Burnout Paradise előzetes

2007. december 19.
78.7421
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
FutuRetrO profilja, adatai
FutuRetrO
Bizonyára kevesen tudjátok, hogy napjaink legsikeresebb autós arcade száguldozása egy technikai demonstrációként kezdte el pályafutását még valamikor a PlayStation 2 életciklusának korai stádiumában. A Criterion fejlesztő csapata Shiny Red Car néven futtatta a project-et, és amikor szépen hízni kezdett a tartalom a hozzáadott ötletektől, akkor döbbentek rá, hogy ez bizony már régen túlnőtt a tech demo-i mivoltán és egy piacképes játékká avanzsált. A külsővel egyéként sem volt baj, hisz pontosan a PlayStation 2 tudását bemutató kis szösszenet lett volna az eredeti feladata. Azért ne menjünk el szó nélkül amellett sem, hogy ebben a produktumban mutatkozott be elsőként a Criterion által fejlesztett forradalmian új grafikus engine, melyet Renderware névre kereszteltek.


Annyira jól teljesített, hogy későbbiekben több neves fejlesztő stúdió is licencelte a technológiát. A Criterion-os fiúk előálltak a már majdnem kész termékükkel. Az Acclaim kiadó le is csapott a kínálkozó lehetőségre és magára vállalta a kiadó szerepét. Ellátták egy hangzatos névvel, és lám, így született meg a Burnout franchise. Azóta az Acclaim eltávozott az élő cégek sorából és a harmadik (Takedown) résztől kezdve minden az EA égisze alá tartozik. Criterion-ostól, Burnout-ostól, Renderware-estől. Az Electronic Arts mindent felvásárolt és fénysebességgel nekilátott a szélesebb körökben való népszerűsítésnek. Bejött, mint az utóbbi időben minden az EA-nek. Napjaink talán legsikeresebb arcade száguldozása köszönhető nekik.

Burnout Paradise előzetes - 2. kép


Burnout Paradise előzetes - 3. kép

Az EA színrelépésével a Burnout egy teljesen új arculatot kezdett magára ölteni. A régi monoton gépzenéket hamar felváltotta az EA Trax zenei palettája és remek otthonául szolgált az amerikai collage rock műfajának. A hangulat a csúcsra hágott, a grafika elképesztő módon felfejlődött. Kijött a Revenge mely szám szerint a negyedik rész a sorban és már azt kérdezgettük egymástól, hogy Te úr isten, hová tovább, ez itt már a csúcsok csúcsa. De mielőtt még agyonklisézetté és erőltetetté vált volna a recept, jött a generációváltás, melynek köszönhetően elképesztő módon kitolódtak a technikai határok, olyan lehetőségeket adva ezzel a fejlesztők kezébe, melyek nélkül korábban egy csomó látvány és játékelem megvalósíthatatlan lett volna. Minden együtt volt tehát ahhoz, hogy a sorozat tetőtől talpig megújulhasson. Nem is hagyták veszni a befutott címet, és szép csendben elkezdték összekalapálni a Burnout Paradise-ot, az első teljes mértékben next-gen-nek nevezhető felvonást. Az információk lassan csepegtek és csak szolidan bontakozott ki a vadonatúj koncepció. Nyakunkon a januári megjelenés melynek apropójából meg is kaptuk az előzetes verziót. Ennek nézünk most komolyabban a mélyére.


Burnout Paradise előzetes - 4. kép

A játék indulásakor rákérdez, hogy van-e USB kameránk és amennyiben van, készít rólunk egy gyors fotót, melyet a továbbiakban avatarként fogunk használni. Ha az Eye Toy-t, vagy az újgenerációs PlayStation Eye-t veszünk igénybe erre a célra, akkor egy csapásra megoldódik a kommunikáció, hiszen ezekbe eleve implementálva van egy mikrofon is. Az első és legfontosabb változás nem a grafikát érinti. Sokkal inkább azt, hogy immáron teljes szabadságot kapunk a játékban. Adva van egy város, Paradise City, mely teljes mértékben, keresztbe-kasul bekocsikázható. Úgy kell ezt elképzelni, mint a korábbi Need For Speed Underground 2-t, vagy akár a Most Wanted-et. Nincsenek többé lezárt versenyszakaszok, nincsenek többé adott pályákra korlátozva a helyszínek. Akkor és oda megyünk, ahová, és amikor csak szeretnénk. Ez igencsak felborítja az eddig megszokott egyenletet. Az előzetes review változat 3 városrészt engedélyez számunkra felfedezni. Az Ocean Wiev, a Big Surf Beach és Motor City volt a játszóterünk.

