Milyen nehézségek adódnak MMORPG fejlesztés közben? - 1. rész

2014. július 24.
41.9241
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
M2M_Blogger profilja, adatai
M2M_Blogger
Először is szeretnénk megköszönni a sok javaslatot és észrevételt ami érkezett tőletek, nincs ami jobban feltöltene minket energiával, mint a ti segítő kritikáitok és támogatásotok. A Battleground indulásával nagyon izgalmas napokon, heteken vagyunk túl és most egy kicsit arról szeretnénk mesélni nektek, milyen nehézségekkel is kell szembenéznünk akár egy ilyen új játéktípus, vagy a meglévő M2M világ fejlesztése közben.


Többször szembesültünk már kemény hangnemmel az alábbiak miatt: Lag, kiszakadás, kompatibilitási problémák, két kliens futtatása. Ezek egy részéről fogunk most beszélni.

Lag
Jelenleg az egyik leggyakoribb gond, amivel nap mint nap szembesülünk. A megoldása lassú és nehézkes, mert sok forrása van, amelyek egyenként kell feltárni és megoldani. A Magic to Master-hez használt engine sajnos nagyon kevés segítséget nyújt a hibák felderítésére, ezek közül kiemelkedően rosszul dokumentálja a lagban közrejátszó folyamatokat. Éppen ezért ezeket egyenként kell felkutatnunk és a megoldást lefejlesztenünk, az alap engine fejlesztőitől függetlenül.

Ha a hibát felderítettük, egy belső körbenn teszteljük, majd éles környezetben is rengeteg plusz adatot kell begyűjtenünk. Ezeket napi rendszerességgel ellenőrizzük és elemezzük, hogy megtaláljuk hol és milyen hiba van. Amikor lagot észlelünk úgy, hogy az nem jelenik meg a méréseinken, vagy a mért adatokból nem látjuk át, hol van a hiba gyökere, akkor vissza a tervezőasztalhoz és új, még átfogóbb mérési módszereket kell kidolgoznunk. Mindezt persze úgy, hogy ezzel magát az éles rendszert mégis stabilan tartsuk és ne maguk a mérések lassítsák le végül az egész játékot.

Az esetek jelentős részében olyan bejelentések is érkeznek, amik érdemi információt nem tartalmaznak, így azok alapján a hiba felderítése nehézkes. Sokszor fordul elő olyan eset, amikor a gépen futó más programok, vagy az internet kapcsolat problémája a ludas.

Maga a lag kiderítése a fentiekből is láthatóan, nagyon nehéz bizonyos esetekben, hiszen nagyon sokszor nem is észlelhetünk lagot, amíg nem jelzik azt nekünk. Ez egy bonyolult és hosszadalmas folyamat, de mindig igyekszünk gyorsan reagálni, ha a hiba valós és nálunk van.

Kiszakadások
Nemrégiben beépítettünk az alapmotorba egy olyan rendszert, amely képes összesíteni, hogy a játékosok milyen rendszerességgel szakadnak ki a játékból és az eredmények alapján azt látjuk, ez az arány viszonylag magas. Ez elég frusztráló lehet a játékosok számára, és komoly, javításra váró probléma nekünk. A begyűjtött adatok alapján sikerült azonban már most néhány igen komoly hiányosságot feltárni a motorban, amit már vagy javítottunk is, vagy elkezdtük a probléma megoldását. Jelentős javulásokra számíthattok az elkövetkező frissítések során!

Milyen nehézségek adódnak MMORPG fejlesztés közben? - 1. rész - 2. kép

Kompatibilitási problémák
Mivel minél több embernek szeretnénk elérhetővé tenni a játékot, ezért igyekszük felszámolni minden akadályt, ami a játék és a játékosok között felléphet. A visszajelzéseitek és a patcherből elérhető live support tapasztalatai alapján már átlátjuk mik a leggyakoribb gondok. Mivel sok játékosunk van, aki nem rendelkezik a legmodernebb számítógéppel, igyekeztünk a gépigényt a lehető legjobban leszorítani.

A minimum konfiguráció azt jelenti, hogy ez az a leggyengébb teljesítményű számítógép amelyet még rendszeresen tesztelünk és garantálni tudjuk rajta az élvezetes játékot.

