Hunted: The Demons Forge teszt

2011. július 21.
73.4361
Advertisement
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Maniac profilja, adatai
Maniac
Az inXile Entertainment nevét a legtöbb játékos feltehetően azzal a Brian Fargo-val hozza összefüggésbe, aki az Interplay Productions kötelékéből kilépve megalkotta az imént megnevezett fejlesztőcsapatot, amelynek első videojátéka a 2000-es évek közepén napvilágot látott The Bard's Tale volt. Ezt követően azt hittük, hogy a srácoktól a jövőben igényesebbnél igényesebb szerepjátékokat fogunk kapni, ám a sors közbeszólt, a Heist nevű egyetlen komolyabb projekttel ugyanis csak szenvedtek - nemrégiben törölniük is kellett -, így tulajdonképpen éveken át csak kisebb, leginkább letölthető címekkel és mobiljátékokkal foglalkoztak. Éppen ezért már igencsak itt volt az ideje annak, hogy Fargo úr és programozói egy kicsit összekapják magukat és Főnix madár módjára kiemelkedjenek a fertőből. Amikor megtudtuk, hogy Hunted: The Demons Forge néven egy igazán klasszikus, dungeon-központú kooperatív szerepjátékon dolgoznak, igencsak megörültünk, a végeredményt ismervén azonban korántsem húzódik fültől-fülig a mosolyunk.

/>
Hunted: The Demons Forge teszt - 2. kép

Az alkotás sztorija egy fiktív fantáziavilágba repít el minket, ahol a különböző királyságokat egyre gyakrabban sanyargatják az elfeledett, csak mesekönyvekből ismert szörnyek. Az eltűnések és a csúnyaságok okozta halálesetek mindennaposak, a helyzet pedig igencsak reménytelen. Ezekben az időkben a zsoldosok és a szörnyvadászok nagyon jól élnek, és mi sem természetesebb annál, minthogy ebben a koncepcióban a világ hangulatához abszolút illő elkeseredéssel bíró páros, avagy Caddoc és E'lara játssza a Hunted főszerepét, akiket mi magunk vehetünk irányításunk alá. A duónak egyenként is elképesztően keserű múlt áll a háta mögött, így egy kis pénzért és kalandért - vesztenivaló nélkül - bármit kockára tesznek. A sztorihoz csakhamar csatlakozik egy Seraphine nevű szellem is, valamint egy Deathstone nevű tárgy, amelyek komolyan összefüggenek a világban történtekkel. Hogy megint nekünk kell megmentenünk az egész földkerekséget? Mit is várhattunk egy Brian Fargo nevével fémjelzett alkotástól, nem igaz?

Hunted: The Demons Forge teszt - 3. kép

A Hunted: The Demons Forge központi fogalma egyértelműen a régi sulis, klasszikus megvalósítás. Értendő ez az évekkel lemaradt küllemre vagy a szintén régimódi, kissé unalmas játékmenetre. Haladjunk azonban szépen sorban. Az alkotás egyértelműen a fentebb már megnevezett két karakterre, illetve a kooperatív módra lett kiélezve, erre épül a teljes koncepció is. A duó közül az egyik Caddoc, aki egy emberi zsoldos, óriási izomerővel bíró harcos, aki leginkább a kardokhoz és a különböző közelharci fegyverekhez ért, de természetesen a számszeríjjal is elboldogul, ha a csata megkívánja. E'lara ezzel szemben egy törékenynek tűnő elf hölgy, akinek formás idomait csak domborodó izmai múlhatják felül. Ő, akárcsak az elfek többsége, a távolsági fegyverek mestere, hagyományos íjjal veszi fel a kesztyűt az ellenfelekkel, de természetesen ő sem ijed meg a közelharctól, de leginkább nyílvesszői társaságában érzi magát biztonságban. A két karakter klasszikus különbözősége már így leírva is sejteti, hogy miféle játékmenet tárulhat elénk a termék betöltését követően.