Ezek kicsi negyedei a kiterjedt Pardise City-nek. A könnyebb navigáció érdekében kapunk egy térképet, amin a riválisaink pozíciói is láthatóak lesznek. Így nem jelent majd gondot eljutni a kijelölt helyszínekre. A következő radikális változtatás az nem más, mint a benzinkút, az autójavító műhely és paint shop-ok megjelenése. A nevükben szerepel a funkciójuk. Tíz darab autó figyel a palettán. Én a Hunter Cavalry mellett döntöttem. Autónak azért elég nagy bátorság titulálni, hisz egy valóságos romhalmaz. Első utunk ezért a szervizbe vezetett vele. Ha későbbiekben széthullásnak indulna a gépünk, akkor bármikor áll az ingyenes szerviz a rendelkezésünkre. Minden automatikusan történik, csak át kell hajtanunk a 3 megcélzott létesítmény valamelyikén. Ha fogytán a nitro, akkor ugyanez a képlet a benzinkúttal, és ha már unjuk az autónk színét, szintén így járjunk el, de akkor a paint shop a célobjektum.

Burnout Paradise előzetes - 5. kép

Mit is tudunk magunkkal kezdeni egy ekkora városrészben? Rengeteg mindent. Olyan új elemek kerültek bevezetésre, melyek korábban aligha merültek volna fel egy ízes baráti beszélgetés közben, ha a Burnout neve került volna szóba. Itt van például rögtön a stunt, vagyis kaszkadőrmutatványozás. Számos ugrató van elhelyezve városszerte, amiken spontán figurázhatunk majd. A legnehezebb trükköt, a barel rollt, speciálisan kiképzett rámpák segítik elő. Vagy ott van a jól ismert drift-es figura. A nagyobb kanyarokat csúsztatva érdemes bevenni, mert az is mutatványnak számít, és mint olyan, nagymértékben segíti a nitro tank töltődését. Hasonlóképpen, ahogy a régebbi részekben, tiszteletét teszi az oncoming trafic-ban való haladás és a közeli előzések, kerülések díjazása. Ezekért, a bátor manőverekért is boost anyaggal leszünk jutalmazva.


Burnout Paradise előzetes - 6. kép

Ha már meguntuk a review által nyújtott, a teljes Paradise City-hez képest erősen korlátozott mozgástérben való magányos bohóckodást, akkor idejét láttuk beinvitálni néhány barátot a játékba. A korábbi PlayStation 2-es kivetülések is rendelkeztek ugyan online multival, de közel sem volt ilyen egyszerű és élvezetes a rendszerük. A kereszt irány gomb lenyomásával legördül az úgynevezett easy drive menü, ahol máris invitálhatjuk a barátainkat a hozzánk való csatlakozásra. Ha sikeresen összetrombitáltuk a bandát, akkor indíthatunk mini versenyeket több kategóriában is. A kedvencünk például, amikor az nyer, aki legelőször érte el a levegőben töltött 20 másodpercet. Mentek a figurák, röpködtünk ezerrel és törtük egymást rommá. Iszonyatosan szórakoztató volt.

A hab a tortán, hogy a bevezetőben említett kamera az egész játék alatt aktívan asszisztál. Két fontos szerepet tölt be. Az egyik a voice chat. Játék közben ugyanis korlátlan kommunikációra van lehetőségünk. A mikrofon folyamatosan aktív, így amit mondunk, azt a többiek kiválóan hallják. A másik pedig azt a célt szolgálja, hogy a riválisaink agyát olyan magasra húzzuk, amilyenre csak tudjuk. Ha sikeresen kivitelezünk egy takedown-t, azaz kilökést, akkor bekapcsol a kamera optikája és rögzíti az önfeledt ovációnkat, melyet a többiek élőben fognak látni majd. Komoly feature.


