Kevesen vannak de sokat költenek az esport játékosok itthon

2022. december 14.
36.4501
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
marco profilja, adatai
marco
Az eNET ismét érdekes kutatással állt elő az esport kapcsán, viszonylag szűk és behatárolt körű - így nem túl reprezentatív - felmérésük szerint ugyanis bár relatíve nincsenek nagy létszámban hazánkban az esport játékosok, mégis ők költik el a pénzek nagy részét.
 

Számokra lefordítva a felmérés szerint (amit kéretik fenntartásokkal kezelni!) ez azt jelenti, hogy Magyarországon 2022-ben nagyjából 85 milliárd forintnyi összeget költöttünk videojátékokra és ahhoz tartozó hardverekre, 2023-ban ez az összeg feltehetően 100 milliárd forint környékére nő majd. Ebben tehát a hardver- és videójáték-vásárlások, a játékban való pénzköltés, az előfizetések és az ajándéktárgyak vásárlása is benne van.

A felmérés szerint a videojátékosok száma a felnőtt magyar lakosság körében évek óta stabilan 3,5 millió fő körül van, ebből az esportot is játszók száma nagyjából 730 ezer - de ebbe mindenkit belevett a kutatás, aki olyan játékkal is játszik, amiből versenyt is rendeznek (pl. CS:GO, LoL), tehát nagyon tágan értelmezte a fogalmat, ami a Game Channel felmérései szerint egyébként sokkal alacsonyabb ennél.

Kevesen vannak de sokat költenek az esport játékosok itthon - 2. kép

A nagyjából a játékos társadalom ötödét kitevő esportot is játszók viszont sokkal többet költenek az egyszerű gamereknél a felmérés szerint, a teljes videojátékos piac háromnegyedét az e-sport játékokkal játszók költései adják. A felmérés szerint ezen elméletből kifolyólag jövőre a 100 milliárd forintot elköltő magyar gamerek összes költéséből 75 milliárd az e-sport bázis számlájára lesz írható.

A felmérésből kiderült továbbá, hogy a videójáték-piac legnagyobb részét - éves szinten közel 30 milliárd forintot - a hardvervásárlások teszik ki. Itt egy újabb érdekes szemlélethez érkeztünk, mert ebbe az okostelefonos eladásokat is beleszámolta az eNET, hiszen azon is játszunk - egészen pontosan így fogalmaz a felmérés:

Ennek 95%-át az e-sport játékokkal játszók adják, ami nem meglepő, hiszen a casual (alkalmi) játékok szinte bármilyen okostelefonon elfutnak, nem igényelnek jobb felbontású monitort vagy speciális egeret sem.

A videójáték-vásárlást 26,3 milliárdra lőtte be a cég, itt szintén kijött valahogy, hogy ebből 67% az e-sport számlájára írandó, az előfizetés alapú szegmens nagyságát az idei évben 13,7 milliárd forintra becsülik. Az in-game költés 10 milliárd forint feletti, "természetesen" ebből is 85% az e-sport. Az ajándéktárgy piac 10% alatti részesedést mutat, ez közel 5 milliárd forint, bár a százalék nekünk itt nagyon nem áll össze.

Kevesen vannak de sokat költenek az esport játékosok itthon - 3. kép

És hogy miért jeleztem már az elején, hogy - bár az eNET ennek ellenkezőjét állítja - a felmérés nem túl reprezentatív, és kéretik fenntartásokkal kezelni: a kutatás túl tágan kezeli az esport fogalmát, a felmérésben pedig mindössze két, esportra épülő platform vett részt, amiből az egyik egy portál, amely az esportból él, a másik pedig annak népszerűsítésére jött létre.

A reprezentatív a mi felfogásunkban egész pontosan azt jelenti, hogy valóban a teljes gamer piacon kutatunk, nem ott, ahol esportra vonatkozó kérdéseket esporttal foglalkozó oldalon teszünk fel, hiszen az egy olvasói buborék, speciálisan az esportra kiélezve.

Fontos megjegyezni azt is, hogy a fenti számok maximum prognosztizált számok, hiszen a kutatás végén található a mondat: A 2022-es kutatások áprilisban készültek, a videójátékos kutatás 1002, az e-sport kutatás 1339 fő részvételével.
5 hozzászólás

muki

2 éve, 8 hónapja és 24 napja

VaPe írta:
Baszki most komolyan mindenki esportoló aki Valorantozik mobilon? röhögő smiley röhögő smiley röhögő smiley Szánalmas.
Mindenki aki mobilt VETT. röhögő smiley

válasz erre

VaPe

2 éve, 8 hónapja és 24 napja

Baszki most komolyan mindenki esportoló aki Valorantozik mobilon? röhögő smiley röhögő smiley röhögő smiley Szánalmas.

válasz erre

Patrik94

2 éve, 8 hónapja és 24 napja

Mindig sikeresen felmérik milyen hatalmas ez az esport piac, de valahogy én sosem találkozom az átlagnál is aktívabb gamerként eggyel sem. röhögő smiley Ja hogy beleveszünk mindenkit aki mobilon játszik, vagy valaha is elindított egy CoD-ot? Így már mindjárt értem. röhögő smiley

válasz erre

muki

2 éve, 8 hónapja és 24 napja

"a felmérésben pedig mindössze két, esportra épülő platform vett részt" sírsz. röhögő smiley röhögő smiley röhögő smiley röhögő smiley röhögő smiley

válasz erre

zender

2 éve, 8 hónapja és 24 napja

Ez a cég évről évre előáll ezzel a "menetel az esport" bullshittel, de kb annyira hiszek nekik mint amikor Joli néni a sarki fűszeresnél arról beszél, hogy az űrtechnológia milyen irányba tart. röhögő smiley

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások