Republic: The Revolution

2003. augusztus 28.
72.3921
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Lethal profilja, adatai
Lethal
Érdekel a politika? Netán úgy gondolod, hogy Te jobban csinálnád?

Itt az idő, hogy kipróbáld! A programmal először valamikor 1999 környékén találkoztam, és azóta ki sem tudtam törölni az emlékezetemből. A találkozás annyiból állt, hogy láttam két képet, és mellé pár mondatot. Akkori szemmel a képekről első ránézésre azt gondoltam, hogy biztos valami animációból valók, de jobban megnézve rájöttem, hogy az maga a játék! A képek tanulmányozása közben valószínűleg rákönyökölhettem a "szerelem első látásra" gombra, mert azóta ez lett számomra a legjobban várt játék. Ez a cikk pedig abból az apropóból jött létre, hogy a készítők bejelentették, hogy a játék még idén meg fog jelenni.


Republic: The Revolution - 2. kép

A programot az Elixir Studios Ltd. jegyzi. Nem vagyok száz százalékosan biztos benne, hogy a nevét említve sokan felkapnák a fejüket, de valószínűleg még akkor sem, ha segítségképpen még hozzátenném, hogy a székhelyük Camden-ben található, több mint ötvenen vannak és 1998-ban Demis Hassabis alapította. Azonban, ha gyorsan hozzáteszem, hogy az imént említett úrnak van "némi" köze a Theme Park nevű klasszikushoz, már egyből nagyobb az érdeklődés...
És bár az érdeklődés lehet, hogy nagyobb, de a cég nem éppen a leghivalkodóbbak közé tartozik. Ez a magyarázata annak is, hogy mindössze három fontosabb eseményt tudok felmutatni a cég történelméből:
1998. december - három játékra szóló szerződést kötnek az Eidos-sal
1999. november - bejelentik a Republic: The Revolution-t
2001. december - a Republic: TR-t beválasztják 2002 tíz legjobban várt játéka közé.


Republic: The Revolution - 3. kép

A játékos Novistrana Köztársaság egyik frakciójának vezetőjeként kezdi a játékot. A párt nem tartozik a legnagyobbak közé, ezért az anyagi háttere sem az igazi. Ebből következik, hogy legfőbb célunk a politikai hatalmunk kiteljesítése, valamint anyagi javaink felhalmozása lesz. A helyszín teljesen fiktív, de erős hasonlóságot mutat a Szovjetunióval mind építészetileg, mind politikailag. Mi döntjük el, hogy milyen szerepben kívánunk tündökölni, lehetünk politikusok, üzletemberek, bűnözők, tábornokok, vagy éppen papok. Ezek a szerepek nagyjából meghatározzák akaratunk érvényre juttatásának eszközeit is, vesztegethetünk, zsarolhatunk, rábeszélhetünk, vagy agymosásban is részesíthetjük a delikvenseket. Amint a felsorolásból is kitűnik, a játék a politikának csak a legbecsületesebb, legtisztább módszereit kívánja bemutatni...


Republic: The Revolution - 4. kép

A játék három részből fog állni. Az elsőben 16 kisváros egyikét kell majd irányítanunk, amikről csupán annyit érdemes tudnunk, hogy mindegyik kb. tízezres lélekszámmal rendelkezik. A készítők szerint minden lakó saját egyéniséggel van megáldva, tehát nem csak puszta adatként jelentkeznek a játék során.
A második "pályán" ugyan csak négy város közül választhatunk, de itt már a lakók száma eléri az 50 ezret. Egyébként itt lesz először alkalmunk fitogtatni politikai rátermettségünket, mert itt már más pártok vezetői is beleszólnak a játékba. A harmadik, és egyben utolsó részben Novistrana százezres fővárosába tesszük át székhelyünket, ahol a vezetők legfőbb célja, hogy főállású államelnökök legyenek, ezért itt már nagyon oda kell figyelni, hogy a politikai konfliktusokat hogyan, és milyen eszközökkel tudjuk megoldani.

Ha már a megoldást említettem, akkor elárulom, hogy a játék teljesen nyitott végű lesz, tehát csak tőlünk fog függeni, hogy a célt miképpen kívánjuk elérni. A továbbjutáshoz nem kell mást tennünk, mint adott idő alatt teljesíteni öt feladatot. Ez így első hangzásra elég könnyűnek tűnik, de ha hihetünk a készítők szavainak, akkor minden egyes feladatnál számíthatunk némi intrikára, kémkedésre, vallási kényszerre, és persze néha egy kis fegyverropogásra is.


Republic: The Revolution - 5. kép

Az előbbre jutást az is nehezíti, hogy Novistrana államban 15 párt próbálja egymást félreállítani, ami - valljuk be- mutat némi hasonlóságot a való világgal (nem, nem a TV műsorra gondolok, bár a játékot Orwell 1984 című alkotása inspirálta (amiről viszont már egy másik csatorna műsora juthat eszünkbe)). A kabinet maximálisan kilenc főből állhat, tehát nem árt, ha minél befolyásosabbak. Toborzásuk nem egyszerű, mert előbb valahogy magunkhoz kell édesgetnünk őket. Először találkoznunk kell velük, amire kitűnő alkalomnak mutatkoznak a vacsorák, és a partik. Az ismerkedés után jöhet a kémkedés. Ha már tudjuk, milyenek a mindennapjai (hol dolgozik, hova jár vásárolni, stb.), sokkal könnyebben megy a barátkozás is. Ha pedig elutasít minket, akkor sincs semmi gond, hiszen csak egy közös barátot kell szereznünk, aki segít megszerettetni magunkat a kiszemelttel. Nos, a közös barát nem más, mint a jó öreg baseballütő...