Vannak olyan minimális követelmények, amiket viszont nem tudunk optimalizálással megoldani, ennek oka az általunk használt engine-ben keresendő. A DirectX9.0c és a hozzá kapcsolódó Shader Model 3-ra mindenképpen szükség van, hogy a játékban látható grafikát megjelenítsük, azonban a legtöbb videókártyának ezek nem okoznak gondot.

Fontos, hogy ez nem csak a Magic to Mastert hanem más játékokat is érint.

A két kliens egyidejű futtatására és az azzal kapcsolatos felvetésekre jövő heti bejegyzésünkben térünk ki bővebben! Ha a fentiekkel kapcsolatban bármilyen kérdés felmerül, ne habozzatok itt és most hozzászólni, hiszen tudjátok a szlogent: Alkossunk együtt egy igazán jó MMORPG játékot! :)
17 hozzászólás

Koldus85

2 éve, 9 hónapja és 17 napja

Sziasztok.

Hova lett a játék? Illetve mi lett vele?

válasz erre

AtonDeVir

5 éve, 3 hónapja és 16 napja

Sziasztok van néhány ötletem
-jó lenne ha be raknátok az ugrást
-amikor fel veszel valamilyen cipőt vagy sapkát mutatná a karaktereden
-lehetne ilyen napi ajándék rendszer minden nap valami ajándékot kapnál és a 7. napon valami értékesebb dolgot kapnának a játékosok
-lehetne ilyen mob rúna rendszer a mobok dobnák és örökké meg maradna át tudnál változni azzá a szörnyé ami dobta és nagyon ritkán dobná
- jó lenne ha a repülő mountok tudnának repülni.

válasz erre

SadahSoul

5 éve, 3 hónapja és 17 napja

Adjon írta:
Wot ozok pont le****om ezt a retket meg a másikat is , jól elveszi mind a kedvét az embernek hogy játsszon bármilyen ilyen labilis szervereken
Akkor ne írogass ide, itt nem kíváncsi senki a te véleményedre Menj és írjál a WoW fórumokra

válasz erre

Adjon

5 éve, 3 hónapja és 17 napja

Wot ozok pont le****om ezt a retket meg a másikat is , jól elveszi mind a kedvét az embernek hogy játsszon bármilyen ilyen labilis szervereken

válasz erre

SadahSoul

5 éve, 3 hónapja és 17 napja

Adjon írta:
Ugyan már egyszerűen el lett b...a jó játék egy olyan vacakra amit szinte nem is játszanak az a maradékkal meg a kardjukba dőlhetnek a nagyszerű fejlesztők fel lehet tenni a kérdést hogy a Next-nek miért lett hirtelen 3x annyi játékosa ? és szerintem elgondolkodtató hiszen a fejlesztést ők meg tudták oldani a metines alapra nem 5 gigás játékot kellet volna össze gányolni na de mindegy így is el lehet verni jó sok pénzt....De lényegében **** lett a játék szerencsére van elég metin szerver Üdv
Ha sza r szerinted a játék 1. ne írj ide, húzz a répás szerverre 2. a drágalátos nexted még nem esett át a motorcserén amit lehet meg se fog csinálni 3. attól, hogy a next ugyan arra a játék motorra épít a Gf még simán a földbe döngölheti 4.Ez a fejlesztő csapat tette neked lehetővé, hogy egyáltalán a next létezhet, ugyan is minden fejlesztés ami van azt mind a mesteres gárda csinálta.A next egyedül a runt csinálta meg + pár mount, a 4 leltár ablak se a sajátja mint az már kiderült meg azt a pár mountot nem nagy szám lehetett megcsinálni.Szóval ezt a team-et a szádra ne vedd mert fényévekkel többet tettek le az asztalra mint a nextes csapat............Erről ennyit

válasz erre

Adjon

5 éve, 3 hónapja és 18 napja

Ugyan már egyszerűen el lett b...a jó játék egy olyan vacakra amit szinte nem is játszanak az a maradékkal meg a kardjukba dőlhetnek a nagyszerű fejlesztők fel lehet tenni a kérdést hogy a Next-nek miért lett hirtelen 3x annyi játékosa ? és szerintem elgondolkodtató hiszen a fejlesztést ők meg tudták oldani a metines alapra nem 5 gigás játékot kellet volna össze gányolni na de mindegy így is el lehet verni jó sok pénzt....De lényegében **** lett a játék szerencsére van elég metin szerver Üdv

válasz erre

M2M_Blogger

5 éve, 3 hónapja és 21 napja

Sokan kérdeztetek minket a motorválasztásunkról és az azzal összefüggő problémákról. Szívesen beavatunk titeket, sőt úgy gondoljuk, hogy ezt a témát érdemesebb egy egész bejegyzésben kifejteni, nem csak kommentekben megbeszélni, úgyhogy számíthattok rá, hogy a blog a következő cikkében részletesen tárgyalja majd a kérdést.

