A Dragon Age: Origins is már zárt játék volt, míg a Dragon Age 2 szinte csőjáték lett, ám a Dragon Age: Inquisition bejelentésénél a fejlesztők azt ígérték nekünk, hogy hatalmas bejárható területet fogunk kapni.
A GameInformer csapata interjúvolta meg a BioWare fejlesztőit és rákérdeztek a nyitott világra, hogy ezt mégis, hogy kell elképzelnünk.
Mike Laidlaw, a sorozat vezető dizájnere elárulta nekünk, hogy mi is a probléma a nyitott világgal.
Egy olyan RPG-nél, ahol nincs folyamatos történetmesélés, hanem egy adott dolog köré épül minden, ott megoldható a hatalmas bejárható terület, ám egy olyan sorozatnál, mint a Dragon Age, ahol narrációval van egybekötve a történetmesélés, ott már más a helyzet, hiszen az ilyennél ragaszkodni kell a zártsághoz, hogy a játékos a megfelelő helyre menjen a megfelelő időben.