 DrThezeusHaladó
2018. október 06. óta tag
105 hsz
|
#14 • 2018.11.03. 17:57 Marduk írta:Tudtommal mostanság az dönti el, hogy egy cím milyen besorolást kap, hogy megjelenéskor hogyan teljesít, mert rájöttek, hogy nagy költségvetésű játék is lehet otrombán rossz, és egy alacsony költségvetésű játék is lehet piszkosul jó. A No Man's Sky is AAA címként volt meghirdetve, de az A mércéjét sem ütötte meg megjelenéskor.  Értem, akkor valószínűleg az én figyelmem siklott el a szemléletváltás mellett, mert eddig még nem nagyon jött velem szembe sehol, hogy ilyen képlékeny lenne a besorolás. Köszönöm, hogy felhívtad erre a figyelmemet. |
|
|
 DrThezeusHaladó
2018. október 06. óta tag
105 hsz
|
#13 • 2018.11.03. 17:54 Hellblade írta:Akkor mondjuk úgy hogy haláltusája..A felsoroltak közül egyik sem érdekel,
Ac odyssey=Ac origins 2.0
Shadow of tomb=Tomb raider 2013 3.0
Rdr 2,meg hát na..Rdr..csak 2..
az elsőt se szerettem,gta jobb lenne..vagy Tes6..
az meg nem jön ami érdekelne..
de mindegyik pop címek..slágerek..
Spiderman sem érdekelt sosem,ugrálgat ott össze vissza mint egy maki..
Legszívesebben lelőném egy távcsöves puskával..
(Lassítva természetesen)
2 játékot várok minden évben,ez azért elég nagy leépülés,régen havonta tudtam venni egy rendes single player játékot..Mostanában is többet használom az előző generációs xbox360 at mint pl a ps4 et..Ps4 van vagy 6 játék miatt..
A multi meg azoknak jó akik a megjelenés napján megveszik a játékot,mire én megbírom venni mindenki level 100,meg össze vissza kilootboxozott mindent..csak felidegesít az egész..
Lehet, én vagyok a túlságosan optimista, de haláltusának sem mondanám ezt. Szerintem ahhoz, hogy valaminek a haláláról beszélhessünk, elengedhetetlen, hogy az érdeklődés vagy igény is elapadjon az adott termék vagy szolgáltatás iránt. Márpedig ha megnézzük az elmúlt időszakban kijött egyjátékos címek eladásait, azért úgy tűnik, bőven van még igény rájuk, sokan játszanak ilyesmivel, annak ellenére, hogy van, akinek annyira nem jön be a dolog (Shadow of the Tomb Raider az nekem se nagy kedvencem például).
Bár hogy leépült, visszaszorult az irányzat, az szerintem is tagadhatatlan, és én is nagyon sajnálom a dolgot, és csak remélni tudom, hogy ez a folyamat nem lesz tartós, és a kiadók/fejlesztők felismerik, hogy azért van igény még az egyjátékos mókára is, nem is olyan kicsi. |
|
|
|
#12 • 2018.11.03. 15:44 • Ez a hozzászólás szerkesztve lett ekkor: 2018.11.03. 15:52 [Ezt a felhasználót a Game Channel kitiltotta!] |
|
|
|
#11 • 2018.11.03. 15:37 • Ez a hozzászólás szerkesztve lett ekkor: 2018.11.03. 20:01 [Ezt a felhasználót a Game Channel kitiltotta!] |
|
|
 marcoGC Imperator
2001. január 20. óta tag
22.377 hsz
|
#10 • 2018.11.03. 15:09 A nyolcvanas években kevés kivételtől eltekintve két-három ember csinált egy játékot, amikor elkészültek, valamelyik stúdió kiadta, mi meg imádtuk. Imádtuk, mert azért csinálták, mert élvezték, mert egy jó kalandot akartak a gamereknek. A pénz nem motiváló erő volt elsősorban, hanem a dolog igencsak pozitív velejárója. De a kiadók kaszálták a legnagyobbat - ez abban az időben a zeneiparban is így ment.
