Nos, azért lássuk be, hogy az Overwatch elég nagy "kultúrkört" épített ki maga köré kb. fél év leforgása alatt, ami nagyon jó a legtöbb játékhoz képest. Több platformon elérhető, PC-n relatív alacsony gépigényű, szórakoztató, nem repetitív és multiplayer játék (akárhogy is, egy népszerű multiplayer játék mindig is verni fogja a singleplayer játékokat, mert több ideig fenntartható a népszerűsége, meg ugye a különféle versenyek).
Tény, hogy nem túl sok eredetiség van a játékban, de gyakorlatilag a mai mainstream játékok körében gyakorlatilag nincsen túl sok újítás, és a rég bevált formulákat használják fel más csomagolásban.
Lehet ezzel nem egyetérteni, de objektíven akkor is az Overwatch vitte a pálmát a 2016-os címek közül. Hiába is, ha a Blizzard belevág valamibe, akkor abból általában nagyon jó dolgok szoktak kisülni, és szerintem meg is érdemlik a díjat, mert tényleg eléggé odafigyeltek a játék fejlesztésére, és a megjelenés után is szorgosan fejlesztették tovább a játékot, és még raktak bele ingyen dolgokat is... Manapság hány játékról mondható el ugyanez? Kívülállóként ezeket nem igazán lehet látni, de játékosként elég sok dolgot lehet látni, és tényleg a fejlesztők azon vannak, hogy a játék esetleges hibáin javítsanak (technikai illetve játékmeneti hibák), és hogy mindig tudjanak új dolgokat hozni a játékba.