Alice in Wonderland teszt

2010. március 20.
75.5631
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Lac profilja, adatai
Lac
Lewis Caroll 1865-ös világhírű regénye, az Alice Csodaországban számos feldolgozást ért már meg eddigi pályafutása alatt. A kis hölgy kalandjait többször is viszont láthattuk a mozivásznakon, színházi előadásokon, sőt, az új évezred kezdetén egy elég beteg számítógépes adaptációval is eljátszadozhattunk, American McGee jóvoltából. A mindenki által ismert történetre ezúttal Tim Burton tette rá a mancsát, s mint az ilyenkor lenni szokott, a mozival egy időben meg is érkezett hozzánk a filmen alapuló játékváltozat is. Azt hiszem, nem árulok el vele nagy titkot, ha már most elmondom: az Alice in Wonderland nem lesz az év játéka. Mégis, szívesebben játszottam végig, mint az elmúlt idők bármelyik másik adaptációját...



Alice in Wonderland teszt - 2. kép

Nem állná meg a helyét az a kijelentés, hogy a játék készítői nagyon bőlére eresztették a játékkal kapcsolatos információk szolgáltatását. Ami azt illeti, a teszt kezdetéig alig tudtam valamit a játékról, igaz azonban, hogy a hangzatos kijelentések elmaradása nem feltétlen rossz dolog. Az adaptációk legnagyobb részével kapcsolatban mindig hallhatunk olyan nyilatkozatokat, amelyekről ugyan mindenki tudja - beleértve a játék készítőit -, hogy alig fog valami megvalósulni belőle, de azért csak mondják az erre szakosodott emberkék az előre betanult szöveget: "Ez a játék megváltoztatja az adaptációkról alkotott véleményünket!", vagy éppen "Olyan produktummal lesz dolgunk, ami alapjaiban rengeti meg az egész ipart!".
Jelent tesztünk tárgyát azonban teljesen elkerülte a marketing gépezete, így hamis ábrándok nélkül, tiszta lappal kezdhetett. Láttunk már ilyenre példát, így az esély itt is megvolt. Kár, hogy nem sikerült ezt kihasználni.

A játék története a film eseményeivel párhuzamosan halad. A kezdő képsorokon láthatjuk, amint a Nyalka Nyulat (White Rabbit) követve Alice egy gödörbe esik, s egy különös zuhanást követően egy még különösebb szobában találja magát. Miután lehúzza az előtte lévő "Igyál meg!" feliratú palack tartalmát, teste pöttöm méretűre zsugorodik, s a megszeppent lány elfut a helyszínről, mielőtt a fentebb említett nyúl a helyszínre siethetne. Itt kapjuk meg az irányítást a mindig ideges füles felett, s innentől kezdődik az a jó pár órás babysitter kalandunk, melyben végig a címszereplő hölgy útját egyengetjük.


Alice in Wonderland teszt - 3. kép

A játék során öt, egymástól teljesen eltérő karaktert irányíthatunk, melyek mind egyedi képességekkel, no meg sajátos stílussal bírnak. Legelőször a Nyalka Nyulat fogjuk kontrollálni, aki amellett, hogy az idegösszeomlás szélén áll, az órája segítségével bármikor képes megállítani az időt. A második irányítható karakter Malymkun lesz, az aggresszív harcos egér. Csatákban nagyon nagy segítséget jelent, de különleges képessége nincs. A harmadik szereplő nem más, mint Április Bolondja (March Hare), aki ugyan tiszta elmebeteg, de legalább a telekinézise hasznos tulajdonság. Utána következik a Bolond Kalapos (Mad Hatter), aki azon kívül, hogy roppant unszimpatikus karakter, a játékvilág egyik legkreatívabb képességével rendelkezik, a perspektivitással. A legutolsó karakter Vigyori úr (Cheshire Cat), aki teljesen olyan, mint egy igazi macska. Kifinomult, csendes, s ha kell, láthatatlanná tud válni. Szó szerint.


Alice in Wonderland teszt - 4. kép

A játéknak két központi eleme van, legfőképp a harcra és a fejtörőkre koncentrál. A csaták eleinte egyszerűek nincs más dolgunk mint hevesen nyomogatni a "Támadás" gombot, később azonban már komolyan oda kell figyelnünk, hogy mikor milyen technikát alkalmazunk. Az idő múlásával ugyanis egyre több ellenséggel gyűlik meg a bajunk, ráadásul a kártyakatonák erősödnek is. A kezdeti alap harcosokat felváltják a bárdosok, majd később a pajzsos társaik, akiknek a sebzése csak azután lehetséges, hogy előtte telekinézissel kirántottuk a kezükből a pajzsukat. A harcok során azonban nem csak magunkra kell figyelnünk, hanem a címszereplő hölgyre is vigyáznunk kell. A játék elejére még nem jellemző, később azonban egyre többször előfordul, hogy egy-egy katona megragadja a Alice-t, s megpróbálja a szívkapun át a Vörös Királynő elé hurcolni. Ilyenkor vagy a katonát kell próbálnunk megállítani, vagy pedig ha már a kapuhoz vonszolta a lányt, akkor Őt kell visszahúznunk az örvényből.

A harcok fizikai részét Malymkunnal érdemes vívni, a kisegér hihetetlen gyorsan képes szétcsapni az ellenfél sorai között, nem beszélve arról, hogy sebességének köszönhetően nagyon kicsi az esélye annak, hogy eltalálnak minket. A csatákat azonban "szellemi szinten" élvezetesebb lebonyolítani, ami a képességek használatát takarja. Nyalka Nyúl az idő mellett a katonákat is le tudja fagyasztani, Április Bolondja telekinetikus dobásait nem kell részleteznem, Vigyori úr a láthatatlanságát kihasználva pillanatok alatt hátba tudja támadni a katonákat, míg a Bolond Kalapos a két ujjával egy másodperc alatt összezúzza a papírlegényeket.


Alice in Wonderland teszt - 5. kép

A játékmenet magját a harcok mellett a fejtörők adják, amelyről csak pozitívan tudok nyilatkozni. Ugyan az Alice in Wonderland a kalandjátékoknak a közelébe sem érhet ilyen téren, más adaptációkhoz, platformjátékokhoz képest messzemenően jól teljesít. Egyes részeken tényleg el kell gondolkodni, s ez az a játék, ahol nem válik be az a technika, hogy a józan eszünkre hallgatunk. Van, ahol végeláthatatlan ajtók között kell bóklásznunk, máshol a fejjel lefelé fordított konyhában kell alkotnunk, de olyan is előfordult, hogy a sivatagot kellett átszelnem úgy, hogy csak egy kötelet követtem, ami bizony néha eltűnt a homok alatt. Ami miatt nagyon bejöttek ezek a részek, az az, hogy egyrészről kombinálnunk kell a karakterek képességeit (mindig is oda voltam a csapatalapú játékokért), illetve nem erőltették a készítők az ilyen részeket. Nincs időre menő feladat, nincs alig megoldható rejtvény, nincs véres verejtékezés, csak színtiszta élvezet.

A fejtörőkhöz sorolnám még a boss harcokat is, mivel a ezek inkább arra építenek, hogy rá jövünk-e, mi a keményebb ellenfelek legyőzésének a kulcsa, mintsem a tényleges harcokra. Akárcsak a fentebb említett részek esetében, itt is el kell gondolkoznunk, de ha megvan a megoldás, utána már gyerekjáték megcsinálni őket.


Alice in Wonderland teszt - 6. kép

A fentiek mind szépek és jók, de itt körülbelül ki is fogytunk a pozitív dolgokból.A játék kinézete ugyan nem csúnya, de nagyon idejét múlt. Kis terek vannak, szegényes a környezet, a karatereket baltával faragták s az összes textúra olyan, mint ha Paintben dobták volna össze őket. Értem én, hogy PC mellett Wii-re adták ki csak ezt a játékot, de valami grafikai tuningot akkor is elvártam volna.

A hangok szintén roppant gyengék, ugyan a zenék jól sikerültek, a szinkron szintén roppant gyenge lett. Ami azt illeti, pont a főszereplőket találtam nagyon kritikán alulinak. Alice olyan, mintha végig csak olvasná a szövegét (de azt is úgy, mint egy diszlexiás 8 éves), semmi élet, semmi beleélés nincs a játékában. A Bolond Kalapos szintén nagyon gáz, ugyanazt tudom az ő hangjához is hozzáfűzni, mint Alice-éhoz. A Hold felszínén több az élet...