Hunted: The Demons Forge teszt - 4. kép

Nem tévedett, aki most arra tippelt, hogy a két karakter együttműködését előtérbe helyező játékélményre céloztunk. Lehetőségünk lesz egymagunk nekiindulni a klisés történetnek, de akár egy barátunk oldalán is véghezvihetjük az elvállalt feladatot, a hangsúly nem ezen van, hiszen válasszuk bármelyik opciót, a kooperálás így is úgy is megvalósul majd. Ha egyedül csatangolunk, akkor a kicsit átlagos mesterséges intelligencia irányítja a másik karaktert, ami természetesen hagy maga után kívánnivalót, de láthattunk már ennél sokkal rosszabbat is. A két hős összedolgozása viszont korántsem lett olyannyira kidolgozva, mint az elvárható lett volna. A nagyon klasszikus "két ember kell egy ajtó kinyitásához" vagy a "te maradj hátul nyilazni én majd berontok az ellenfél közé" megoldásokon kívül ugyanis néhány ötletes fejtörő kivételével szinte észre sem vesszük, hogy van még valaki mellettünk. Nyilván ha hús-vér játékost kérünk fel E'lara vagy Caddoc vezérlésére, akkor a helyzet jobb, hiszen legalább az alapból kicsit nehéz csaták könnyebbek lesznek, de több olyan videojátékot is kaptunk már a múltban, ahol a kooperatív módot jobban kivitelezték az illetékesek. Ez bizony negatívum, méghozzá nem is kicsi!

#tv#

Nézzük azonban konkrétabban a játékmenetet, hiszen sokakban az a kép él, hogy a The Demons Forge egy igazi szerepjáték, holott ez óriási butaság. A Hunted ugyanis egy szimpla hátsónézetes akciójáték, ami fantasy környezetben játszódik, de szerepjátékos él maximum a fejlődési rendszer és a gyűjtögetés esetében érhető tetten. A harcok, illetve a csaták elég átlagosra sikeredtek, egyedül a védekezés, illetve a pajzsok állandó használódásának lehetősége visz színt az összecsapásokba, illetve amint fentebb már említettem, kicsit nehezek is a viadalok, ha egyedül állunk neki a kampánynak. A fejlesztők teljesen lineáris pályákon vezetnek minket előre, szinte ordít a játékból a sok előre szkriptelt jelenet, szabadságérzetünk így egyenlő a nullával. Jól sikerült azonban megalkotni a fedezékrendszert, valamint azt a szisztémát, miszerint fegyvereinket folyamatosan cserélgethetjük, így egyre jobb, erősebb és gyorsabb kardokkal, íjakkal és egyéb harcra alkalmas tárggyal vehetjük fel a kesztyűt az ellenfelekkel.

Hunted: The Demons Forge teszt - 5. kép

A kicsit unalmas pályákat szerencsére feldobják az RPG momentumokból származó különlegességek. A harctereken előre haladva folyamatosan gyűjtögethetünk ezt és azt, így aranytól kezdve - ennek a kampányban érdekes módon nem is lesz szerepe - a különböző kristályokig mindent. Inventory-val egyik karakter sem rendelkezik majd, így fegyverből alapesetben csak egy-egy, varázsitalokból pedig kettő-kettő lehet majd nálunk - csak a klasszikus életerőt és manát regeneráló főzetekről van szó. Érdemes ugyanakkor minden egyes eldugott sarokba is bekukkantani, hiszen az összeszedhető kristályokat elkölthetjük úgy, hogy különböző speciális képességeket aggatunk hőseinket. Így Caddoc képes lesz bivaly módjára nekirohanni az ellenfélnek, további kristályokért pedig még erősebbé tehetjük ezt a képességét és így tovább. Súlyos hiba itt, hogy egy karakternek egy időben csak négy képessége lehet aktív, így az újabb speciális mozdulatok elsajátítását követően a régieket sajnos kukáznunk kell. Ezt a megoldást én kétszer is meggondoltam volna a fejlesztők helyében.