Most a pénzszerzés az elsődleges szempont, az óriási profit, amihez több tíz-száz fős stúdiókat alapítanak, ahol meetingek ide vagy oda, nincs összhang, sokszor a balkéz nem tudja mit csinál a jobb, arról nem is beszélve, hogy az élmény megalkotása a játékos számára csak egy mellékes dolog, inkább a parasztvakítás megy.
**** ez így, mert ezért vannak sokan kiábrándulva a mostani játékokból, akik régen egyenesen rajongók voltak. Ma már nincsenek rajongók, csak gamerek. Egyszerű gamerek. A jövőt azok határozzák meg, akik hajlandók azt formálni. |
|
|
|
#9 • 2018.11.03. 14:36 • Ez a hozzászólás szerkesztve lett ekkor: 2018.11.03. 14:38 [Ezt a felhasználót a Game Channel kitiltotta!] |
|
|
|
#8 • 2018.11.03. 13:19 • Ez a hozzászólás szerkesztve lett ekkor: 2018.11.03. 13:58 [Ezt a felhasználót a Game Channel kitiltotta!] |
|
|
 MardukGC Imperator
2009. június 16. óta tag
6.142 hsz
|
#7 • 2018.11.03. 13:07 DrThezeus írta:Bevallom, ezzel az elképzeléssel, hogy az egyes kategóriák képlékenyek, még nem találkoztam. Akárhol próbáltam utána nézni a dolognak, mindenhonnan az jött vissza, hogy ezek elég kőbe vésett dolog. Az AAA kategória a nagy büdzséből, nagy stúdió/kiadó által gyártott játék, melynek milliós példányszámban kell fogynia, hogy nyereséges lehessen. Ha belegondolsz, azért az elmúlt években bőven volt olyan cím, ami nem nőtt fel a potenciáljához (Call of Duty: Infinite Warfare, Mass Effect Andromeda, az új Star Wars Battlefront), de ezekre továbbra is AAA kategóriásként hivatkoznak, nem lettek "leminősítve".
Az ötlethiány illezve az irreális célok terén valószínűleg szerencsétlenül fogalmaztam. Természetesen nem azt mondom, hogy nincsenek jó ötletek (sőt, szerintem egy csomó tök érdekes koncepció van), csak azt, hogy ha nem egy bejáratott IP-re támaszkodik valaki fejlesztés közben (vagy nincs mögötte egy nagy kiadó rengeteg marketingre költhető pénzzel), és egyedi ötletei sincsenek, akkor az el fog bukni jó eséllyel, mert nem tudja mivel felkelteni a játékosok érdeklődését.
Az irreális célokat pedig valami olyasmire akartam kihegyezni, amit te is felhoztál a No Man's Sky esetében: ha az ember nem tudja, hol kell meghúzni a határt, hanem mindig újabb és újabb mechanikákat, funkciókat ígér, akkor egy idő után be fog ütni a feature creep, amit egy kisebb stúdió jó eséllyel nem tud kezelni, a végeredmény pedig egy csalódást keltő játék lesz, mint a No Man's Sky a megjelenése napján. Tudtommal mostanság az dönti el, hogy egy cím milyen besorolást kap, hogy megjelenéskor hogyan teljesít, mert rájöttek, hogy nagy költségvetésű játék is lehet otrombán rossz, és egy alacsony költségvetésű játék is lehet piszkosul jó. A No Man's Sky is AAA címként volt meghirdetve, de az A mércéjét sem ütötte meg megjelenéskor.  https://sotetanyag.wordpress.com/ |
|
|
 DrThezeusHaladó
2018. október 06. óta tag
105 hsz
|
#6 • 2018.11.03. 12:59 fighterlaci írta:Nagyon érdekes témát boncolgatsz, olyat ami sokaknak egyébként egy szürke homály fedte zóna. Én magamon azt veszem észre hogy egyre inkább indie párti vagyok, a tripla A-ban sokat csalódok mostanában. Örülök, hogy így gondolod, ez a indie és AAA közti átmenet szerintem is egy nagyon izgalmas területe a játékiparnak, ezért is érdekel, hogy mi fog ebből kisülni. Ami engem illet, én is inkább az indie címeket szeretem, mert azokban vannak olyan ötletek, hogy néha csak lesek, viszont azt sem tagadom, hogy az AAA címeknek is van egy sajátos varázsa. Például most az Assassin's Creed Odyssey-ra kattantam rá nagyon, valami félelmetes, hogy be tudja rántani az embert az a játék.  |
