Mass Effect 3 előzetes előzetes

2012. február 29.
71.1001
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Cpt_Nihil profilja, adatai
Cpt_Nihil
A múlt hét derekán a Microsoft HQ zárt ajtajai mögött jártunk, ahol az Electronic Arts meghívásának eleget téve, a Mass Effect 3 végleges verzióját volt szerencsénk nyúzni - órákon át. Immáron nem csak demók és preview-k hada áll rendelkezésünkre, hogy kimondhassuk, ez aztán valóban olyan lett, amire minden rajongó várt. A kapitány ment, látott és nem győzte ropogtatni a kontrollert, mert hát ki tudná féken tartani érzelmeit az utánozhatatlan "messzefekt" élménnyel összezárva, nemde?
 


Mindjárt le is huppantunk a kanapéba, szemben az egyik válaszfal méretű TV-vel, és hezitálás nélkül kezembe ragadtam a kontroller formájú gyeplőt, füleimre cuppantottam a fejhallgatót - ettől a pillanattól fogva pedig a világ számomra megszűnt létezni. Csupán elvétve vigyorodtam el egy-egy másodpercre, ugyanis unos-untalan elképzeltem, milyen szájízzel olvassa majd eme cikket a fanatikus Mass Effect-ista hírében álló iPet kollégám - akire egyébiránt jó lesz odafigyelni, mivel várhatóan reá hárul majd a teljes verzió tesztelésének megtisztelő feladata. Most pedig egy hajgumi kanyarral térjünk is vissza a kapitány parancsnok kalandjaihoz.

"Nincs ösetleg ögy kis aprója? Vonatra köll..."

"Nincs ösetleg ögy kis aprója? Vonatra köll..."


Shepardöt csakis egy Start gomb választotta el az univerzum megmentésétől: hát üsse kavics, rajtam aztán ne múljék! Minthogy mentett állást senki sem hagyott maga után és a demót is volt szerencsém kivinni, úgy határoztam, felpörgetem kissé az eseményeket. Így történt, hogy a klasszikus RPG-s játékmód helyett az Actiont választottam, amiből adódóan Shepard nagyságrendekkel kevesebbet töpreng a válaszokon és fegyvertárával sem piszmog annyit - ezeket egyébként már bizonyára úgy-ahogy kitapasztaltátok az említett demóban - és a döntést végül nem bántam meg, mivel ennek köszönhetően még közvetlenebb kapcsolatba kerülhettem a játék harci rendszerével.

Több planétán is alkalmam volt elsütni a fegyvert - egyebek közt a Marson is -, és tapasztalataim alapján bátran kijelenthetem: a Mass Effect végre a harctéren és magára talált. Az előző rész során mondhatni fájdalmasan zöttyentünk a GoW-szerű vágányra, azonban a harmadik felvonásban már sokkalta kifinomultabb fedezékrendszer fogad minket és a munícióért sem kell felforgatnunk a tájat - én legalábbis rendszeresen hasra estem bennük. Ezenfelül érdemes tudni, hogy míg a Mass Effect 2-ben olykor hajlamos volt kizárólag ránk fókuszálni az ellenség, itt hála az égnek újfent az első részből ismert elfogulatlanság jellemzi ellenlábasainkat. Természetesen ez a nagyobb dögökre is igaz, mert bizony olyanokkal is összeakasztjuk néha a bajszunkat...

IMMA FIRIN MA LASEEEER!

IMMA FIRIN MA LASEEEER!


Most pedig rugaszkodjunk el a talajtól és röppenjünk néhány percre az űrbe, a kapitánynak ugyanis örvendetes jelentenivalója van: a fránya bolygószkennelésnek (planet scan) hivatalosan is búcsút inthetünk, legalábbis a második részből ismert formájának. Immáron nem nyersanyagokért fogunk égitesteket átfésülni, sokkal inkább túlélőkért kutatva, akikért szondákat küldhetünk, mihelyst rájuk bukkantunk. Ugyanezen eljárással tehetünk szert üzemanyagra is, amit nem csupán a bolygókon találhatunk, de az űrben sodródó hajóroncsokból is kinyerhetünk. A roncsokat egyébiránt egy amolyan szonárral szúrhatjuk ki, ám nem érdemes veszett egér módjára futkározni föl-le és püfölni a szonár gombot, tekintve hogy ez idővel a Reaperek figyelmét is felkelti, ami köztudottan káros lehet az egészségre. Ilyenkor egyéb lehetőségek híján a lehető leggyorsabban kereket kell oldanunk, mert pillanatok alatt ránk cuppanhatnak.

Grafikailag ismét hatalmas fejlődést láthatunk. Már a második rész is javított az előd pixelrengetegén, de a Mass Effect 3 rátett még egy lapáttal. Sok apró részletre figyeltek a fejlesztők, minden szépen kidolgozott, minden mozog a háttérben is, egyszerűen pörög az akció, semmi nem zökkenti ki a játékost, ha egyszer leül elé. Mert hogy magába szippantja a játék.

Hangok tekintetében csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a Shepard-el eltöltött pár órám élményei alapján. A zene fantasztikusan illleszkedik a játékhoz, jól megkomponált melódiák csendülnek fel, akkor és ott amikor és ahogy annak kell. Hangeffektek terén sincs okunk panaszra, hiszen brutális robbanások, folyamatosan hallható effektek teremtik meg a tökéletes atmoszférát a világvége környezethez.

Az átvezető animácók bár hatásvadásznak tűnnek, de megbocsájtjuk az EA-nak, mert ezzel is tökéletesen szíven találják az egyszeri gamert. Látványosak, kellően mozifilmesek és teszik a dolgukat, átvezetnek minket az akciók és a helyszínek között, úgy ahogy a nagy könyvben meg van írva.

"Hogy én? Én csak... léghárfázok..."

"Hogy én? Én csak... léghárfázok..."


Ami a történetet illeti, nos mintegy 2-3 órányi játék után azt hiszem, nem lenne érdemes és éppen ezért nem is óhajtok nyilatkozni e téren, mindazonáltal azt leszűrtem, hogy az idei Mass Effectben sem fogunk semmit megoldani egy lélegzetvétellel, és a gondosan rétegelt cselekményből eredően jó néhány fényévet teszünk majd meg, s számtalan ellenséget terítünk le, mire Sheparddel végre lehuppanhatunk a karosszékbe és kólát szürcsölve végignézhetjük a stáblistát.

A Mass Effect 3 minden kétséget kizáróan nagyot fog szólni - jómagam biztosra veszem, hogy még elődeinél is nagyobbat - és a preview során begyűjtött tapasztalataim alapján bátran kijelenthetem: érdemes ugrásra készen várni. A szót ezennel átadom iPet kollégámnak, aki - mint azt már fentebb említettem - záros határidőn belül boncasztalára fekteti a várva várt RPG-t, hogy egy igazán kimerítő teszttel lepjen meg bennünket. Én pedig köszönöm a megtisztelő figyelmet!
Mass Effect 3 végleges verzióját volt szerencsénk nyúzni - órákon át. Immáron nem csak demók és preview-k hada áll rendelkezésünkre, hogy kimondhassuk, ez aztán valóban olyan lett, amire minden rajongó várt. A kapitány ment, látott és nem győzte ropogtatni a kontrollert, mert hát ki tudná féken tartani érzelmeit az utánozhatatlan "messzefekt" élménnyel összezárva, nemde? '>
31 hozzászólás

iPet

14 éve, 4 hónapja és 27 napja

Vendég írta:
Köszönjük Emese.

válasz erre

iPet

14 éve, 4 hónapja és 27 napja

Vendég írta:
Szerintem itt ő most nem pc verziókra gondolt hanem konzolra. Ott nagyon ritka a lokalizáció.
Így van, a konzolos feliratokra gondoltam. Közben meg eszembe jutott hogy a Crackdown első részében és talán valamelyik Halo-ban is volt.

