Mások nem is voltak játékként tekinteni rá, hiszen az a téveszme ütötte fel a fejét hogy a Super Mario Maker-ben csak pályákat lehet szerkeszteni. Megnyugtatok mindenkit, a Super Mario Maker ízig-vérig Mario-játék lett, annak minden elemével, sőt sokkal több is annál, hiszen a napokban lépte át az elkészített pályák száma a több mint kétmilliót, így garantált játékőben nem lesz hiány.
Az első képernyőn választhatunk hogy pályát szeretnénk-e szerkeszteni, vagy csak játszanánk egyet. Ha a játékot választjuk, ismét két lehetőségünk van: a 10 Mario Challenge és a Course World. Előbbi egy 10 Mario élettel operáló rövid, 8 pályából álló kampány mód, amit a fejlesztők állítottak össze. A kihívás a szokásos Mario szintű nehézséget jelenti, de rögtön bedobja a játékost a melyvízbe.
Na akkor ezt ideteszem és rommá szopatok mindenkit
A Course World esetében három újabb választási lehetőségünk van, elsőként a 100 Mario Challenge, amelyben 100 élettel garázdálkodhatunk, nehézségtől függően 8 vagy 16 pályán. A Mario 10 és Mario 100 Challenge-et talán úgy lehet a legegyszerűbben felfogni, mint egy állandóan változó kampány módot. Ezek a random (de persze a visszajelzések alapján) összeválogatott pályákból álló kihívások hasonlítanak legjobban az eredeti Mario játékokra, hiszen ugyanúgy mennünk kell és a végén megmenteni Princess Peach-et.
Ha egy ilyen 8-16-os pakkot végigtoltunk, akkor jön egy újabb, szintén összeválogatott pályákkal, ami mondandom sem kell, a bevezetőben említett pályamennyiséggel számolva gyakorlatilag kimeríthetetlen mennyiségű, állandóan új és új, változatos Super Mario játékot jelent számunkra.
A játék közben egyébként kommentelhetünk gyakorlatilag mindenhol, így üzenve a pálya kreátorának, valamint a többi játékosnak. Sőt ha elhalálozunk valahol, a játék jelzi, hogy mások hol hullottak el a környezetünkben. Baromi érdekes tud lenni, a saját büszkeségünket is erősítheti ha látjuk, mi meddig jutottunk, persze ez fordítva is igaz, eléggé lehangoló tud lenni, ha kinyiffanunk és nincs körülöttünk egyetlen ikon sem, mert ez azt jelenti: béna vagy haver.
Szivatnak anyám stop retro verzió
A Course World második pontja a Courses, amelynek keretében kis méretben láthatjuk a pályákat és az alapján tudunk választani egy kihívást, amelyik tetszik. Természetesen láthatjuk, mennyi szavazatot kapott az adott alkotás, magát a megjelenítést is többféleképpen tudjuk rangsorolni, de akár a legújabb pályákat is listázhatjuk, függetlenül attól, mennyire népszerű.
A Makers pontban tudjuk a legsikeresebb pályákat szerkesztő játékosokat megtalálni, onnan pedig egyenes az út az ő általuk szerkesztett pályákhoz. Ezek bizonyos esetekben egyébként még a jó öreg Mario fanokat is meg fogják lepni, mert egyik másik nem hogy megközelíti a hivatalos Mario játékok pályáit, hanem egyenesen ugyanolyan jók, ha nem jobbak azoknál.
A kalapom egy ellenfél modern verzió
Ha mi magunk tervezünk pályákat, természetesen rengeteg lehetőségünk van. Az első lépésekben egy félig kész pályát kell befejezni, ez amolyan tutorial, a játék végigvezet minket az egyes elemek elhelyezésén, azok módosításán, méretezésén. Amikor egy teljesen önálló pálya elkészítésébe fogunk, egy négyzetrács segít a tájékozódásban, valamimnt a szerkesztő segít elhelyezni úgy az egyes elemeket, hogy azok működjenek is, ne csak értelmetlen egymásra dobálá legyen a végeredmény.
Félreértée ne essék, teljesen szabad kezet kapunk, de amelyik pályán megmozdulni sem lehet, annak ugyebár semmi értelme, tehát a javaslatokat illik megfogadni, főleg ha dicsőségre vágyunk, hiszen ha jó pályát alkottunk, a játékosok imádni fogják.
Minél több időt töltünk a pályák szerkesztésével - pontosabban minél többször lépünk be -, annál több lehetőség nyílik meg számunkra, egyre több szerkesztőeszközt kapunk a kezünkbe, ezzel is sarkallva a kreátorokat a minél több és jobb pálya megalkotására.
Bowser nehéz ellenfél. Főleg egymás után tíz pályán.
A fentiekből talán már kitűnik, hogy nagyon ajánlott vétel a SMM minden WiiU tulajdonos számára, Mario fanoknak pedig egész egyszerűen kötelező anyag. Az alapvetően négy Super Mario játékból is építkező kihívások, a korlátlan mennyiségű tartalom és a tény hogy olyan pályán pöröghetünk, amilyenen csak akarunk, egyedülálló alkotássá teszi a stuffot.
A Super Mario Maker szlogenje: "egy végtelen Mario játék" tökéletesen megállja a helyét. A milliónyi pálya gyakorlatilag végtelen élményt jelent, amíg a pályákat tároló szerver él, addig kifogyhatatlan mennyiségű kalandban lehet része annak aki megveszi a játékot - ami több mint egy játék.
Super Mario Maker / Tesztplatform: Wii U
kihagyhatatlan!- Stílus: Platformer
- Megjelenés: 2015. szeptember 11.
- Ár: 12.999 Ft-tól
- Multiplayer: nincs
- Egyedülálló játék
- Milliónyi pálya
- Saját Mario-játék!!!
- Jó lett volna 3D is
- Miért nem jött előbb?