|
|
 DrThezeusHaladó
2018. október 06. óta tag
105 hsz
|
#5 • 2018.11.03. 12:56 Marduk írta:Nekem kicsikét úgy tűnt, hogy van egy kis zavar annak a terén, hogy az AAA és az AA pontosan miket takarnak. Egy játék nem úgy készül, hogy AA lesz vagy AAA, ez csak a megjelenés után fog eldőlni. Az AA címek gyakorlatilag azok a játékok, amelyekben benne volt a potenciál, hogy AAA cím legyen, de különféle okok miatt (büdzsé hiánya) nem lett annyira kifinomult, hogy az AAA mércéjét megüsse. Indie játék is lehet AAA kategóriás, ezt továbbra is a megjelenés dönti el (bár indie-kre inkább kiemelik, hogy indie, ezért III kategória az, ami másoknál az AAA, de gyakorlatilag ugyanazt takarja).
Az ötlethiány dologgal nem értek egyet, mert rengeteg egyedi játék készült, de sokuknak a megvalósítása lett csúfos. Nem is olyan rég jött ki az Agony, amiről mindenki azt gondolta, hogy legalább az AA szintet megüti, azonban elég csúfosat bukott megjelenéskor, mert a megvalósítása katasztrofálisan rossz volt. Ötlet az mindig van, meg kockázat is, de végül mindig is a megvalósítás számít.
Irreális célok... hát izé  Mind ott voltunk a No Man's Sky fiaskónál. A célok nem voltak irreálisak, csak kevés idő volt arra, hogy mindent megvalósítsanak. Hogy mi irreális játékfejlesztéskor, az elég szubjektív tud lenni. Bevallom, ezzel az elképzeléssel, hogy az egyes kategóriák képlékenyek, még nem találkoztam. Akárhol próbáltam utána nézni a dolognak, mindenhonnan az jött vissza, hogy ezek elég kőbe vésett dolog. Az AAA kategória a nagy büdzséből, nagy stúdió/kiadó által gyártott játék, melynek milliós példányszámban kell fogynia, hogy nyereséges lehessen. Ha belegondolsz, azért az elmúlt években bőven volt olyan cím, ami nem nőtt fel a potenciáljához (Call of Duty: Infinite Warfare, Mass Effect Andromeda, az új Star Wars Battlefront), de ezekre továbbra is AAA kategóriásként hivatkoznak, nem lettek "leminősítve".
Az ötlethiány illezve az irreális célok terén valószínűleg szerencsétlenül fogalmaztam. Természetesen nem azt mondom, hogy nincsenek jó ötletek (sőt, szerintem egy csomó tök érdekes koncepció van), csak azt, hogy ha nem egy bejáratott IP-re támaszkodik valaki fejlesztés közben (vagy nincs mögötte egy nagy kiadó rengeteg marketingre költhető pénzzel), és egyedi ötletei sincsenek, akkor az el fog bukni jó eséllyel, mert nem tudja mivel felkelteni a játékosok érdeklődését.
Az irreális célokat pedig valami olyasmire akartam kihegyezni, amit te is felhoztál a No Man's Sky esetében: ha az ember nem tudja, hol kell meghúzni a határt, hanem mindig újabb és újabb mechanikákat, funkciókat ígér, akkor egy idő után be fog ütni a feature creep, amit egy kisebb stúdió jó eséllyel nem tud kezelni, a végeredmény pedig egy csalódást keltő játék lesz, mint a No Man's Sky a megjelenése napján. |
|
|
 DrThezeusHaladó
2018. október 06. óta tag
105 hsz
|
#4 • 2018.11.03. 12:38 Hellblade írta:Ma már a Hellblade is AAA..
