Batman: Arkham Origins Blackgate teszt

2013. november 23.
73.2911
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Lac profilja, adatai
Lac
Mindenki kedvenc denevérruhás hőse immár harmadik ízben tűnt fel, hogy rendet tegyen Gotham City valamely Arkham részlegén, és bár a trilógia harmadik részét sok kritika érte, még mindig egy remek játékról beszélhetünk. Az Arkham Origins nem csak a kezdetek bemutatásával kecsegtetett, hanem egy kézi konzolokra szánt mellékszállal is, amelyet a PlayStation Vita és Nintendo 3DS tulajok élvezhetnek. Maszkot fel, Batman: Arkham Origins Blackgate teszt következik!


A játék története három hónappal az Arkham Origins után játszódik. Két hét telt el azóta, hogy hősünk elkapta és a Blackgate-be száműzte a Macskanőt, robbanás rázza meg a börtönt. Mint az hamar kiderül, lázadás tört ki a falakon belül. Miután észrevétlenül beszivárog, és ismét találkozik Selinával, a nő elmondja neki, hogy a Blackgate felett átvették az uralmat a bűnözők, és a bent lévő három hadúr felosztotta maga között a területet. Ha Batman meg szeretné menteni a túszokat, akkor kénytelen lesz ismét leszámolni a fogvatartottakkal, különben hamarosan nem lesz kit kiszabadítania...

Ugyan a játékot nem az Arkham Origins-et is jegyző Warner Bros. Games Montréal készítette, a fejlesztésért felelős Armature Studio végig szoros kapcsolatban dolgozott a céggel, ennek köszönhetően a játék története teljesen ráillik az Origins által kitapos útra. A Blackgate nagyjából 8-10 órányi szórakozást nyújt, ami nem kiemelkedő ugyan, de kézi konzolokon annyira nem is rossz érték.

Mindenki másképpen csajozik

Mindenki másképpen csajozik


Stílusát tekintve a játék oldalnézetes platformer, vagyishogy hivatalosan fogalmazzak, 2.5D-s akciójáték. Hősünkkel a legtöbbször oldalirányban mozgunk a pályákon, a célunk pedig nem más, mint hogy mindenkin átverekedve/robbantva/lopakodva/suhanva végül eljussunk az Arkham Wingbe. Persze ez annyira nem lesz egyszerű folyamat, mivel el kell kapnunk hozzá a Blackgate-et felosztó három szuperbűnözőt. Míg a Pingvin uralkodik a cellablokkok felett, addig Fekete maszké az ipari részleg, ami árammal látja el az Arkham Wingbe vezető liftet. Persze az ajtón is át kell jutnunk valahogyan, és a feltöréséhez szükséges eszköz bizony az adminisztrációs részlegben berendezkedett Joker kezében van.

Az a bizonyos fél dimenzió

Az a bizonyos fél dimenzió


A játékmenet kétharmadát a mászkálás teszi ki, míg a maradék részt a harcoknak szenteljük. A platformer részek a legtöbbször átláthatóak, azonban sajnos a 2.5D-vel bizony barátkoznunk kell. Eleinte nagyon fura volt, mivel a korábbi Arkham játékok után nem számítottam ennyire "cső" alkotásra, de hamar hozzászoktam az új rendszerhez. A Blackgate falain belül való kóborlásaink során egy-egy helyszínt többször is meg kell látogatnunk (ha pedig szeretünk vadászni a gyűjtögethető cuccokra, akkor pedig még rengetegszer kell újra elmennünk mindenfele), és a korábbi játékok hagyományait követve ahogyan az eszköztárunk bővül, úgy válnak elérhetővé újabb és újabb részlegek. Idővel itt is megkapjuk a Batarangot, a kábelvetőt, a robbanózselét, valamint természetesen a jól bevált huzalokon is játszhatjuk a dzsungel, akarom mondani a börtön királyát.

