A fejlesztő Warhorse Studios korábban már utalt a hardcore mód lehetőségére, most, a megjelenés utáni első fejlesztői videóban többek között ezt is részletezték. Kiderült, a hasznos UI-elemek korlátozásával fokozza majd a nehézséget mind a harcban, mind azon kívül, várhatóan áprilistól.
A helyzetünk nem lesz jelölve a térképeken, az iránytű nem sorolja fel az égtájakat, a gyors utazás pedig ki van kapcsolva, vagyis az eszünkre és érzékeinkre kell hagyatkoznunk a világban való navigáláshoz. Talán a legérdekesebb összetevő, hogy akár három további negatív perket is választhatunk, amelyek az egész végigjátszás alatt megmaradnak.
A legkeményebben hozzáadhatják a "pofozható arcot," ekkor az ellenségek soha nem adják meg magukat és a véletlenszerű NPC-k nagyobb valószínűséggel harcolnak velünk, vagy "fenyegetésnek" nyilváníthatjuk magunkat és állandó következményekkel kell szembenézni a bűncselekményekért.