sem tudjuk, hogy hol vagyunk. Szűk helyeken lehetetlen manőverezni, s a nyitott területeken is csak úgy van esélyünk leszedni az ellenséges csészealjat, ha az pontosan velünk szembe jön, és mindenféle extra mozgás nélkül kezdjük el lőni. Ezért érdemes hamar maximumra erősíteni a jetpackünk tűzerejét, mert csak néha-néha lesz esélyünk normálisan eltalálni az ellenséget, máskor örülhetünk, ha egy-egy töltény célba talál.

Ezért is alkalmaztam sokszor azt a technikát, hogy a közelébe érve megpróbáltam elfoglalni az idegen hajókat, amiket utána használhattam a saját céljaimra. Irányítani persze azokat sem lehet, de legalább megmagyarázza azt, hogy miért nem támadtak meg még minket az űrlények. Ilyen irányíthatatlan gépekkel én sem vállalnám be a Föld megszállását...
Nem beszélve arról, hogy a játékban nagyon gázul vannak elhelyezve az ellenőrzőpontok is. A leglehetetlenebb szituációkban ment a játék, de amikor szükség lenne rá, sehol sincs egy checkpoint sem.

Dark Void teszt - 7. kép

A grafika szintén nem egy nagy durranás. Ugyan a játék alatt az Unreal Engine 3 dübörög, de nem lett igazán kihasználva. A textúrák alacsony felbontásúak, összehúzták a nadrágszíjat az effektek terén is, egyszóval nem a kinézete miatt fogjuk a játékot szeretni.

A hangok viszont egész jóra sikeredtek. Változatosak, nem ismétlődnek folyton, ezen felül megtalálhatóak köztük mind a nyugisabb, mind a pörgősebb zenék is.

Tiszteletét teszi Nolan North is, akinek a hangját számos játékban hallhattunk már, így aki odavan az úriember tónusaiért, külön örülhet azoknak a pillanatoknak, amikor Will beszédbe elegyed valakivel.


Dark Void teszt - 8. kép

Sajnálatos módon a Dark Void személyében nem azt a játékot kaptuk, amire olyannyira vágytunk. Vannak ugyan jó pillanatai, de sokkal több a problémás elem benne, s ezek nagyon le tudják húzni az összképet. Nagyon sajnálom, hogy ennyire gyengére sikerült, ugyanis megvan benne a potenciál. A baj az, hogy a készítőknek ezt nem sikerült kiaknázniuk. Olyan lett a játék, mint egy karácsonyi kitolás. Képzeljünk el egy hatalmas dobozt, ami hatalmas ajándékot sejtet, kinyitva azonban kiderül, hogy csak apró, értéktelen vacak van benne. Pedig ott a nagy doboz, meg lehetett volna tölteni rendesen.

Dark Void / Tesztplatform: PC

ne várj sokat tőle...
  • Stílus: TPS
  • Megjelenés: 2010. január 22.
  • Ár: 7.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Érdekes világ
  • Steampunk környezet
  • A hangok jól sikerültek
  • Hamar unalomba fullad
  • Katasztrofális irányítás
  • Bénán elhelyezett ellenőrzőpontok
  • Hang
    8
  • Grafika
    5
  • Játszhatóság
    4
  • Hangulat
    5
5.5
Dark Void a leplet hivatott lerántani a rejtélyről. Az egyetlen gond csak az, hogy a showműsör keretein belül nyakát szegi a világ szeme előtt. '>
Dark Void a leplet hivatott lerántani a rejtélyről. Az egyetlen gond csak az, hogy a showműsör keretein belül nyakát szegi a világ szeme előtt. '>
5 hozzászólás

davidka55

13 éve, 4 hónapja és 5 napja

hát szerintem nem olyan borzalmas DE HATALMASAT CSALÓDTAM többet vártam volna tőle amikor először felfigyeltem rá rettenetesen megörültem neki de aztán rájöttem hogy ne lett jó a környezet monoton mindig ugyan az a játék rövid idő után unalmassá vállik olyan nagyot cslódtam nem arrol van szó hogy nagyon rossz de nemis jó OLYAN MINTHA PAPIRTENNÉL A HÁNYÁSNÁL FINOMABB DE AZÉRT NEMENNÁL PAPIRT KÁR ÉRTEszomorú smiley

válasz erre

Bishop

15 éve, 4 hónapja és 12 napja

Konzolon meg van a játék, de egyszerűen nem motívál a végigjátszása. 5/10

válasz erre

marco

15 éve, 4 hónapja és 26 napja

Pedig a történet egébként nagyon jó.

válasz erre

Shade

15 éve, 5 hónapja

Én havernál kipróbáltam, annak teljesbe van meg. Nekem egészen tetszik. Az irányítással nekem nincs semmi bajom, csak az érzékenységet kell feltolni. Nagyon komoly benne repülni. De ezen kívül semmi extra.

válasz erre

Yoyo

15 éve, 5 hónapja

demót csekkoltam csak le, de rettenetes volt... kár érte szomorú smiley

válasz erre
Dark Void
7.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja