A közlemény szerint erről az új előfizetőknek a szerződés megkötésekor, míg az internet-hozzáféréssel már rendelkezők részére e-mailben és a számlához mellékelt hírlevelekben kell megfelelő tájékoztatást adni.
Az internetezőkre leselkedő veszély lényege, hogy egy olyan program töltődik a számítógépbe, amely bontja a fennálló internetkapcsolatot, és költséges nemzetközi hívást indít el. A felhasználó ezt nem veszi észre, és csak a telefonszámla kézhezvételekor szerez tudomást arról, hogy a magas távbeszélő számla az internethasználattal függ össze.
Az ombudsman azt követően indított vizsgálatot az ügyben, hogy több panaszos sérelmezte: indokolatlanul kapott magas telefonszámlát.
A közlemény kiemeli: mivel az internetszolgáltatás nem minősül közszolgáltatásnak, ezért a törvény értelmében az azzal összefüggő panaszokat az ombudsman közvetlenül nem vizsgálhatja. Az érintetteknek a hírközlési hatósághoz kell fordulniuk, annak eljárását azonban már vizsgálhatja az ombudsman.
Lenkovics Barnabás a konkrét esetekkel összefüggésben megállapította, hogy az érintett hatóságok a panaszosok bejelentéseire megfelelő tájékoztatást adtak, ezért eljárásukkal
kapcsolatban alkotmányos joggal összefüggő visszásság nem merült fel.
Az MTI korábbi híradása szerint 2004. október 5-én a Nemzeti Hírközlési Hatóság hírközlési fogyasztói jogok képviselője (HFJK) megállapodást kötött 18 webszolgáltatóval az internetes betárcsázós programok károkozása ellen. E szerint a hatóság, illetve a szolgáltatók folyamatosan tájékoztatják a felhasználókat arról, hogy miként tudják megelőzni az internetes betárcsázós programok károkozását.