Jobban kellett volna figyelnem opkuton

Jobban kellett volna figyelnem opkuton


Mint azt már említettem, a játékban gyűjtögethetünk is, így nem csak különböző rejtélyeket kell megoldanunk a detektív mód segítségével (ilyenkor kékes árnyalatba vált a játék, és az ujjunkkal végigjárva a kijelzőn kiszúrhatjuk a nyomokat, illetve a továbbjutáshoz fontos dolgokat), hanem a felszerelésünket is fejleszthetjük, valamint új maskarákat is feloldhatunk, amelyek különböző képességekkel ruháznak fel minket. A Blackest Night példának okáért halhatatlanná teszi hősünket, így aki legális csalásra vágyik, vagy már nagyon elege van a halálból, bár gombnyomással felöltheti a szakadt göncöt.

Sajnálatos módon a készítők nagyon elbaltázták a játék egyik sarkalatos pontját. Mivel a Blackgate elég zegzugos hely, ezért sokszor kényszerülünk arra, hogy a térképet használva jussunk el a célunkig, azonban ez a legtöbb esetben borzasztóan körülményes. A fő probléma az, hogy Batmannel két dimenzióban mozgunk, míg a térképet teljesen statikus, és csak felülről láthatjuk, így nem egyszer hosszú percekig keringtem ugyanazokon a folyosókon, mire sikerült belőnöm a helyes útvonalat.

Ilyen mosott kinézettel én is mérges lennék

Ilyen mosott kinézettel én is mérges lennék


Fegyvert hősünk ezúttal sem használ, így pár Batarangokkal megdobálhatjuk az ellenséget, leteríteni csak az öklünkkel tudjuk. Ugyan a harcok elég jól sikerültek, sajnálatos módon az oldalnézet, és az abból eredeztethető hibák miatt ennél jobb jelzőt nem mondhatok rá. Batman ugyanis nem mindig azt üti, akit mi szeretnénk, ráadásul néha átláthatatlan a harctér, látszik, hogy az ellenségek sem nagyon férnek el egymástól. Ettől függetlenül a nagygépes verziók szinte minden jellemzője jelen van, így nem csak ész nélkül kell csépelnünk a rosszfiúkat, hanem gyakran levédeni a támadásukat, majd visszakézből arcon csapni őket, valamint bizonyos ellenségeket először ki kell zökkentenünk a harcból ahhoz, hogy érjen valamit az erőlködésünk.
Üde színfoltját képezik a játéknak a boss harcok, amelyekből hirtelen fejben hetet számoltam össze, és a legtöbbjük bizony meglehetősen érdekes. Különösen kiemelendő a legutolsó harc, amely a többlépcsős mivolta és virág nyelven fogalmazva is szívatós rendszere miatt bizony elég frusztráló, de mégis valahogyan élvezetes.

Van egy sanda gyanúm, hogy ezt nem fogadják el a fagyizóban

Van egy sanda gyanúm, hogy ezt nem fogadják el a fagyizóban


A hangokkal ugyan semmi probléma nincs, és a képregényes átvezetők is illenek a játékhoz, a grafika sajnos nem nyújt kiemelkedőt. Nem tudom, hogy a fejlesztők eredetileg is csupán ennyit akartak kihozni Bluepoint Engine-ből, vagy szimplán a Nintendo konzolja miatt kellett visszafogniuk magukat, de a játék sehol sincs egy Killzone vagy egy Uncharted mellett. Nem néz ki persze rosszul, azonban ha hozzávesszük azt a tényt, hogy viszonylag kevés pályaelemmel, sötét környezetben és 2.5 dimenzióval operál, akkor bizony már szembetűnő, hogy többet is ki lehetett volna hozni belőle. Amikor a harcok befejeztével egy pillanatra ráközelít a kamera a karakterekre (a belassított "kivégző" mozdulatot láthatjuk), tisztán látszik, hogy mennyire életlen minden textrúra. Szerencsére az animációkra egy rossz szavunk sem lehet, tökéletesen néznek ki, és a játék is végig folyamatosan futott, semmilyen "FPS drop"-ot nem tapasztaltam.

