A Battlefield 1942 legfrissebb kiegészítő csomagja némi viszontagságot kelthet azokban akik megrögzött Battlefieldesek, ugyanakkor akik szeretik a változatosságokat illetve kedvelik a Desert Storm kiegészítőt már nem is olyan meglepőek az újítások. No de lássuk mitől is más ez a Battlefield mint az előzőek. A kor nem változott, a második világháború végefele játszódik, amikor is a németek már igencsak érezhették vesztüket. Éppen ezért bevetettek olyan fegyvereket is melyek még csak kísérleti stádiumban voltak. A Secret Weapons Of WWII lényegében erre épül.
Olyan harci eszközöket raktak a játékba amik vagy csak tényleg épphogy ki voltak fejlesztve és úgy kerültek a csatatérre, vagy még csak be sem vetették őket, néhány prototípus állt valahol a Birodalom területén. Merészen hangzik ugyan az ötlet, de abszlút nem sült el rosszul. Tizenhat új járgánnyal találkozhatunk melyek egy része csak kimaradhatott az előző verziókból, a többi azonban a titkos fegyver kategóriába tartozik.
Igen itt szuper fegyverekről van szó, azonban a programozók gondoskodtak arról, hogy egyik oldal se tehessen nagy előnyre szert "fantasztikus" járműveikkel. Mindegyik harci gépezetnek meg vannak az előnyei és az ezt ellensúlyozó hátrányai (ezek amúgy így lehettek a valóságban is).

Az egyik újdonság az oldalkocsis motorkerékpár ahol is a kocsiban utazó egy géppuskával puffogtathat. Hátránya, hogy kevés védelmet ad, néhány lövedék elegendő a rajta utazók kiiktatására. Ellenben kiváló arra, hogy a pálya egyik végéből a másikba gyorsan eljussunk (hacsak nem állja utunkat egy tank vagy egy géppuskás). Ez az egyszerű kis masina mindkét oldalon fellelhető. A Német oldalon fellelhető még egy kisebb autó, melynek neve utal speciális tulajdonságára is: Schwimmwagen (úszó autó), amivel végre nem csak hajók segítségével kelhetünk vízre. Biztonságérzetünket növelheti az utasoldali géppuska. A szövetségesek oldalán fellelhető nagyobb testvére egy kétéltű csapatszállító, a két géppuskával felszerelt LVT4 Water Buffalo.

Azonban érdekességként megjegyezném, hogy a lényegesen kisebb német kétéltű az erősebb!!! Ugyanis teljes sebességgel kamikazeként belerohantam egy a megjelenési helyén lévő LVT4-esbe, és míg az én járgányom csak néhány egységnyit sérült, amaz felrobbant. Másik két újdonság a nehézsúlyú kategóriába tartozik. A két hajóágyúval felszerelt német tigris tank, és az amerikai oldalon található nehézpáncélos T-95 Supertank mely golyószóróval van felszerelve. Eme két gyöngyszem ugyan iszonytos tűzerővel bír, de mozgásuk lassú, kevés a lőszer hozzájuk és ágyúik is csak kis szögben fordíthatóak el, ezért könnyű célpontot nyújtanak "gyengébb" társaiknak. A Desert Stormmot ismerő játékosok számára nem jelent nagy újdonságot a valóságban éppen kísérleti stádiumban levő sugárhajtású gépek megjelenése. Eme repülő szerkezetek azonban eltérnek modernkori társaiktól (amit egyesek megszokhattak a Desert Stormban). Ad egy:kisebbek, kettő: inkább csak egy funkcióval rendelkeznek (vagy bombákkal vagy géppuskával vannak felszerelve).

A tömzsi F85-Goblin, a V1 alakú Natter a géppuskás oldalt képviselik, melyekkel hogyha valaki rá tud repülni az ellenfélre hatásos irtást tud végrehajtani (nekem még nem sikerült-lehet keveset gyakoroltam). Bombákkal illetve rakétákkal!! felszerelt nagyobb testvéreik az AW-52 es mely alakja végett a Flying Wing nevet kapta, valamint az ellenfél részéről a Horton HO 229. Az új repülőkkel ugyan gyorsan eljuthatunk az ellenfél területére, de sebességük miatt nehéz irányítani őket és a páncélzatuk sem bír ki sok lövést. A sugármeghajtású repülés terén még érdemes megjegyezni még az Unreal Tournament Redeemeréhez hasonlóan irányítható V3 Wasserfall-t. A légierőhöz tartozik c-47-es csapatszállító is, mely egyben spawn-pointként is funkcionál megspórolva ezzel a beszállás és a célpont fölé repülés procedúráját.

