Két lényeges problémát is felfedeztek a Frictional Games munkatársai a kérdéses prezentáció kapcsán, az egyik, hogy szerintük a játékosoknak megkönnyebbülést kell érezniük egy-egy elhalálozás után, az Alien: Isolation során látott véres átvezető azonban inkább unalmas, kényelmes megoldás. A játékosok a halálozásokat egy idő után megszokják és egyre gyakrabban teszik fel azt a kérdést, hogy "Most akkor kezdhetem előröl a küldetést?". Egy horrorjátéknál nyilván nem ezt a hatást kívánják elérni a készítők.
A másik súlyos probléma a Frictional szerint, hogy egy félelmetesnek beállított szörny röhejesnek tűnik, miközben elhalad az asztal alatt hasaló játékos mellett, ez pedig könnyedén lerombolhatja az illúziót. Az sem egészen jó megoldás - állítják az Amnesia készítői -, hogy a szörnyet egy átvezetőben leplezik le, szerintük elegánsabb lenne, ha mindez a játékmenet során történne.