Léteznek mesterségek, amelyek évszázadok óta fennmaradtak. Ilyen például a prostitúció, amely foglalkozást napjainkban is űzik a témára specializálódott szakemberek. Vagyis inkább szaknénik. Ugyanakkor a bérgyilkosság is réges-régi gyökereket tudhat magáénak. Az elsőnél a kuncsaft fizet, míg a másodiknál inkább ráfizet az érintett fél. Az is általánosan elfogadott tény, hogy a bérmunkában tevékenykedő problémamegoldók túlnyomórészt férfiak, a testi örömök piacát pedig a hölgyek uralják. De vannak ellenpéldák is! A mozifilmekből már sok csini MissAssint megismerhettünk, és az üzleti kéjt kínáló szakmának is vannak férfitagjai. De a konzumsrácokról inkább ne beszéljünk, mert egyrészt biztosan van rá sok más fórum, másrészt nem vagyok a terület szakértője. Nincs is rá szükségem, hiszen a cafkaiparból meglehetősen ritkán készítenek játékfeldolgozást. Pedig lehetne a címe Bitch: Ultimate Blowjob vagy magyar változatban Riherongy: Mindent bele. Szerencsénkre a két tevékenységi kör közül a fejlesztők ismét a bájos bérgyilkos szakmát dolgozták fel, így újabb remek kis játékkal gazdagodhat Assassin's Creed gyűjteményünk.
Minden ott kezdődik, hogy az Abstergo nevű vállalkozás épít egy különleges gépet. A szerkezet elképesztő technológiával rendelkezik, képes előhívni az úgynevezett genetikai memóriát. A tudósok rájöttek, hogy az emberi DNS sokkal több információt tárol, mint amennyit valaha is gondoltunk. Minden egyes ember őrzi őseinek valamennyi emlékét valahol mélyen eltemetve. A gép - amelyet Animusnak neveztek el - képes felidézni ezeket a virtuális memoárokat, az alany tehát újraélheti felmenői kalandjait. Rajtam kívül még biztosan sokan szívesen kipróbálnák! Megtudhatnánk, hogy a dédpapi hogyan csajozott. Kiderülne az is, volt-e őseink között bérgyilkos, nem is szólva a bevezetőben említett másik ősi szakmáról.
Évszázadokkal ezelőtt a közembereknél még nem volt divat a vezetéknév, ezért foglalkozásuk, jellemző tulajdonságaik vagy származásuk alapján különböztették meg egymást. Mivel jómagam Szabó vagyok, így vélhetően valamelyik ősöm ezt a mesterséget választotta. Még mindig jobb, mintha Szajha Sándornak hívnának. De jól vigyázzatok, ha valaki esetleg Bérgyilkos Bence néven mutatkozik be, akkor génjeiben ott rejtőzik a halálos ösztön!
Desmond Miles is meglepődött, amikor megtudta, hogy egykor élt rokonai között szép számmal fordult elő bérgyilkos. Az Animusnak köszönhetően valóságként élte meg Altair Ibn-La'Ahad és Ezio Auditore da Firenze kalandjait a játék előző részeiben. (Istenem, mennyivel jobban hangzanak a Szabónál...) Desmond tehát egyfajta mátrixba került, amely az emlékeiből építkezett. Rögtön tegyük hozzá, nem egészen önszántából került a gépbe. Elrabolták. Az Abstergonak szüksége van Altairtól és Eziotól származó információkra, hogy azok felhasználásával rátaláljanak bizonyos kegytárgyakra. Egész pontosan az Éden Töredékeit keresik. Amennyiben megtalálnak minden hiányzó darabot, és azok ismét egy egészet alkotnak, úgy birtokosai uralhatják a világot. Az Édennel olyan erős és valóságos víziót idézhetnek elő, amelynek mindenki a hatása alá kerül. Segítségével uralhatják az emberek hitét és gondolatait. És bár elsőre mindez gonosz diktatórikus törekvésnek látszik, az Abstergo neve alatt szövetkezők állítólag csak a világot próbálják megmenteni. Közeledik ugyanis 2012. decembere, a Mayák által jó előre megjósolt világvége. Desmondnak, pontosabban genetikai memóriájának tehát kulcsszerep jut a vállalkozás sikerében.
Hamar rájövünk, hogy Altair, a tanult munkatársunk Masyaf erődjében rejtette el az egyik hőn keresett Éden Töredéket, ám a megtalálásához szükséges kulcsokat Konstantinápolyban kell keresni. Jaj, ne már! Miért éppen ott? Hiszen az a város az hemzseg a ránk vadászó Templomosoktól. Bizony így van! Legfőbb ellenségeink ezúttal is a Templomosok, akik immár évszázadok óta élet-halál harcot vívnak a Bérgyilkos szekta tagjaival. Késhegyre menő véleménykülönbségük oka érthető: Altair, Ezio és többi kollégáik, közvetve ugyan, de a világvége megelőzésén fáradoznak, a Templomosok viszont azt vallják, hogy mindannyian a Mindenható kezében vagyunk, így sorsunk megváltoztatásáért küzdeni olyan, mintha Isten akarata ellen harcolnánk. A rend lovagjai így aztán nem nézik jó szemmel tevékenységünket és jó keresztényhez méltón le akarják szedni rólunk a keresztvizet. De nincs mit tenni! Irány a játék fő színhelyéül szolgáló Konstantinápoly!