Nekem az egész jelenlegi konzolgeneráció nem jön be annyira mint mondjuk az előző,hogy ne menjünk messzire..Amióta internet került a konzolokba,kezdetét vette a single player játékok hanyatlása,és vele együtt az AA is..
Így történhetett meg hogy a Senuának mocskosul jónak kellett lennie hogy AAA legyen egy alapjáraton multiplayer piacon..
Mire volt nagyobb igény régen?
Történet alapú játékokra..
A Gta 3 után egy évre rá jött a teljes értékű folytatás a vice city,rá 2évre a san andreas..
Mire van ma nagyobb igény?
Legyen valami nagyobb cím,mondjuk Gta,és tudjuk nyomni online..de jó a Cod is,a történet se érdekes,csak tudjuk lövöldözni online..
Szóval én úgylátom amiről te beszélsz,az ennek a jelenségnek egy alkategóriája..vagy aljelensége..
A single player játékok halálának(én meg majd megírom azt a blogot..)
Azért nincs jó AA játék,mint mondjuk anno a Bloodrayne volt,mert nem is nagyon foglalkoznak vele hogy gyártsanak..nagyon ritka,lelkes csapat kell hozzá mint Senua esetében..
Bár a Hellbladenél volt egy erős merketingfogás is,hogy mennyire kevés pénzből csinálták,meg milyen kis studió,indie címként adták el,holott a Dmc készítőinek játéka..szóval nem volt az annyira indie..
De lehet mondani AAA-t is ami valójában indie,pl a
Murdered..az szerintem inkább indie cím..
Szóval van pár nagyobb single cím.
Amik mellé nagyon kockázatos AA cimet gyártani..
Meg tudni is kell játékot készíteni..
Szívvel lélekkel,hogy aztán az AA AAA legyen..
Ó erről az AAA ról mi jutott eszembe!
http://www.youtube.com/watch?v=z1K803zQszk
Lehet, én vagyok túlzottan optimista, de szerintem még korai az egyjátékos címek haláláról beszélni. Hátrébb szorultak, az biztos, de így is van belőlük bőven, még a nagyok között is. Gondolok most például az Assassins Creed Odysseyra, a Red Dead Redemption 2-re, a spider-Manra vagy a Shadow of the Tomb Raiderre, hogy csak az idei őszi felhozatalnál maradjak. Szerintem ahhoz, hogy az egyjátékos címek haláláról beszéljünk, az is kéne, hogy játékos oldalon se legyen már igény ilyesmire, az emberek ne vegyék az olyan címeket, amiben nincs multi, és szerencsére idáig azért nem jutottunk még. Az tényleg nagyon szomorú, hogy nem kapunk annyi jó egyjátékos cuccot, mint régebben, nekem is hiányzik egy masszívabb, mélyebb felhozatal, de azért szerencsére próbálkoznak még a fejlesztők, és ha jó a játék, akkor azt a piac általában meg is hálálja.
A Hellblade esetében pedig ha jól emlékszem nem a teljes csapat dolgozott a cuccon, csak egy kisebb csoport, és pénzzel se voltak annyira kitömve, ezért hívták AA játéknak a projektet. Bár tény, hogy biztos más azzal a tudattal dolgozni, hogy van mögötted egy teljes stúdió, mint azzal, hogy vagytok öten. |
|
|
 fighterlaciGC Imperator
2017. március 11. óta tag
7.262 hsz
|
#3 • 2018.11.03. 12:16 Nagyon érdekes témát boncolgatsz, olyat ami sokaknak egyébként egy szürke homály fedte zóna. Én magamon azt veszem észre hogy egyre inkább indie párti vagyok, a tripla A-ban sokat csalódok mostanában. |
|
|