A WiFi vezeték nélküli szélessávú internet-szolgáltatás piaca a 802.11-es szabvány bevezetése óta egyre növekszik: az idei év elején az Egyesült Államokban már több mint 13 ezer, Nagy-Britanniában közel 3.500, Japánban 1.200, Németországban pedig mintegy 2.300 WiFi forró pont létezett.
Legalábbis Németországban azonban problémát okoz, hogy a felhasználók többsége drágának találja az óránként 5-10 euróba kerülő szolgáltatást, miközben az ágazatban befektető cégek nagy része éppen csak nullszaldósan teljesít. A jelenség nemzetköziségét támaszthatja alá a tény, hogy Amerikában az ágazat egyik vezető cége, az IBM, az AT&T és az Intel által támogatott Cometa a múlt hónapban lehúzni kényszerült a rolót. A német intézet hosszabb távra azt jósolja, hogy egyes abban érdekelt nagyobb cégek, például szállodaláncok, vagy egyéb vendéglátóhelyek előbb-utóbb tömegesen fognak ingyenes, vagy nagyon olcsó WiFi hozzáférést biztosítani ügyfeleiknek, miközben a kisebb úttörő vállalkozások fokozatosan letűnnek majd a színről.
A tanulmány rámutat arra is, hogy a harmadik generációs okos telefonoknál alkalmazott UMTS technológia nem jelent konkurenciát a WiFi számára, mivel előbbi olyan fokú mobilitást és mindenütt elérhető szolgáltatást biztosít a felhasználóknak, amilyennel a WiFi nem rendelkezik.