Vendég írta:
Hiába "erősebb" papíron a pc a konzolokból sokkal többet ki lehet sajtolni!
""Egy dolog a hardver és egy másik, hogy előtte az API funkcionálisan mire képes. Már nem csak a jóval nagyobb többletterheléssel küzdenek majd a PC-k, hanem azzal is, hogy a shader modell 5.0 sokkal a konzolok mögött lesz a programozhatóság tekintetében. A konzolok shader modellje sokkal fejlettebb. Persze ezt egy új API-val egy szintre lehet hozni, de a mostani DX11.1 is egy buta valami a konzolok API-jához képest. Amikor a portolásra kerül sor, akkor a konzolon működő effekteket le kell butítani PC-re, mert a PC-s grafikus API a beépített korlátozások miatt képtelen futtatni azokat teljes valójukban.
Tök mindegy, hogy mit tud a hardver, ha a fejlesztő az API-ra írja a programot. Ilyenkor az számít, hogy mit tud az API. A PC-s hardver mindig gyorsabb lesz, de sose tudják majd az API-ba épített korlátokat átugrani. A konzolok hardvere sosem lesz olyan gyors, mint egy top PC, de a fejlesztő mindig képes lesz azt a tudást használni, amire a hardver konkrétan képes. Utóbbi elv mára masszív előnybe került. Ettől a portolás még lehetséges, csak le kell butítani a PC-s játékokat, amíg a szoftveres oldal a PC-n nem zárkózik fel a konzolos szinthez.
Sosem fog egy dedikált grafikus kártya olyan gyorsan kommunikálni a CPU-val, amennyire a konzolok integrációja. Nem mellesleg PC-n elvben lehetséges a GPU-val megosztott rendszermemória, de ilyenkor a PCI Express sávszélességével éri el az adatokat a dGPU, ami sokszor lassabb, mint a konzolok elérése. A VRAM sebessége már nem lesz tényező, mert az nem rendszermemória."
hozzászólás