Rajokban bukkannak fel mindenhol, ahol jogvédett tartalom ingyenes beszerzését szimatolják, és hiába a másolásvédelmek tömkelege, a szigorú intézkedések, fenyegetések, és (hazánkban) kedvezőbb árak, még mindig trendibb letölteni valamit az internetről, mint megvenni a boltban. Számos fejlesztőtől hallhattunk már mondatokat a témában, most a 2D Boy munkatársai is csatlakoztak ehhez a csoporthoz.
A stúdió neve valószínűleg kevés olvasónknak hangzik ismerősen, ezért elárulom, hogy ők állnak a World of Goo, az utóbbi hónapok legjobb puzzle játéka mögött, amely nem a grafikájával kápráztatta el a kritikusokat, hanem a nagyszerű játékmenetével. Hiába lelkesedtek azonban a tesztelők érte (átlagosan 91%-ot adtak rá), a felhasználókat ez nem hatotta meg annyira, hogy hivatalos úton szerezzék be az alkotást.
A készítők szerint a World of Goo-t telepítő játékosok 82%-a illegális verziót használ. Pár héttel korábban ezt az arányt 90%-ra becsülték, azonban mélyebben beleásták magukat a témába, és ennek eredményeként redukálták a számot. Az igazi érdekesség azonban ezután következett. Összevetették a kapott értékeket egy hasonló kategóriájú játék - a Ricochet Infinity - kalózkodási statisztikájával, és azt tapasztalták, hogy a két szám nagyjából megegyezik. Ez azért különös, mert az utóbbi produktum rendelkezik DRM-mel, azaz másolásvédelemmel, míg a World of Goo nem. A 2D Boy erősen meg volt róla győződve, hogy ilyen védelemmel felesleges felvértezniük gyermeküket, mert nem éri meg a beleölt pénz és idő. Lám, igazuk lett, bár ez aligha vigasztalja őket.