Ez a grafika megszállottságról való panaszkodás ez olyan, hogy elég sokan csinálják, de mégis szidják a grafikát, ha valami nem tetszik. Lássuk be, hogy elég sok kritikus (itt is, bocsi GC-s szerkesztők) finnyás a grafikára, és sok esetben még a nagyon szép grafikákat is lehúzzák. A készítő ebből csak annyit lát, hogy a játéka nem tetszik a kritikusoknak, nem fog elkelni, mert nem tökéletes a grafikája.
A nosztalgia sok mindent megszépít, meg jelenleg mások az igények, mint akkoriban. Szerintem sok jó játék készül manapság is, de nincs igény a Silent Hill típusú mászkálós túlélőhorrorokra. A Resident Evil is elhagyta ezt az arculatot már jó ideje, azért élte túl, mert egy túlélőhorrorból akciójátékot csináltak belőle. Egyes zsánerek meg csak szimplán letöredeznek, mint a legtöbb RTS és egyéb stratégiai játék. Nem is beszélve az ügyességi műfajokról, amire példa a legújabb Crash Bandicoot játék. Mennyi időnek kellett eltelnie, mire lett egy újabb Crash játék? Kb. 9 évnek a legutolsó címtől. Tény, ami tény, hogy a kommersz játékok mindig is egyformák voltak, csak régebben kisebb volt a verseny, emiatt több játék tudott teret nyerni, de az emberek mindig is az akciódús, zombipüfölő játékokat bírták jobban, mert menőek és stresszlevezetőek.
Tanulság: nem a nagyobb cégeket kell követni, mert azok úgyis olyan játékot fognak tervezni, ami rengeteg példányban el fog kelni. Szarnak-e a készítők a játékosokra? Nem, mert a fogyasztók igényeit elégítik ki. Igénytelenebb a mai generáció? Erre a válasz: ízlések (és ficamok), kinek mi tetszik, meg mi okoz örömet. Ahogy lehet látni az indie fejlesztők még mindig csinálnak sok-sok érdekes játékot, amikkel lehet játszani. Ezek a játékok sosem fognak tért hódítani, mert nem a fogyasztóréteg maximális kielégítése a cél, hanem az alkotás maga, de aki keres az talál. Én elég sok indie játékkal játszottam, és elég jók tudnak lenni, csak nem lesznek agyon reklámozva, mert maga a fejlesztő csapat is kicsi.
Meg Steve, 10 éve úgy adtak ki játékot first day patch nélkül, hogy ha volt hibája a játéknak, akkor várhattál egy csomó időt, mire kijavították. Ha kijavították, sok játéknál nem nagyon javították ki. A kijavítás meg olyan volt, hogy megvehetted a javított verziót, vagy a kiegészítőt, ami a javítást tartalmazta legtöbb esetben. Erre inkább jó dologként kell tekinteni, mint rosszra, mert vannak határidők, nem minden játék készül el időben, de attól a kiadónak ki kell adnia, de legalább hajlandóak utómunkálatokra. Meg szerintem az, hogy a játékokat manapság patchelik, eléggé megnyújtotta a játékok élettartamát, mert így több értelme van követni.