Alice in Wonderland teszt - 7. kép

Kritikán aluli a játék irányítása is. A kamerakezelés szánalmas, egér támogatás nincs, ha játszani szeretnénk, marad a billentyűzet, illetve ha van egy kontrollerünk, azzal még élvezhető is a dolog. Megszokható a kontroll, de akkor is nagyon gáz, a Resident Evil 4 óta nem láttam ennyire igénytelen portot. Az egértámogatás hiányával az a legnagyobb baj, hogy a célpont kijelölést teljes mértékben a számítógép végzi, és valahogy egyszer nem sikerült elsőre befogni azt a tárgyat, területet, amelyet szerettem volna. A fejtörőknél ez nem volt akkora probléma, mint említettem, ott az idő nem számít, de a harcoknál nem egyszer szívtam emiatt a fogamat. A menüben azonban máig nem bírok navigálni, egyszerűen katasztrofális, ahhoz képest a Dark Void repülős része maga a megtestesült Nirvana...


Alice in Wonderland teszt - 8. kép

Az Alice in Wonderland összességében átlagos adaptáció lett, mégis szívesebben játszottam vele, mint más filmekből készült játékokkal. Vannak gyenge pontjai, ez tény, s a portolás olyan gyenge lett, mintha a büfés néni ültette volna át a különböző platformokra két pizzás csiga eladása között. Másrészről azonban a harcok jól sikerültek, s a fejtörők is tényleg megállják a helyüket. Ha az Alice Csodaországban című filmet egy citromnak vesszük, akkor a játékváltozat a limonádé. Átlagos lötty, ami semmi extrát nem nyújt ugyan, viszont arra tökéletes, hogy a moziból kijövet leöblítsük a szánkban maradt popcorn ízét. Ha azonban olyan adaptációra vágyunk, ami tényleg maradandó, rossz helyen keresgélünk. Hiába a citrom, ami közös mindkét italban, az Alice in Wonderland soha nem fog olyat ütni, mint pár feles tequila.

Alice in Wonderland / Tesztplatform: PC

ne várj sokat tőle...
  • Stílus: Platformer
  • Megjelenés: 2010. március 02.
  • Ár: 7.990 Ft-tól
  • Multiplayer: van
  • Ötletes fejtörők
  • Érdekes harcok
  • Csapatjáték
  • Trehány portolás
  • Unott szinkronhangok
  • Idejét múlt grafika
  • Hang
    6
  • Grafika
    5
  • Játszhatóság
    5
  • Hangulat
    6
5.5
Alice in Wonderland nem lesz az év játéka. Mégis, szívesebben játszottam végig, mint az elmúlt idők bármelyik másik adaptációját... '>
Alice in Wonderland nem lesz az év játéka. Mégis, szívesebben játszottam végig, mint az elmúlt idők bármelyik másik adaptációját... '>
6 hozzászólás

rDAVE

11 éve, 7 hónapja és 22 napja

Játékról nem tudok nyilatkozni, filmes adaptációkat inkább kihagyom, még ha ez a jobbik fajtából is van. röhögő smiley Igaz, a film sem volt egy eget rengető. Sztori unalmas és néha logikátlan(mindennap ugyanazt álmodja, de mégse emlékszik semmire, wtf?!), itt-ott idétlen dolgok vannak benne és a fiatal Alice karaktere meg bénán van megírva. Az örült tagok viszont jópofák, főleg a bolond nyúl.
Viszont inkább American McGee Alice játékai és remélhetőleg hamarosan valami néznivalója ajánlott. röhögő smiley

válasz erre

Vendég

15 éve, 3 hónapja és 15 napja

én nem tom milyen a játék

válasz erre

Vendég

15 éve, 7 hónapja és 25 napja

Nem tudom elképzelni mi a bajotok a játékkal, szerintem egy nagyon jó és izgalmakban teli játék, amely során az ember rájön, hogy milyen fantasztikus is lehet egy olyan világ amiről még álmodni sem mert! röhögő smileykacsintó smiley

válasz erre

Vendég

15 éve, 8 hónapja és 21 napja

öscémnek teccik bár alig tud vele jáccani.mosolygó smiley

válasz erre

Vendég

15 éve, 8 hónapja és 21 napja

Vendég írta:
Ennyire rossz lenne?szomorú smiley Azt hittem, végre készül eg normális gyerekjáték...szomorú smiley
ennél is rosszabb 20 percig birtam

válasz erre

Vendég

15 éve, 8 hónapja és 21 napja

Ennyire rossz lenne?szomorú smiley Azt hittem, végre készül eg normális gyerekjáték...szomorú smiley

válasz erre
Alice in Wonderland
7.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaManiac profilja