De ez miért is baj? Kontrollerrel alapból nehézkes FPS-t tolni - ha undok lennék, PC-s lévén azt mondanám, hogy szimplán xar -, és nem értem, hogy miért kellene variálni egy jól megszokott formulát. Nem örülnék én sem, ha egyik pillanatban még a billentyűzeten a WASD szolgáltatná a mozgást, a másikban meg az OKLÉ kombináció.
"csak a történetre és a grafikára figyelnek oda" - ezzel mi a baj? Az FPS-ek mindig is a technikai innovációkról szóltak, és ez így van rendjén. Az esetek legnagyobb részében az ilyen típusú játékok miatt lettek létrehozva a népszerű grafikus engine-ek, amiket később más kategóriájú játékok is átvettek. Unreal/Gears of War, CryEngine/Aion stb.
Ha egy FPS gyönyörű, jók a hangok, király a sztori és a játékmenet, akkor egye fene, szívesen játszom vele, valahogy csak kibírom innovatív irányítás nélkül is...