Ja, a PSP sikeres volt
Egyébként nem is az okostelefonok, vagy a tabletek jelentik a fő problémát, bár tény és való, hogy nem javítanak a helyzeten. Egy akciójáték irányítása összehasonlíthatatlan a két platformon - az érintőképernyőn egyszerűen szenvedés a komolyabb cuccokkal nyomni, mivel nincs meg a "biztos fogás", ami a fizikai gomboknál, joysticknál megvan.
A gond az, hogy elég lassan szivárognak a top játékok, a húzócímek. Mindemellett a Vita nincs (még) feltörve, így a drága és kevés játék miatt bizony kevesebben veszik, nem beszélve arról, hogy mennyire drága az alapgép, vagy maga a memória bele. Akciósan is 55 fontért kapunk 32 gigás memóriakártyát, ami nagyjából duplája egy átlagos Micro SD-nek. Mivel azonban kevesen veszik a gépet, nem sok fejlesztő fog nekilátni a játékkészítésnek, mivel alapból kisebb piaccal számolhatnak, így a nagy címeket nem éri meg elkészíteni. Maradnak tehát az indie játékok, amik azonban már telefonon/tableten is vannak, így az ő esetükben valóban konkurenciát jelent ez a két platform.
A megoldást a következő lépések jelentenék:
- masszív árcsökkentés, amivel megnőnének az eladások, játékkészítésre ösztönözve a stúdiókat. Ez vonatkozik a memóriakártyára is, a jelenlegi helyzet nevetséges.
- a Store kibővítése. Sok játék van fent jelenleg is a korábbi PS-ekről (PS1, PSP), de elég sokat jelentene, ha nem csak mindet megkapnánk, de a PS2-es játékok is felkerülnének. Igaz, itt gondot jelentene az, hogy a Vitán csak két ravasz van, míg a PS2 kontrollerén négy volt, és bár a touachpad-et lehetne használni, ahhoz egy kicsit bele kell nyúlniuk a programba a készítőknek, így a natív futtatás annyira nem megoldható.
And she may cry but her tears will dry when I hand her the keys to a shiny new Australia