Burnout Paradise előzetes - 7. kép

Az előzetes tesztelői változat által nyújtott játékmódokat magunk mögött tudhatjuk, sikeresen kiértékeltük. Második körben a grafikáról kívánok szólni. Engem meggyőzött. Azt kell, hogy mondjam, minden a legnagyobb rendben van. Nekem az nem tetszett kissé, hogy túlságosan is színtelennek tűnik. Bizonyára ez egy újabb EA-s stílus elem. A móka a naplemente időszakában zajlik, és ahogy megfigyeltem, a napszak nem változik. Első blikkre nekem a Most Wanted képi világa ugrott be. Leginkább ahhoz hasonlítható, csak itt minden jóval realisztikusabbnak hat. Köszönheti ezt az újgenerációs erőgépek nagyfelbontású grafikai képességeinek. A frame rate most először nem stabil a Burnout-ok történelmében, de tekintve, hogy egy forgalommal telezsúfolt, élő és lélegző városban száguldozunk, ez elnézhető hiba. Egyáltalán nem lassul be látványosan és ez, ekkora szabadon bejárható területeknél dicséretes teljesítmény.


Burnout Paradise előzetes - 8. kép

Az autók törésére szívem szerint egy önálló fejezetet szentelnék, de sajnos erre most nincs módom, viszont annyit elárulhatok, hogy ilyen szintű törésmodellel még nem igazán találkozhattunk konzolos játékban. Kihullnak a kerekek, élethűen gyűrődik a kasztni, a szélvédő csillogó szilánkjai pedig szerteszét repülnek. Az ütközések pillanataiban az események lassítva kerülnek megjelenítésre, ezáltal válik olyan eszméletlenül látványossá, hisz marad időnk megcsodálni a legaprólékosabban kidolgozott részleteket is. Az autók kinézetéről az előzetes képek nagyon szép reményekkel töltöttek el, és a játékban tapasztaltak után ez csak megerősödött bennem. Nem lesz itt gond a verdák kivitelezésével.

A zenékről nem tudok érdemben nyilatkozni, mert egyelőre nem tartalmaz EA trax-eket, de kizártnak tartom, hogy a full verzió ne erre építsen majd. A hangulatról a laza és jópofa D.j. Atomica gondoskodik, a Crash FM színeiben. Nem véletlen, ha ismerősen cseng a neve, hisz ő szórakoztat minket a Burnout 3 óta és az SSX 3-ban is ott volt velünk. A dolgát remekül végzi. Én nagyon kedvelem a srácot. Jó húzás volt őt megtartani.

Burnout Paradise előzetes - 9. kép

Az EA mesterien vakítja a népet. Ezúttal sem tett mást, mint nagyrészt a már jól ismert elemeket vette alapul és használta fel, csak a paklit most alaposabban keverte meg. Mi is történt? A Need For Speed Pro Street-et beterelte zárt pályákra, a Burnoutot meg kiengedte nyílt terepre. Hurrá! Szerintem nem áll jól ez a szerepcsere. A Burnout világéletében az extrém autós racer-ek sorát gyarapította, de azért én már ezt egy picit túlzásnak tartom. Szó nincs arról, hogy rosszul működne az \\\\\\\"új\\\\\\\" recept, mert hazudnék, ha így lenne, csak egyszerűen én egy teljesen más jellegű Burnout-ot vártam, erre padig kaptam egy Most Wanted utánérzésekkel teli randalírozást.

Burnout Paradise előzetes - 10. kép

Maradi vagyok, ez tény. Nagyobb örömmel fogadtam volna inkább egy kötött útvonalas, de grafikailag jóval finomabbra csiszolt Burnout-ot. A régi feeling kihalt és kapunk helyette egy nem kevésbé jót, csak ez már nem Burnout. Számomra nem az. Részemről megvárom a januári megjelenést, hogy kimondjam a végső ítéletet, de amit eddig megkóstoltam, nem ízlett annyira, mint amennyire a Takedown ízlett PlayStation 2-n. Azért em lesz egy utolsó választás ez a Burnout sem. A végleges verzióban 70 autó és Paradise City teljes valója vár majd ránk. Ja, és remélhetőleg addigra már lesz sofőr is a vezetőfülkében. ;)

Időközben befutott az EA-től a hivatalos track lista. Az előérzeteink beigazolódtak. Íme a teljes zenei arzenál.