Hunted: The Demons Forge teszt - 6. kép

A játékot egyébiránt nem leszünk kötelesek csak egyetlen karakterrel végigjátszani, így bátran válasszunk a kaland elején hőst, a pályák megfelelő helyein ugyanis egyetlen gombnyomással szerepet cserélhetünk, így ha meguntuk Caddoc hátának bámulását, akkor E'larára váltva máris nézhetjük annak formás popsiját. Mindez, illetve a hozzá hasonló apró figyelmességek viszont eltörpülnek a számtalan, fentebb is megemlített hiányosságok mellett. A sort pedig még bőven folytathatnánk, ugyanis nem elég, hogy a játékmenettel kapcsolatban óriási hiányosságai vannak a Hunted-nek, de mindez igaz sajnos a küllemre is. Már a játék indítását követően felismerhető, hogy a fejlesztők az Unreal Engine 3-at használták fel grafikus motornak, azonban a már amúgy is kicsit korosodó engine-hez sikerült olyannyira nem hozzányúlniuk, hogy a látvány szinte szó szerint rondának nevezhető. Nem is értem azokat a véleményeket, miszerint a Hunted egy csodaszép alkotás, hiszen ha ez szép, akkor mit lehet mondani például a Witcher 2-re vagy mondjuk a Battlefield 3-ra?

Hunted: The Demons Forge teszt - 7. kép

Hiába rendelkezik tehát nagy múlttal Brian Fargo, az inXile Entertainment-nek továbbra sem sikerült kilépnie a saját árnyékából. Hasonló csalódottságot érzek most a Hunted esetében, mint annak idején a Bard's Tale végigjátszását követően. Véleményem szerint Fargo akkor is a gyors pénzcsinálás érdekében dobta össze a programot, ami hagyott maga után kívánnivalót és ugyanezt érzem most a Hunted esetében is. Csak legyen végre valami, ami AAA kategóriás és a boltokba lehessen küldeni, a többi senkit nem érdekel. Ennek a hozzáállásnak meg is lett az eredménye! A program játékmenete ugyanis monoton, unalmas, szinte folyamatosan a kaszabolásról szól. A kooperatív mód lehetőségeit az illetékeseknek nem sikerült maradéktalanul kihasználniuk, a küllem pedig olyan csúnya, hogy E'lara kockás mellei miatt kis híján a rosszullét kerülgetett. Nagyon vártam a Hunted: The Demons Forge megjelenését, azonban legalább akkorát kellett csalódnom benne. Nem rossz játék ez, a hátsónézetes fantasy témájú akciózás kedvelőinek számtalan kellemes percet fog majd okozni, de én és még nagyon sokan többet vártak ennél. Kihagyott ziccer...

Hunted: The Demons Forge / Tesztplatform: PC

jó lesz ez!
  • Stílus: TPS
  • Megjelenés: 2011. május 31.
  • Ár: 5.990 Ft-tól
  • Multiplayer: nincs
  • fantasy világ
  • jó harcrendszer
  • monoton és lineáris pályák
  • csúnya küllem
  • Hang
    8
  • Grafika
    5
  • Játszhatóság
    8
  • Hangulat
    7
7
Hunted: The Demons Forge néven egy igazán klasszikus, dungeon-központú kooperatív szerepjátékon dolgoznak, igencsak megörültünk, a végeredményt ismervén azonban korántsem húzódik fültől-fülig a mosolyunk. '>
Hunted: The Demons Forge néven egy igazán klasszikus, dungeon-központú kooperatív szerepjátékon dolgoznak, igencsak megörültünk, a végeredményt ismervén azonban korántsem húzódik fültől-fülig a mosolyunk. '>
14 hozzászólás

Vendég

13 éve, 9 hónapja és 13 napja

Hát igen, erre szokás mondani, kár érte...szomorú smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
Hunted: The Demons Forge
5.990 Ft-tól
kövesd a játékot!
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaiPet profilja