Marduk írta:
Tudom, hogy neked ez valamennyire érzékeny téma, ezért próbálom úgy megfogalmazni, hogy ne akasszalak ki téged, és másokat. :D Ez tény és való, hogy motorsportoknál számít a fizikum a magas sebességből származó terhelés miatt, illetve ha repülőről van szó, akkor a ritka oxigénszint miatt. Viszont míg egy motorsportnál a fizikai igénybevétel magas, addig egy e-sportnál a mentális igénybevétel magas. Sok kompetitív játékoknál (RTS-ek, MOBÁ-k, FPS-ek stb.) nagyon fontosak a gyors reflexek, a kifinomult motorika, a szem-kéz koordináció és a gyors, több helyről jövő információfeldolgozás. Egy StarCraft 2-nél másodpercek töredéke alatt kell reagálni, legalábbis a profiknál. Az átlagos profi APM (actions per minute = cselekvések száma per perc) olyan 300-400, míg a sima játékosoknak átlagosan 100, a jobb játékosoknak esetleg a 200-at súrolja. Ez azt jelenti, hogy egy profi játékos az adott játékban 300-400 cselekvést tud végrehajtani percenként átlagosan, amihez nem kevés gyakorlás kell. FPS-eknél ugye a célzás, és vannak külön ilyen programok, amikkel lehet fejleszteni a gyorsaságot és a precizitást.
Igazából picit a motorsport miatt gondolom azt, hogy ha a motorsport az, akkor a másik miért nem? Mert gyakorlatilag az e-sport is egy technikai sport, csak ott nem járművek vannak, hanem számítógépek/konzolok.
hozzászólás