Itt az idő, hogy kipróbáld! A programmal először valamikor 1999 környékén találkoztam, és azóta ki sem tudtam törölni az emlékezetemből. A találkozás annyiból állt, hogy láttam két képet, és mellé pár mondatot. Akkori szemmel a képekről első ránézésre azt gondoltam, hogy biztos valami animációból valók, de jobban megnézve rájöttem, hogy az maga a játék! A képek tanulmányozása közben valószínűleg rákönyökölhettem a "szerelem első látásra" gombra, mert azóta ez lett számomra a legjobban várt játék. Ez a cikk pedig abból az apropóból jött létre, hogy a készítők bejelentették, hogy a játék még idén meg fog jelenni.
És bár az érdeklődés lehet, hogy nagyobb, de a cég nem éppen a leghivalkodóbbak közé tartozik. Ez a magyarázata annak is, hogy mindössze három fontosabb eseményt tudok felmutatni a cég történelméből:
1998. december - három játékra szóló szerződést kötnek az Eidos-sal
1999. november - bejelentik a Republic: The Revolution-t
2001. december - a Republic: TR-t beválasztják 2002 tíz legjobban várt játéka közé.
A második "pályán" ugyan csak négy város közül választhatunk, de itt már a lakók száma eléri az 50 ezret. Egyébként itt lesz először alkalmunk fitogtatni politikai rátermettségünket, mert itt már más pártok vezetői is beleszólnak a játékba. A harmadik, és egyben utolsó részben Novistrana százezres fővárosába tesszük át székhelyünket, ahol a vezetők legfőbb célja, hogy főállású államelnökök legyenek, ezért itt már nagyon oda kell figyelni, hogy a politikai konfliktusokat hogyan, és milyen eszközökkel tudjuk megoldani.
Ha már a megoldást említettem, akkor elárulom, hogy a játék teljesen nyitott végű lesz, tehát csak tőlünk fog függeni, hogy a célt miképpen kívánjuk elérni. A továbbjutáshoz nem kell mást tennünk, mint adott idő alatt teljesíteni öt feladatot. Ez így első hangzásra elég könnyűnek tűnik, de ha hihetünk a készítők szavainak, akkor minden egyes feladatnál számíthatunk némi intrikára, kémkedésre, vallási kényszerre, és persze néha egy kis fegyverropogásra is.
A kabinet embereinek (a feladatok során őket fogjuk irányítani) négy tulajdonsága van: intelligencia, erő, karizma, és bátorság. Ebből kifolyólag nem árt, ha a megfelelő embert választjuk a megfelelő feladatra. Például nem szerencsés, ha egy zéróhoz közelítő intelligenciával, és karizmával megáldott embert küldünk szónokolni, hogy újabb híveket szerezzünk magunknak. (Hacsak nem egy saját magunk ellen szóló negatív kampányba fogtunk...)
A frakció ideológiáját nyolc tényező határozza meg, tényezőnként öt filozófiával:
Kormány: diktatórikustól az anarchistáig
Vallás: fundamentalistától a szentségtörőig
Politika: fasisztától a kommunistáig
Gazdaság: vállalkozóitól az állami irányításúig
Erkölcs: tradicionálistól a bűnözőig
Nemzetközi vonatkozások: ellenségestől a barátságosig
Erőszak: vérszomjastól a pacifistáig
Etnikai vonatkozások: nacionalistától a kozmopolitistáig
Amint azt a jellemzők mutatják, mindenki megtalálhatja a saját szájíze, és politikai hovatartozásának legmegfelelőbb beállításokat. Mivel ez egy játékelőzetes, és nem politikai vitafórum, a legcélravezetőbb ideológiát nem kívánom elárulni...
A világot három dolog iránytja
Erő: Lehet tiszta erő, vagy katonai erő. Ha sok alacsonyabb osztályba tartozó ember van a fennhatóságunk alatt, nagyobb az erőnk.
Befolyás: Politikai, vallásos, és média. Ha több középosztálybeli ember van a fennhatóságunk alatt, nagyobb a befolyásosságunk.
Pénz: Üzleti és bűnözői tevékenység. Ha több felső osztályba tartozó ember van a fennhatóságunk alatt, a pénz is több.
A város népe
A fejlesztés legnehezebb feladata a mesterséges intelligencia megalkotása volt, hiszen egy egész város életét kellett lemodellezni. A város minden lakójának meg van a saját, csak rá jellemző magánélete: munkába, bevásárolni, szórakozni jár, fizetést kap, és a szociális pozíciójának megfelelően viselkedik. Ez így, elmondva nem látszik túl bonyolultnak, sőt, egyesek legyinthetnek egyet, hogy láttak már ilyet, de gyanítom, hogy ott csak puszta számok jelképezték a fent említett tevékenységet. Itt viszont egyenként megfigyelhetjük az emberek napi életét. És még egyszer hozzáteszem, hogy itt több ezres városokról van szó!
Grafika
Zene
A játék grafikájáról finoman szólva is keveset írtam, a zenéről pedig egyáltalán nem lehet tudni semmit, csak azt, hogy már meg van Novistrana állam hivatalos himnusza. A himnuszt meghallgattam (nem vigyázzállásban - egyelőre...he-he), azt az egyet nem merném állítani, hogy rossz volt, sőt, simán el lehetne adni valamelyik himnuszhiányban szenvedő államnak...
Nna, ennyi infót tudtam összekapirgálni a játékról, ami soknak nem nevezhető, de arra azért szerintem elég, hogy mindenki érezze, hogy ha az ígéreteket beváltják, a játék hatalmasat fog durranni, és akár még az etalon jelzőt is ráragaszthatják.