A Mirror's Edge első része immáron már 5 évvel ezelőtt, 2008-ban jelent meg sokaknak a kedvenc játék lett egyből, ám folytatásról nem sokat hallottunk, csak elszórt jelek utaltak rá, egészen az idei E3-ig ahol is bejelentették az új részt, de nem tudjuk, hogy mi tartott ennyi ideig.
A Gamereactor csapata sikeresen elkapta Patrick Söderlund-ot, az EA Games ügyvezető alelnökét, akivel interjút készítettek és kiderül egy-két részlet, nem csak a Mirror's Edge kapcsán.
A Mirror's Edge és a Star Wars: Battlefront 3 bejelentése kapcsán a következőt mondta:
Nos, van két dolog amit fejlesztés során szem előtt kell tartani. Először is, hogy mit akar a csapat készíteni? Hiszen kell egy szenvedélyes csapat, hogy nagy játékot készíthessünk. Másrészről meg kell bizonyosodnunk arról, hogy amit a csapat fejleszteni akar az ne menjen szembe azzal, amit a fogyasztók és a játékosok akarnak. Úgy tűnik ebből most kettő is van nekünk.
Miért tartott ilyen sokáig a DICE-nak, hogy bejelentse a Mirror's Edge-t?
Ez azért tartott ilyen sokáig, mivel a lehető legjobb koncepciót és ötletet akartuk összehozni. Egyszer Sara Jansson, a játék producere felvetette, hogy van egy ötlete a számomra és Karl Magnus, a DICE általános igazgatója számára, és akkor őszintén felkiáltottam valami ilyesmit: "Igen! Ez az ami kell nekünk!". Ő egy olyan ötlettel állt elő, amit csak következőgenerációra lehetett megoldani és amikor eljött hozzánk az ötletével, akkor már tesztelte azt és prototípusokat készített, ezért örülök, hogy vártunk egy jó ötletre.
Patrick Söderlund még arról is beszélt, hogy miért volt annyira hangsúlyos a következőgeneráció az Electronic Arts E3-as előadásán:
Ez számunkra egy pillantás a jövőbe és ez az ami a játékosokat érdekli és azt hiszem a játékok, amiket mi fejlesztünk teljes mértékben következőgenerációs és mivel hamarosan kijönnek ezek a konzolok ezért mi szívesen mutogattuk mit tudunk.