Speedrunnak speedrun, mert nem köti ki, hogy nem használhatsz bugokat, és egyébként sokszor azon versenyeznek, hogy kinek sikerül ezt gyorsabban kiviteleznie.
Viszont annyit hozzáteszek, hogy ja, rendszerint nem maguktól találják ki, hanem ezek általában részei egy ilyen aktív játékosközösségnek, akik mindenféle bugokat megosztanak egymással, és páran ezeket összefűzve csinálják a runokat. Azt sem szabad elfelejteni, hogy sokaknak van valamekkora programozói háttere, így pl. a scriptek működését rendszerint maguktól is le tudják olvasni.
Illetve ezek csak abból a szempontból érdekesek, hogy a játéknak az ilyen hibáit bemutatják. A glitchless speedrunok rendszerint kevés embert érdekelnek, és az érdekesebbekben is olykor-olykor használnak nem bugokat, de a játékban felejtett, gyakran nem tervezett mechanikai trükköket, amiknek egyik prominens példája a Half-Life 2 Ravenholm speedrunok, amiknél a Gravity Gunnal rövidítik le a pályákat, szimplán a játék mechanika sajátságait használva, csak végső soron ez sem igazán tiszta.