Hatalmas itt az élet. Óriási a nyüzsi. Elképesztő a hangzavar. Alamizsnáért rimánkodó hajléktalanok, jókedvű roma muzsikusok, portékájukat fennhangon kínáló kofák, bámészkodó járókelők. Akár egy derűs nap Budapesten, a 8. kerület legmélyén. Ám most néhány ezer kilométerrel délebbre, és néhány száz évvel előbbre vagyunk. Amennyiben Isztambul is rákapcsolódhatna az Animusra, akkor most láthatná ősét, de még autók, és azokat felborító Galatasaray szurkolók nélkül.
Konstantinápoly (és az egész játék) grafikai megvalósításáért mindenképpen elmormolok egy imát a Szulejmán-mecsetben, ha egyszer megint erre járok, mert a látványvilág hálát érdemel. Élethű utcák, történelmi épületek, tökéletesen eltalált hangulat... Mindez élére állított, penge grafikai részletességgel és váltakozó napszakokkal. Az előző részek után ugyan tudtuk mire számítsunk, de mégis...
Amikor először meglátjuk a szabadon bejárható várost, az minden bizonnyal homlokon csap. Elismerésre méltó, kérem szépen! Konzolokon egyetlen lépcsőfokkal talán alacsonyabban áll a kivitelezés, de még így is prémium kategóriás a látvány, egy erős PC-n pedig minimum nagyszínpadot, de inkább Wembley-t érdemel. A sok édes jelző után azért néhány savanykás megjegyzést is engedjetek meg. Elsőre szép minden, de ha hosszabb ideig barangolunk a városban, akkor észreveszünk majd ismétlődő épületeket, sablon negyedeket és unalmas utcákat. Számítógépen pedig a magasabb részletességért cserébe néha akadás, apró röccenés tapasztalható. De ez minden, szerintem ennyi bőven belefér.
Szintén új fegyver a Horogkampó, amely végeredményben egy ívben meghajlított penge. Remekül használható a magas falak gyors leküzdéséhez, illetve az épületek között kifeszített kötélrendszeren. Így rendkívül gyorsan és szinte észrevétlenül tehetünk meg nagy távolságokat. A megoldást javaslom bevetni csúcsforgalom idején a belvárosban! Biztos sokan siklanának át a Parlament tetejéről a Batthyányi térre, főleg a mostanában kigyulladó metrókocsikra gondolva. A Horogkampó bevethető akkor is, amikor gyorsan menekülőre kell fogunk a dolgot. Egyszerűen ellenfelünk hátába merítjük a hideg vasat, majd lendületet veszünk és átfordulunk a csodálkozó delikvens hátán. Látványos és hatékony megoldás.
Ennek akkor jön el az ideje, amikor bérgyilkosi tevékenységünk már eléggé feltűnővé válik. Nem érdemes tehát mindenkit eltenni láb alól, aki él és mozog, mert mint tudjuk a rossz hírnév gyorsan terjed. Vagy amennyiben mégis hidegre teszünk valakit, akkor végezzünk tiszta munkát és ne hagyjunk életben egyetlen szemtanút sem. Így nem marad nyoma gonosz tetteinknek. A másik lehetőség, hogy lefizetjük a város krónikásait, így apró ballépésünk közhírré egyáltalán nem tétetik. Van ejtőernyőnk is, amely kiegészítő a játékban jóval megelőzi a korát. Eziot ez a tény azonban cseppet sem zavarja, így mi sem méltatlankodjunk miatta. Az ernyővel magas helyekről ugorhatunk le, főleg abban az esetben, ha nincs semmi más alattunk, ami az esést csillapítaná. Amennyiben szeretnénk e korabeli extrém sportnak hódolni, érdemes felkeresni a városi szabót. (így hívnak, de nem engem!) Nála beszerezhetjük a remek kis ugróernyőt.
Assassin‘s Creed: Revelations / Tesztplatform: PC
kihagyhatatlan!- Stílus: Sandbox
- Megjelenés: 2011. november 15.
- Ár: 9.000 Ft-tól
- Multiplayer: van
- Elkapták a hangulatot. Igen, ilyen lehetett Konsantinápoly
- Szemet kényeztető látványvilág
- Csodás zenei aláfestés
- Frisített multiplayer
- Néhány ötletes újítás
- Néha bizony akadozik
- Kissé kusza történet
- Meglehetősen nehez indul be
- Néhány nem ötletes újítás