A kabinet embereinek (a feladatok során őket fogjuk irányítani) négy tulajdonsága van: intelligencia, erő, karizma, és bátorság. Ebből kifolyólag nem árt, ha a megfelelő embert választjuk a megfelelő feladatra. Például nem szerencsés, ha egy zéróhoz közelítő intelligenciával, és karizmával megáldott embert küldünk szónokolni, hogy újabb híveket szerezzünk magunknak. (Hacsak nem egy saját magunk ellen szóló negatív kampányba fogtunk...)

A frakció ideológiáját nyolc tényező határozza meg, tényezőnként öt filozófiával:
Kormány: diktatórikustól az anarchistáig
Vallás: fundamentalistától a szentségtörőig
Politika: fasisztától a kommunistáig
Gazdaság: vállalkozóitól az állami irányításúig
Erkölcs: tradicionálistól a bűnözőig
Nemzetközi vonatkozások: ellenségestől a barátságosig
Erőszak: vérszomjastól a pacifistáig
Etnikai vonatkozások: nacionalistától a kozmopolitistáig

Amint azt a jellemzők mutatják, mindenki megtalálhatja a saját szájíze, és politikai hovatartozásának legmegfelelőbb beállításokat. Mivel ez egy játékelőzetes, és nem politikai vitafórum, a legcélravezetőbb ideológiát nem kívánom elárulni...

A világot három dolog iránytja
Erő: Lehet tiszta erő, vagy katonai erő. Ha sok alacsonyabb osztályba tartozó ember van a fennhatóságunk alatt, nagyobb az erőnk.
Befolyás: Politikai, vallásos, és média. Ha több középosztálybeli ember van a fennhatóságunk alatt, nagyobb a befolyásosságunk.
Pénz: Üzleti és bűnözői tevékenység. Ha több felső osztályba tartozó ember van a fennhatóságunk alatt, a pénz is több.

A város népe
A fejlesztés legnehezebb feladata a mesterséges intelligencia megalkotása volt, hiszen egy egész város életét kellett lemodellezni. A város minden lakójának meg van a saját, csak rá jellemző magánélete: munkába, bevásárolni, szórakozni jár, fizetést kap, és a szociális pozíciójának megfelelően viselkedik. Ez így, elmondva nem látszik túl bonyolultnak, sőt, egyesek legyinthetnek egyet, hogy láttak már ilyet, de gyanítom, hogy ott csak puszta számok jelképezték a fent említett tevékenységet. Itt viszont egyenként megfigyelhetjük az emberek napi életét. És még egyszer hozzáteszem, hogy itt több ezres városokról van szó!

Grafika
Republic: The Revolution - 6. kép

A Republic egy teljesen új, saját fejlesztésű, Totality Engine névre hallgató grafikus motort kapott, amiről a készítők az ilyenkor szokásos dolgokat állítják (soha nem látott minőségű grafika, a grafika újraértelmezése, stb.). A fejlesztők szerint, korlátlan számú poligont lesz képes valós időben lerenderelni (csak legyen hozzá megfelő vas). A mellékelt képeket nézegetve tényleg jól hegedül a motor, helyenként a gyönyörű kifejezést is használhatnám. Egyelőre ennyit lehet tudni a motorról, ezért a feature listák szerelmeseitől kénytelen vagyok elnézést kérni.

Zene
A játék grafikájáról finoman szólva is keveset írtam, a zenéről pedig egyáltalán nem lehet tudni semmit, csak azt, hogy már meg van Novistrana állam hivatalos himnusza. A himnuszt meghallgattam (nem vigyázzállásban - egyelőre...he-he), azt az egyet nem merném állítani, hogy rossz volt, sőt, simán el lehetne adni valamelyik himnuszhiányban szenvedő államnak...

Nna, ennyi infót tudtam összekapirgálni a játékról, ami soknak nem nevezhető, de arra azért szerintem elég, hogy mindenki érezze, hogy ha az ígéreteket beváltják, a játék hatalmasat fog durranni, és akár még az etalon jelzőt is ráragaszthatják.
5 hozzászólás

Milu86

11 éve, 11 hónapja és 20 napja

Igaza van Zalee-nak. Van benne valami ami miatt nem tetszik, azonban megnevezni nem tudnám, hogy mi.

válasz erre

tommygarros

12 éve, 6 hónapja és 20 napja

"Amint a felsorolásból is kitűnik, a játék a politikának csak a legbecsületesebb, legtisztább módszereit kívánja bemutatni... "
Háhh röhögő smileyröhögő smiley

válasz erre

Marduk

12 éve, 10 hónapja és 23 napja

Kicsit deja vu érzésem van ezzel a játékkal kapcsolatban röhögő smiley Olyan, mintha már játszottam volna vele, de mégis úgy kiesett valahogyan. Mindegy, lényeg a lényeg, hogy sort kell kerítenem rá röhögő smiley

válasz erre

Vendég

16 éve, 2 hónapja és 13 napja

magyarositás?????

válasz erre

Zalee

20 éve, 5 hónapja és 15 napja

Valami nem tetszik ebben a játékban

válasz erre
Republic: The Revolution
nincs ár
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások