Ezt a Rockstar New England volt fejlesztői állítják, akik szerint 2009 végére a Bully 2 gyakorlatilag halott volt. A fejlesztők elmondása alapján a Bully 2 körülbelül 12-18 hónapig volt aktív fejlesztés alatt, mielőtt a Rockstar vezetősége leállította.
Egy bizonyos ponton úgy tűnik, hogy szinte az egész New England-i stúdió, 50-70 ember dolgozott a játékon. Ez idő alatt azonban egyre több fejlesztőt helyeztek át olyan játékokra, mint a Max Payne 3 és a Red Dead Redemption. Más fejlesztők tiltakozásul távoztak, mivel a nemrég felvásárolt New Englandi stúdió elkezdett alkalmazkodni a túlóráztatáshoz.
A befejezetlen játék víziója izgalmas volt, és bár a mai mércével mérve kicsi volt a térkép, minden épületbe be lehetett jutni, akár törvényesen, akár betöréssel. A prototípusban kifejlesztett technológia, mint például a dinamikusan törő üveg, a későbbi Rockstar-játékokba is bekerült.
Az NPC-ket is úgy tervezték, hogy emlékezzenek egy kicsit a karakter viselkedésére, ez az ötlet később a Red Dead Redemption 2-ben is helyet kapott. Más részletek, mint például a fűnyíráshoz dinamikusan növekvő fű, olyan jellegzetes, mélyreható játékmechanikák, amelyek meghatározzák a Rockstar játékainak elmúlt évtizedét.