Adam And The Ants - Stand And Deliver
Agent Blue - Snowhill
Airbourne - Too Much, Too Young, Too Fast
Alice In Chains - Would?
Army Of Me - Going Through Changes
Avril Lavigne - Girlfriend
B'z - FRICTION
Brain Failure feat. Dicky Barrett - Coming Down To Beijing
Brand New - The Archers Bows Have Broken
Bromheads Jacket - Fight Music For The Fight
Depeche Mode - Route 66 (Beatmasters Mix)
Faith No More - Epic
Guns N' Roses - Paradise City
Innerpartysystem - Heart Of Fire
Jane's Addiction - Stop!
Jimmy Eat World - Electable (Give It Up)
Junkie XL feat. Lauren Rocket - Cities In Dust
Jupiter One - Fire Away
Kerli - Creepshow
Killswitch Engage - My Curse
LCD Soundsystem - Us V. Them
Make Good Your Escape - Beautiful Ruin
Maxeen - Block Out The World
Mexicolas - Come Clean
N.E.R.D. - Rockstar (Jason Nevins Mix)
Never Heard Of It* - Finger On The Trigger
Operator - Nothing To Lose
Permanent ME - Until You Leave
Saosin - Collapse
Seether - Fake It
Senses Fail - Calling All Cars
Showing Off To Thieves* - Everyone Has Their Secrets
Skybombers - It Goes Off
Soundgarden - Rusty Cage
Sugarcult - Dead Living
Swervedriver - Duel
The Photo Atlas - Red Orange Yellow
The Pigeon Detectives - I'm Not Sorry
The Styles - Glitter Hits (J.J. Puig Mix)
Twisted Sister - I Wanna Rock

Az N.E.R.D. - Rockstar egy iszonyatosan ütős csörömpölés, talán az egyik legjobb a listáról, de vajon hányszor fogják még bevetni ezt a nótát?
18 hozzászólás

kpal

12 éve, 7 hónapja és 18 napja

Még mindig jó game

válasz erre

Vendég

17 éve, 5 napja

Ez tényleg nagyon jó játék nekem x boxon van meg,de kód ot nem találok hozzá,pedig kellene.Hol szerezzek hozzá?

válasz erre

Vendég

18 éve, 2 hónapja és 14 napja

Ez nem igaz te hüjenyelvnyújtó smileynyelvnyújtó smileynyelvnyújtó smileynyelvnyújtó smiley

válasz erre

Vendég

18 éve, 2 hónapja és 14 napja

EZA JÁTÉK JOBB MINT A NFS SPRO STREED....röhögő smiley:kacsintó smileynyelvnyújtó smileymosolygó smiley

válasz erre

fec199

18 éve, 2 hónapja és 24 napja

ez jó játék
nyelvnyújtó smiley

válasz erre

Vendég

18 éve, 4 hónapja és 11 napja

nyelvnyújtó smiley

válasz erre

Vendég

18 éve, 5 hónapja és 3 napja

Vendég írta:
csak mondom hogy lessz pc-n is.röhögő smiley
tudjuk.

válasz erre

Vendég

18 éve, 5 hónapja és 3 napja

csak mondom hogy lessz pc-n is.röhögő smiley

válasz erre

Vendég

18 éve, 8 hónapja és 1 napja

nagyon sztár a játél 1. osztályu fullos csak kibe baszott keményröhögő smiley

válasz erre

Vendég

18 éve, 8 hónapja és 17 napja

Ez a játék valami állat az biztos.Ki se lehet mondani milyen szupi.Én mindenkinek ajánlom me nagyon király.menő smiley

válasz erre

FutuRetrO

18 éve, 9 hónapja és 13 napja

Ez a játék kizárólag konzolokon fog megjelenni, ahogyan az elődei is. Jelen esetben Sony PlayStation 3 és Xbox 360 gépeken lesz megvásárolható. PC-s verzió nem lesz a Burnout-ból. Eddig sem volt és a jövőben sem várható. Ezért is ajánlom PC-n helyette a FLATOUT-ot, mert stílusban az áll a BURNOUT-hoz a legközelebb.

válasz erre

Vendég

18 éve, 9 hónapja és 13 napja

ja és nem tudjátok hogy meg fog e jeleni pc-n?

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Burnout Paradise
1.899 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
Maniac profilja