Hátránya, hogy hálózatban valószínűleg előszeretettel fognak vadászni rá, ugyanis hat főt képes szállítani a pilótával együtt így 6 pontot jelent az ellenfélnek. Az egyik legnagyobb érdekességet ide is lehet sorolni meg nem is. A jat-pack-kel ugyanis ugyan lehet repülni, de a túlmelegedése miatt még egy háztetőre sem lehet igazán felszállni. A jet-pack nem mint jármű mint inkább felszerelés találhat egyes pályákon. Mikor megtaláljuk eldobjuk saját fegyvereinket és egy MP40 kíséretében felvesszük a csodaszerkezetet. A könnyű páncélos kategóriába tartozik T34 láncrakétavetővel felszerelt M4 Shermann a szövetséges oldalról, valamint a Flakpanzert a német oldalról. A két jármű hátránya, hogy hatásos működtetésükhöz két fő szükséges.

Essen szó a fegyverekről is. Hat új felszerelés közül választhatunk. Mindkét oldalon megtalálható a dobókés, mellyel akár egyetlen dobással is végezhetünk ellenfelünkkel. A német mesterlövészek a félautomata Gewehr 43-as puskákat, kapták míg a szövetségesek szanitécei csendesebben dolgozhatnak a Sten MK2-kel. Az enginerek is új fegyvereket tudhatnak birtokukban: az egyik oldalon a Remington Shotgun, míg a másik oldalon a K98-as, gránátvetővel felszerelt Mauser található. Az angol gyalogság a Bren nevezetű igen hatékony könnyűgéppuskát használhatja, míg a nácik a Gewehr 42-t vethetik be ellenük.

A készítők fantáziájára utal a pályák elkészítése is. A nyolc pálya közül egyetlen egy található aminek köze van a valósághoz (a havas, dombos Sasfészek), míg a többin a nevekhez csupán az éghajlatnak megfelelő környezet köt a valósághoz. A kialakításuk azonban nem nevezhető fantáziátlannak, kiváló hegyes, dombos és sík terepek állnak rendelkezésünkre. Megjelent az éjszakai küzdelem is ebben a modban, igaz csak egyetlen pályán. Előfordulhat, hogy egy-egy hídnál, szorosban állóháborúk alakulnak ki, ez azonban lehet, hogy kissé idegesítő de a való világban is előfordul. Az új pályákhoz új játékmód is jár: az Objective módban az eddigiektől eltérően nem a zászlók megszerzésével, hanem egyes objektumok elpusztításával érhetjük el az ellenség felgyorsított fogyását. Itt azonban elveszti a játék kiegyensúlyozottságát a két küzdő fél között, a védők jelentősen könnyebb helyzetben vannak.

Érdemes megemlíteni még a mesterséges intelligenciát is. Ugyan javítottak az egy évvel ezelőtt megjelent (jé már ilyen régóta létezik:-) ) Battlefieldhez képest, de felfedezhetőek benne hiányosságok. Az oldalkocsis motor utastérfelőli részén magányosan üldögélő katona lesi a sült galambot, vagy láttam már repülővel a falnak repülő "pilótát" is, esetleg az egyes helyeken összegyűlik mindenki két oldalra és hason fekve lövöldözik egymást, ám jön egy-egy "okosabb" bot és tankkal végighajt rajtuk. Ez utóbbi esetében ha a mi oldalunkba gázolnak szomorúan anyázzuk az AI-t, míg ha az ellenségen rontanak végig elégedett vigyorral nyugtázzuk annak hiányát (főleg ha mi rontunk közéjük). No de hát mit is várhatunk egy multiplayerre kiedzett játéktól?
A játék grafikáján semmit nem változtattak. A menü zenéjén sem, ami hozzá teszem nem rossz, csak én már az elődjében is untam. A hangokat már egész szépen kifinomították, azonban ez inkább a patch-eknek tudható be.
Apropó patch! A Secret Weapons Of WWII már az 1.45-ös javítást telepíti fel. A hivatalos dokumentáció 500 sor, közel 20000 karakternyi változását tartalmazza.
Röviden:
lecserélték a teljes fájlstruktúrát,
minden fegyver finomhangoláson esett át, kettőt le is cseréltek,
150 bugot javítottak ki,
a tárgyakon nem igazán lógnak át másik tárgyak,
optimalizálták a memóriakezelést,
javítottak a kamerakezelésen és az irányításon.
Mostanra már szinte bugmentesnek nevezhető a játék.
Végezetül is összességében kellemes játék keveredett ki az újításokból. A plusz fegyverek bevetésével kissé megváltozott a játékmenet, de a feeling-je ugyan az maradt mint az elődöknek. Minden BF1942 rajongónak javaslom a kipróbálását. Aki pedig még nem ismeri ezt a világot előbb szerintem próbálja ki a sima Battlefieldet és utána következzenek a kiegészítések, de ez csak egy tanács.