Lássuk, mit sikerült kiderítenie a lapnak! Kezdetnek elárulták például, hogy a játék elején nem lesz lehetőségünk kasztot választani, ám a szintlépések így is növelni fogják képességeinket, valamint életerőnket is, annak fényében, hogy pontjainkat mire költjük el.
Az illetékesek elárulták továbbá, hogy később szakosodhatunk is majd, így lehet belőlünk harcos, mágus és tolvaj is, tehát alapjaiban megmarad a régi rendszer, de lényegesen átalakul. A történet egyébiránt 200 évvel az Oblivion után játszódik, mikor is a sárkányok visszatérnek Skyrim-be, ahogyan azt már láthattuk korábban. A mi feladatunk, hogy megtaláljuk minden sárkányunk urát, és megakadályozzuk őt gonosz tervében. Mindeközben körülöttünk nagy polgárháború dúl, aminek az eseményei szintén nem hagynak minket érintetlenül.
Kalandozásunk során az írás szerint rengeteget fogunk harcolni, pókok, jetik - nem vicc, nem röhög - és természetesen sárkányok vére is kardunkhoz tapad majd. A beszámoló szerint a harcrendszer lényegesen dinamikusabb és taktikusabb lett a korábban megismertekhez képest, egy speciális funkciónak köszönhetően mindkét kezünket külön irányíthatjuk majd, aminek köszönhetően az illetékesek szerint valóban úgy érezzük majd, hogy ott vagyunk a harcok közepében. A cikk elmondása alapján a küldetések is hasonlóan intenzívek és dinamikusak lesznek, típusaikat meghatározzák, hogy milyen karakterek vagyunk.
Ha tehát úgy gondoljuk, hogy később mágusnak állunk, és egy küldetésben egy bűvésszel kell beszélnünk, akkor mágusként képesek vagyunk rá, ellenben harcosként szóba sem állnánk az ilyen emberekkel. Egy másik példa szerint, ha például megölünk egy boltost a játékban, de később egy küldetésben vissza kellene térnünk hozzá, akkor annak valamelyik rokonát, például a nővérét találjuk majd a boltban, aki megörökölte az üzletet, és így ő adja majd nekünk a feladatot, természetesen csak némi hízelgés után, hiszen mégiscsak mi vagyunk a felelősek rokona, avagy az eredeti boltos haláláért.
A folyószöveget követően pedig következzen néhány pontokba szedett konkrétum, amelyek a GameInformer cikkéből lettek összeválogatva, és lényeges információkat, illetve újdonságokat közölnek. Íme:
A játékban:
- javítottak a hátsónézeten
- öt város lesz megtalálható, valamint földalatti barlangok és egyebek
- nem lesz HUD
- a beszélgetések közben is mozgolódhatunk, így kizárt, hogy párbeszéd közben megöljenek minket
- felcsaphatunk fegyverkovácsnak is
- mindkét kezünket külön irányíthatjuk, így akár egyik kezünkben tőr, a másikban buzogány is lehet
- bármelyik NPC-t kihívhatjuk párbajra
- ha megölünk egy boltost, a családtagja örökli majd a boltját
- 18 skill ismert eddig
- nincs misztikum
- nem lesznek perkek
- visszatér az enchanting skill
- egyetlen gombbal vissza tudunk utazni a már ismert helyszínekhez
- tudunk majd futni
- élő és lélegző városok lesznek majd, számtalan lehetőséggel
- dinamikus árnyékok lesznek
- javítottak az arcmodellezésen, így nagyobb szerepet kap majd a beszélgetések közben a mimika
- ragyogó mesterséges intelligencia lesz
- dinamikus hóesést láthatunk majd
- a fák és az ágak a széltől függetlenül is mozognak
- véletlen generált küldetések is lesznek
- lesznek szakállak :)
- nem lehet hátrafelé futni, oldalazni viszont igen
- olyan teremtmények lesznek, mint: zombik, csontvázak, törpék, óriások, kísértetek, óriási pókok, sárkányok, farkasok, lovas Elkek, mamutok, kardfogú tigrisek
- a városok nyitottak lesznek, még sárkányok is megtámadhatják ezeket
- egyedi tájak, börtönök és helyszínek
- a karakterkosztümizáció lényegesen javult, több lehetőség lesz benne
- mindegyik harc egyedülálló lesz
- a párbeszédek közben előbukkan majd, hogy melyik karakter mihez ért
Megjelenés november 11-én, PC-re, Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra. Alant az első szkennelt képek: