Miután megtekintettem Bruce Banner legújabb kalandjait, egyből a játékra vetettem magam. Gondoltam lesz ami lesz, csak nem lehet olyan rossz. Amíg a PC változat a merevlemezemre kúszott, volt egy kis szabadidőm, úgyhogy lecsekkoltam a játék trailerjét. Ha valaminek, hát annak sikerült elragadni. Szabadon bejárható város, hihetetlenül szép grafika, változatos ellenfelek, hosszú játékidő. Úgy éreztem, végre eljött a Sega zászlóshajója, hogy megtörje azt a bizonyos jeget. A cucc indítása után a lelkesedésem kicsit lelohadt. Ennek egyszerű oka, a főmenü volt. Az ugyanis összesen 4 menüpontot tartalmaz, ezekből az egyik az exit. Kapunk még egy sztorit, extrákat, beállításokat. Ennyi a lista. Ha valaki hiányolja a profilokat, vagy a save/load rendszert, nagyon jól teszi. De erről később.
Ha viszont sikerült túltennünk magunkat ezen a sekélyes problémán, láthatjuk, hogy annyira nem is vészes a helyzetünk. Nem mondanám a grafikára, hogy csúnya, inkább azt, hogy ehhez a játékhoz pont elég. Ha eltekintünk attól a mellékes problémától, hogy a film képvilágát kellene idéznie - tehát minél realisztikusabb legyen - akkor mondhatjuk rá, hogy a képregények kinézetét hozza el nekünk.
Indítás után kapunk néhány hangulatcsináló videót, majd Brazíliában vesszük fel a film fonalát, ahol egy gyárba menekülve kell megküzdenünk a ránk támadó katonákkal. Ezután egy kis közjáték jön, majd Manhattan utcáin találjuk magunkat, ahol bolyongva vehetjük fel a küldetéseket, amolyan GTA stílusban. És itt jön a játék másik nagy hátránya: a közlekedés. Tudni kell ugyanis, hogy New Yorkot nem véletlen emlegetik Nagy Almaként. Egyszerűen hatalmas a játéktér, még úgy is, hogy eme metropolisznak csupán egy kisebb részét járhatjuk be. A gond ezzel az, hogy szerkesztőségünk versenyén nem ez a játék fogja elvinni a fődíjat ?gyors közlekedés? kategóriában. Bár képesek vagyunk sprintelni, illetve az épületek sem akadályok, ugyanis mászni tudunk rajtuk, sőt, a földig is rombolhatjuk őket, de így is percek telnek el, mire elérünk a célunkhoz. Az elején még ez jó mókának tűnik, hisz tele van a játék különböző tulajdonság fejlesztőkkel - upgradekkel - melyekből egy bizonyos darabszámot összegyűjtve hősünk erősebb lesz, több élettel fog rendelkezni, illetve speckó feladatok is várnak ránk. Csakhogy ezek nagyon hamar elfogynak, és akkor marad az üres, monoton menetelés.
Persze használhatnánk a metrót is, mint közlekedési eszközt, de ehhez először meg kell nyitnunk őket azzal, hogy felfedezzük a helyüket, ami azért necces, mert inkább háztetőről háztetőre ugrálva fogunk közlekedni, minthogy a kis utcánkban romboljunk át mindenen.
A harmadik dolog, amire kíváncsi vagyok, hogy Hulk hogyan metrózik? Mert karakterünk lazán 3 méter körül mozog, amivel be sem férne a szerelvénybe. Ennél nagyobb poén az lett volna, ha a játékban metrójegyet is kell vennünk, mert különben elkapnak bliccelésért. Ráadásul miért kell felfedeznünk a metróállomásokat? Nélkülünk nem talál el Béla bá' a következő megállóig?
Egy dolgot találtam még, ami nagyon lehúzza a játék egészét. Ez pedig a már korábban említett mentési rendszer hiánya. Nincsenek profilok, menteni pedig csak az un. ?save & quit? rendszerrel lehet, ami annyit tesz, hogy kilépésnél mindig automatikusan ment a játék. Ha valakinek ez többet mond, akkor anno a Diablo is ezt a rendszert használta. A gond ott van, hogy nem lehet profilt sem választani, illetve mindig csak a legutolsó állásunk lesz elmentve, ami felülírja az előzőeket. Elvileg ezzel nem lenne gond, gyakorlatilag viszont két felhasználó nem tud játszani vele, hanem a türelmesebb egyénnek meg kell várnia, amíg az előző játékos végigjátssza a játékot, és akkor tud kezdeni egy új sztorit. Értelmetlen húzás volt a fejlesztő részéről.
A küldetések terén már nem ilyen szívderítő a helyzet, legtöbbször csak annyit kell tennünk, hogy eljutunk x helyre, szétverünk y ellenséget és kész. Néha akad olyan, hogy Jason Statham filmjén felbuzdulva szállítósat játszunk, azaz elmegyünk x helyre, szétverünk y ellent, megszerezzük z terméket, majd épségben visszamegyünk a kiindulási pontra.
Az ellenségek megint csak a pozitív irányba tolják a játék összhatását. Kapunk belőlük gyalogosokat, páncélba öltözötteket, harckocsikat, tankokat, helikoptereket. Természetesen az egyes fajtákon belül is vannak eltérések, legfőképp a fegyverekben. Bár valójában az ellenségek nem ellenfelei a szörnynek, - 4 kivételével, akiket U-Force néven ismerhetünk más Marvel történetekből - azért jól el lehet szórakozgatni velük, amolyan oroszlán-egér játékban. Csalódás volt viszont a főellenség, aki hihetetlenül könnyű volt legyűrni.
A konzolportoknak sokszor kényes pontja az irányítás, ez az a pont, amin játékok bukhatnak. Szerencsére jelen esetben ez a dolog nagyon jól sikerült, a kontrollálást tökéletesen sikerült átültetni. Nincs szükségünk polip ősökre, tökéletesen használható a billentyűzet-egér kombó.
Nagyon tetszettek még a különböző extrák, ezek közül is a kedvencem a karakterválasztás volt. A játékban előrehaladva folyamatosan fogjuk feloldani őket - illetve egy részüket csak speciális feladatok teljesítésért kapjuk meg - és bármikor magunkra ölthetjük a már feloldott skineket. Higyjétek el, nincs is nagyobb poén annál, mint amikor a főellenség képében garázdálkodunk az Empire State Building, vagy a Stark Industries tetején.
Végső soron ajánlom mindenkinek a játékot, aki egy könnyed kikapcsolódásra vágyik, de ne várjunk sokat. Hisz végső soron ez sem más, mint egy mozis átirat.