totyak írta:Ha tudnám mi az az eSRAM, illetve tudnám miben különbözik a sima GDDR ramoktól, akkor lehet felfognám a hír értékét. Lusta vagyok utánanézni.
http://www.redgamingtech.com/ps4-vs-xbox-one-gddr5-vs-ddr3-latency/
próbálom kiszűrni a lényeget...
PS4 GDDR5 memóriája kb. 172 GB/s adatot tud mozgatni.
XBOX1 DDR3 memóriája kb. 68 GB/s adatot tud mozgatni.
DE (!) a micrósok teóriája az, hogy a DDR3nál kisebb a RAM latency.
RAM latency: az az idő, amíg a memória irányító a memória modulnak átadja azt az infót, hogy melyik memória sorhoz férjen hozzá, és át is adja.
TEHÁT sok adatmozgatás = rengeteg ram latency - ez az elmélet.
Na, ha minden igaz ezen a honlapon (az egészet nem fordítom le)
A latency bizonyos számolásokkal DDR3nál 8nanosec, míg GDDr5nél 12ns.
Végeredményben azért van eSRAM (32mb!) az XBOXban, hogy a különbséget valamennyire csökkentse, mivel a két memória közti különbség erőteljesen érehzető. Hogyan? Úgy, hogy a kis 32 megás eSRAM 204 GB/s adatot tud mozgatni(!microsoft adat!) - a probléma viszont továbbra is fennáll: sajnos sok játék szenved ezért (1080p megjelenítésének hiánya) még.
Miért még? Meg kell ismerni a fejlesztőknek a konzolt, és a kis eSRAM-ot ahhoz, hogy kihasználják teljes potenciálját. Még az is lehet, hogy minden játék elmegy rajta 1080p-n, csak a fejlesztőknek fel kell kötni a gatyát.