Addig pedig nyugodtan írjátok meg, mire vagytok még kíváncsiak, igyekszünk mindenre kitérni, ami érdekel titeket.

válasz erre

Ronalddo

5 éve, 3 hónapja és 22 napja

rDAVE írta:
Valamennyire optimalizálni kell bármilyen motor van alatta. Annyira csak nem lehet vészes motor, ha a BioWare is használta a Star Warshoz.
Bár a lag és egyéb tipikusan MMO hibák részletesebb kiírására valóban rámehettek volna, de több oka is lehet, hogy miért maradt ki. (Költségvetés/erőforráshiány, időhiány, feleslegesnek találták vagy nem gondolták át teljesen.)
SW is használta? Ezt nem is tudtam!

válasz erre

rDAVE

5 éve, 3 hónapja és 22 napja

petrovicsz írta:
Hmmm értem és köszi hogy kifejtetted, én ebbe így nem is gondolam bele.

Viszont ami bennem felmerült, hogy a Hero motor, amivel készült (itt írta Demons), az kifejezetten ilyen játékokra van fejlesztve. Akkor hogy lehet hogy ennyire optimalizálatlan?
Valamennyire optimalizálni kell bármilyen motor van alatta. Annyira csak nem lehet vészes motor, ha a BioWare is használta a Star Warshoz.
Bár a lag és egyéb tipikusan MMO hibák részletesebb kiírására valóban rámehettek volna, de több oka is lehet, hogy miért maradt ki. (Költségvetés/erőforráshiány, időhiány, feleslegesnek találták vagy nem gondolták át teljesen.)

válasz erre

marco

5 éve, 3 hónapja és 22 napja

petrovicsz írta:
Hmmm értem és köszi hogy kifejtetted, én ebbe így nem is gondolam bele.

Viszont ami bennem felmerült, hogy a Hero motor, amivel készült (itt írta Demons), az kifejezetten ilyen játékokra van fejlesztve. Akkor hogy lehet hogy ennyire optimalizálatlan?
Valójában biztos EA fejlesztés.

válasz erre

petrovicsz

5 éve, 3 hónapja és 22 napja

rDAVE írta:
Nem ingyenes motor. Bár nem vagyok játékfejlesztő, de ez kb olyan lehet mint egy autósportban, ha magad raksz össze egy autót. Veszel egy motort bele, ami neked megfelelő, majd beszereled és finomhangolod. Segéd anyagokat/információkat adhatnak az engine készítői és valószínűleg kérdésekkel is bombázni lehet őket, de azért nem fogják ők összerakni a játékot.
Hmmm értem és köszi hogy kifejtetted, én ebbe így nem is gondolam bele.

Viszont ami bennem felmerült, hogy a Hero motor, amivel készült (itt írta Demons), az kifejezetten ilyen játékokra van fejlesztve. Akkor hogy lehet hogy ennyire optimalizálatlan?

válasz erre

rDAVE

5 éve, 3 hónapja és 22 napja

petrovicsz írta:
Nagyon érdekes dolgokat írtok. Én mindig azt hittem, hogy az ilyen motorokhoz jár support, méghozzá elég keményen. Ha egy motor nincs felkészítve a terhelésre, akkor bizony meg kell csinálniuk.

Vagy ez ingyenes motor talán?
Nem ingyenes motor. Bár nem vagyok játékfejlesztő, de ez kb olyan lehet mint egy autósportban, ha magad raksz össze egy autót. Veszel egy motort bele, ami neked megfelelő, majd beszereled és finomhangolod. Segéd anyagokat/információkat adhatnak az engine készítői és valószínűleg kérdésekkel is bombázni lehet őket, de azért nem fogják ők összerakni a játékot.

válasz erre
12a(z) 2 -ből

kapcsolódó tartalmak

MagicToMaster

MagicToMaster

legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

WickedSick profiljagery1113 profilja