A három jómadár

A három jómadár


Az irányításba szintén nem tudok belekötni, adja magát az egész rendszer. A Vita képességei csak minimális szinten vannak kihasználva, így ugyan a detektív módnál nagyon jól jön az, hogy a képernyőt kell simogatnunk, de ezzel ki is merül a dolog. A kódok feltörésénél ugyan bekapcsolhatjuk a mozgásérzékelőt, és így elég csak billentenünk a készüléket a számsorok közötti mozgáshoz, de számomra sokkal kényelmesebb volt a joystick használata, így én nem is erőltettem a dolgot.

Nem tudtam, hogy a VBK ma már mást jelent

Nem tudtam, hogy a VBK ma már mást jelent


Mindent összevetve egy jó játékot, de nem többet kaptunk a Blackgate személyében. Sajnos az Armature Studio alkotása messze nem kiváló, hiszen a kisebb hibái mellett nem nyújt kiemelkedő élményt, azonban még így sem bántam meg egy percig sem, hogy hozzákezdtem. Aki szereti Batmant, az mindenképpen tegyen vele egy próbát, azonban ha valaki nem elkötelezett DC rajongó, nyugodtan várhat arra, amíg a játék akciós lesz, vagy csak szimplán lejjebb megy az ára.

Batman: Arkham Origins Blackgate / Tesztplatform: PlayStation Vita

jó lesz ez!
  • Stílus: Akció
  • Megjelenés: 2013. október 25.
  • Ár: 11.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • Folytatódó sztori
  • Érdekes boss-harcok
  • Jópofa detektív mód
  • Gyűjtögetés
  • Kopott grafika
  • Használhatatlan térkép
  • A 2.5D-t bizony szokni kell
  • Hang
    8
  • Grafika
    5
  • Játszhatóság
    7
  • Hangulat
    9
7.3
Batman: Arkham Origins Blackgate teszt következik! '>
Batman: Arkham Origins Blackgate teszt következik! '>
11 hozzászólás

Becikehun

11 éve, 6 hónapja és 15 napja

Ez megunhatatlan mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

11 éve, 8 hónapja és 13 napja

Egyépként akór móst ez a bethmehn móst akór ez repűlni túd vagy szárnyak nélkűl esík le??!4 scak azért kérdem mert ha ígen akór már megínt nem túdták kíjavítaní az előző rész híbáít és így nem ís érhet tőbet 2 póntnál szeríntem. de szóljón hejedtem az aki szerínt ígazam van ha már ónnan jődt az őtlet hógy lemásólják magúkból a kíválcságós részbelí kűlőnbségeket. szeríntem így van és ha az akór nem kell. üdv_lali

válasz erre

conexke

11 éve, 8 hónapja és 15 napja

jo lesz ez röhögő smiley

válasz erre

jofpet

11 éve, 8 hónapja és 15 napja

érdekes, első látásra nem igazán...

válasz erre

Azer11

11 éve, 8 hónapja és 17 napja

Ha kidobnák PS plusszhoz, örülnék mint majom a banánnak

válasz erre

Yanez

11 éve, 8 hónapja és 22 napja

Elsô napos vétel akart lenni, de nem jött össze. Most edig ki tudja mikor szerzem be, de az szent, hogy nem hagyom ki!

válasz erre

Vendég

11 éve, 8 hónapja és 22 napja

Vendég írta:
Ez a verzió a Batman megcsúfolása...szomorú smiley
Mert? Szerintem kifejezetten jó lett, Vitán legalábbis!

válasz erre

Vendég

11 éve, 8 hónapja és 23 napja

Ez a verzió a Batman megcsúfolása...szomorú smiley

válasz erre

Vendég

11 éve, 8 hónapja és 24 napja

Graf nem túl szép...szomorú smiley

válasz erre

Vendég

11 éve, 8 hónapja és 24 napja

Vendég írta:
Nem értem hogy ez miért csak kézikonzolokra van...szomorú smiley
Mert egy spinoff.

válasz erre

Vendég

11 éve, 8 hónapja és 24 napja

Nem értem hogy ez miért csak kézikonzolokra van...szomorú smiley

válasz erre
Batman: Arkham Origins Blackgate
11.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaManiac profilja