Ezért lett akció-orientált a Resident Evil

Ez a téma egy cikkhez tartozó hozzászólásokat tartalmaz. - Klikk ide, ha el akarod olvasni a vonatkozó cikket!

1 a(z) 1 -ból
juhaszandor profilja, adatai

juhaszandor

Ba'al-Hadad
2011. január 10. óta tag
3.974 hsz
#8 • 2013.10.02. 10:24
Na ez nagyon sajnálatos. A harmadik rész anno megvolt itthon, nehéz volt, de tetszett. Az újabbakról néztem gameplay-t, de azok nem tetszettek egyáltalán.
rDAVE profilja, adatai

rDAVE

GC Imperator
2008. április 17. óta tag
14.372 hsz
#7 • 2013.09.30. 15:21
totyak írta:
Én azt vettem észre, hogy a fejlesztők megpróbálják annyira lebutítani a játékaikat, hogy még a legbénább játékosoknak is legyen benne örömük. Talán ezt történhetett a Resident Evil-lel is (mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam vele). Régebben azért még volt kihívás egy-egy játékban, manapság meg tutorial, térkép, segítségek, előre kijelölt út, meg még Isten tudja mi nem segíti a játékost. Épp a napokban gondolkoztam el ezen a dolgon, miközben a Limbo-val játszottam. Szégyen, nem szégyen, de néha bizony megkasztott a játék és nagyon el kellett gondolkodnom, hogy hogyan tovább. Az indie fejlesztők szerencséremég nem estek abba a csapdába, mint az AAA címk.
De nem ők akarják butítani, a játékosok többsége igényeli, ha kicsit nehezebb vagy gondolkozni kell, akkor sokan már támadnak is...
totyak profilja, adatai

totyak

GC Imperator
2009. november 29. óta tag
33.676 hsz
#6 • 2013.09.30. 13:40
Én azt vettem észre, hogy a fejlesztők megpróbálják annyira lebutítani a játékaikat, hogy még a legbénább játékosoknak is legyen benne örömük. Talán ezt történhetett a Resident Evil-lel is (mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam vele). Régebben azért még volt kihívás egy-egy játékban, manapság meg tutorial, térkép, segítségek, előre kijelölt út, meg még Isten tudja mi nem segíti a játékost. Épp a napokban gondolkoztam el ezen a dolgon, miközben a Limbo-val játszottam. Szégyen, nem szégyen, de néha bizony megkasztott a játék és nagyon el kellett gondolkodnom, hogy hogyan tovább. Az indie fejlesztők szerencséremég nem estek abba a csapdába, mint az AAA címk.
Aki a GTA-t szereti, rossz ember nem lehet.
kpal profilja, adatai

kpal

GC Imperator
2013. augusztus 28. óta tag
13.221 hsz
#5 • 2013.09.30. 09:56
Jó volt mind azért mosolygó smiley
Captain profilja, adatai

Captain

Ifjonc
2013. szeptember 30. óta tag
2 hsz
#4 • 2013.09.30. 08:48
A hír elolvasása előtt tudtam, hogy ez lesz a válasz: a pénz miatt. Lám, igazam lett.
Megpróbálnak minél szélesebb közönséghez szólni, hátha többen veszik majd. Ennek legjobb példája a hatodik rész lett. Bár szerintem így meg pont mellé lőnek.
Captain
Lac profilja, adatai

Lac

Polihisztor
2008. augusztus 09. óta tag
1.991 hsz
#3 • 2013.09.29. 23:34
A negyedik résszel szerettem meg a szériát, rengetegszer végigtoltam már (az újabb részekkel azóta sem játszottam már).

Egyébként teljesen egyszerű, átalakultak az igények. A '90-es évekhez képest sokkal kiélezettebb a verseny a készítők között, és nagyon kevesen tehetik csak meg azt, hogy nem azt nyújtják a népnek, amit ők elvárnak. A Resident Evil első három része baromi jó játék volt, de sokszor nagyon nehéz. Ezenfelül a negyedik rész megjelenésekor már egy másik játékosgeneráció ült a gépek előtt, akiknek szintén meg kellett felelniük, így kvázi rebootolták a szériát. Új környezet, vírus helyett paraziták, teljesen más, akcióorientáltabb, azaz a közönség által könnyebben fogyasztható játékmenet fogadott mindenkit. Aki nem játszott a korábbi részekkel, az is nyugodtan belekezdhetett, mivel egy-két kikacsintást leszámítva minden érthető volt.

Ugyanez történt a The Longest Journey második részével is. A játékban konkrétan semmilyen kihívással nem találkoztunk, minden elénk volt rakva, így egyfajta interaktív filmet kaptunk, valódi kalandjáték helyett.

Sajnálatos módon nagyon felhígult a játékipar, alig találni olyan alkotást, ami valódi kihívást nyújt. Emlékszem, hogy kiskoromban órákat szenvedtem egy-egy pályával, azonban pár nappal ezelőttig a bénaságomra fogtam a kezdetleges megakadásaimat. Aztán elkezdtem a Dark Souls-szal játszani, és rájöttem, hogy nem bennem volt a hiba, hanem a játékok voltak mocsok nehezek. A valódi kihívás miatt valódi eufória öntött el minket, míg ma már a legtöbb főellenség leölése utána is csak egy ásítás hagyja el a számat.

Mindent összevetve, megértem, hogy a Capcom miért váltotta le a túlélő horror műfajt akcióra (bár a negyedik részben szerintem megvolt a tökéletes egyensúly), és megértem azt is, hogy miért lett tömény akciójáték a hatodik rész. Nem, nem tetszik nekem sem, de megértem.
And she may cry but her tears will dry when I hand her the keys to a shiny new Australia
badam10 profilja, adatai

badam10

Messiás
2013. július 16. óta tag
1.164 hsz
#2 • 2013.09.29. 22:43
Én örülök,hogy így alakult.
Egyik kedvenc játékom..
:)
rDAVE profilja, adatai

rDAVE

GC Imperator
2008. április 17. óta tag
14.372 hsz
#1 • 2013.09.29. 19:26
Rosszul szerepelt? Hümm vajon miért? Nézzük csak mire jelent meg anno: GC és, ja nincs és... Szóval mit is vártak? 6-7 év után meg kihozták Wii-re, csodás.
1 a(z) 1 -ből
marco profilja