válasz erre

Vendég

14 éve, 5 hónapja

Vendég írta:
Hát te hülye vagy. Legkirályabb game.

válasz erre

Vendég

14 éve, 5 hónapja

****

válasz erre

Vendég

14 éve, 5 hónapja és 3 napja

fabre írta:
röhögő smiley Alap, hogy vannak nagy gémekre is magyar feliratok, de sztem az AC az általad felsorolt játékokat is maga mögé utasitja.mosolygó smiley
Szerintem itt ő most nem pc verziókra gondolt hanem konzolra. Ott nagyon ritka a lokalizáció.

válasz erre

fabre

14 éve, 5 hónapja és 3 napja

iPet írta:
Én most hirtelen kettő játékra emlékszem amiben volt magyar felirat. A 24-The Game-ben és a Dead Space első részében. Egyik se a kiejezetten gagyi kategóriamosolygó smiley
röhögő smiley Alap, hogy vannak nagy gémekre is magyar feliratok, de sztem az AC az általad felsorolt játékokat is maga mögé utasitja.mosolygó smiley

válasz erre

iPet

14 éve, 5 hónapja és 3 napja

fabre írta:
Az AC-ben is az egy nem tetszik, hogy nem lehet kikapcsolni a dumálásokat. Nyilván úgy voltak vele a fejlesztők, hogy igazán úgy jó a játék, ha végignézzük a párbeszédeket. Mondjuk engem se zavarna, ha rendesen érteném. Biztos érdekesebb lenne a gém is. Legalább valami magyar feliratot készithettek volna hozzá. Az AC túl nagy játék lett ahhoz, hogy ne csináljanak hozzá. A gagyi játékokhoz peresze csinálnak...
Én most hirtelen kettő játékra emlékszem amiben volt magyar felirat. A 24-The Game-ben és a Dead Space első részében. Egyik se a kiejezetten gagyi kategóriamosolygó smiley

válasz erre

Vendég

14 éve, 5 hónapja és 3 napja

Nem unalmas kicsit am a bolygók közötti mászkálás?

válasz erre

marco

14 éve, 5 hónapja és 3 napja

iPet írta:
Óóóóóóó, Marco ez gonosz voltröhögő smiley
Jaaaaaj, hát ööö nem annyiraaaaa.röhögő smiley

válasz erre

Vendég

14 éve, 5 hónapja és 3 napja

fabre írta:
Az AC-ben is az egy nem tetszik, hogy nem lehet kikapcsolni a dumálásokat. Nyilván úgy voltak vele a fejlesztők, hogy igazán úgy jó a játék, ha végignézzük a párbeszédeket. Mondjuk engem se zavarna, ha rendesen érteném. Biztos érdekesebb lenne a gém is. Legalább valami magyar feliratot készithettek volna hozzá. Az AC túl nagy játék lett ahhoz, hogy ne csináljanak hozzá. A gagyi játékokhoz peresze csinálnak...
Nekem az a gáz hogy egyáltalán tudok angolul és ezért maradnak ki az ilyen játékok.

válasz erre

fabre

14 éve, 5 hónapja és 3 napja

Vendég írta:
A sok dumálás kikapcsolásának lehetősége: Epic!mosolygó smiley
Az AC-ben is az egy nem tetszik, hogy nem lehet kikapcsolni a dumálásokat. Nyilván úgy voltak vele a fejlesztők, hogy igazán úgy jó a játék, ha végignézzük a párbeszédeket. Mondjuk engem se zavarna, ha rendesen érteném. Biztos érdekesebb lenne a gém is. Legalább valami magyar feliratot készithettek volna hozzá. Az AC túl nagy játék lett ahhoz, hogy ne csináljanak hozzá. A gagyi játékokhoz peresze csinálnak...

válasz erre

Vendég

14 éve, 5 hónapja és 3 napja

Már csak alig több mint egy hééét!!!!!mosolygó smiley

válasz erre
123a(z) 3 -ből
Mass Effect 3
2.899 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
rDAVE profilja