Sipőcz Balázs, a Twisted Tribe CEO-ja készséggel válaszolt kérdéseinkre, és megválaszolta a sokunkat régóta foglalkoztató kérdést is, lesz-e magyar nyelvű Nadirim!? Tartsatok velünk, mindent megtudtok a Game Channel interjújából!
GC: Balázs, köszönjük, hogy rendelkezésünkre állsz! Kérlek, pár szóban mutasd be nekünk a Twisted Tribe-ot, mióta létezik a csapat, hogyan alakultatok?
SB: Egy fiatalokból álló játékfejlesztő és kiadó csapat vagyunk, 2010 elején alakultunk. Kezdetben 10 fővel, az akkor még Digital Reality által fejlesztett böngészős MMORPG, a Nadirim kiadói és üzemeltetési feladatainak ellátására készültünk, de egy év múlva, a Digital Reality-s kollégákat átvéve jelentősen megnőtt a létszámunk és belevágtunk a játékfejlesztésbe. Ezzel a lépéssel a játék fejlesztési és üzemeltetési feladatai egy kézbe kerültek, ami a munkafolyamatok optimalizálása miatt fontos lépés volt. A Twisted Tribe egyébként a Docler Holding tagja és 100%-ban magyar!
SB: A Nadirim nagyjából két éve készül, de fontos kihangsúlyozni, hogy az eredeti verzióhoz képest szinte csak a név maradt meg. Azok, akik a zárt bétában is részt vettek és utána megnézték a november 7-én kiadott új verziót, gyakorlatilag egy teljesen új játékot próbálhattak ki. A mostani verzión 2011. február végén kezdtünk el dolgozni egy 40 fős csapattal. A játékosok szempontjából a grafika az, ami elsőre a legszembetűnőbb, de ahhoz, hogy a végső játék összeálljon és igazi élményt nyújtson, a teljes csapatra szükség van. A színfalak mögött komoly alkotó munka folyik, annak érdekében, hogy a játékos ne csak azt kapja, amire számít, hanem ennél többet, egy teljes mesevilágot. Ehhez a hangulathoz még hozzájárul az autentikus zene is, amelyet az Imperium Galactica 2 zenéjéért BAFTA díjjal jutalmazott Kreiner Tamás készített.
GC: Miért az Arab mesevilág?
SB: Úgy éreztük, hogy az MMO játékok piaca telítve van középkori fantasy témájú játékokkal, orkokkal, elfekkel, páncélos lovagokkal, míg az egyébként igen gazdag, színes Arab mesevilág egy szinte érintetlen terület. Nem mintha bármi baj lenne a megszokott sárkányos fantasy témával, de a Nadirimmel kicsit mást szerettünk volna. Ahogy a játéktervezők elkezdték beleásni magukat ebbe a világba egyre inkább egyértelművé vált számunkra, hogy ez az a téma, ami köré különleges játékot lehet készíteni.
GC: Miért a böngészős változat mellett döntöttetek, miért nem dobozos, vagy letölthető a játék?
SB: Egy böngészős játékhoz nincs szükség semmi másra, mint egy böngészőre és ez az utóbbi években szinte bárki számára elérhető lett és általában rendelkezésre is áll. Nekünk pedig ez a célunk: A játékot bárki játszhassa, gyorsan, egyszerűen. Pár kattintás után már a játékban barangolhatunk.
Az utóbbi években a böngészős játékok nagyot fejlődtek és úgy látjuk, hogy ebben a műfajban még nagy potenciál van.
SB: Nem gondolkodunk havidíjas verzióban. Szeretnénk, hogy a játékosok minél szélesebb köre elérje a játékot. Ezért a "freemium" vagy "free-2-play" modell mellett döntöttünk. Így bárki, bármikor leülhet és játszhat vele.
GC: Mennyi regisztrált Nadirim játékos van jelenleg? Ebből milyen arányban játszanak a magyarok, és melyik az az ország, ahonnan a legtöbb játékos regisztrált?
SB: A játékra nagy az érdeklődés, 40 000 regisztrált játékosunk van, ezek egy része már a zárt béta óta velünk van. A játékosok kb. egynegyedét teszik ki a magyarok, a második legtöbb regisztrált, ugyancsak kb. negyedrész az Egyesült Államokból érkezik. A játékos közösség földrajzi eloszlásáról jellemző képet ad a Global Village című közösségi eseményünk, ennek térképe a Nadirim.com/community/global_village' target='_blank' rel='nofollow'>http://Nadirim.com/community/global_village címen található.
GC: Milyen gyakran tervezitek a játék frissítését? Új tartalmak, különböző expanziókvárhatók a Nadirim-ben?
SB: A megjelenés után nem sokkal járunk, így folyamatosan, akár kéthetes gyakorisággal érkeznek az újdonságok és későbbiek folyamán is sűrűn tervezünk új dolgokat megmutatni a játékosoknak. A jövő év elején várhatók már új pályák és az első nyelvi verziók, köztük a magyar is.
SB: Igen, tervezzük bővíteni a választható karakterek számát. A jelenleg játszható Harcos (Warrior), Bölcs (Sage) és a Zsivány (Rogue) mellé jön a Karavánmester (Caravan Master) és a Nomád (Nomad) karakterosztály.
GC: Tervezitek-e a játék közösségi oldalakba integrálását, vagy marad az önálló működés?
SB: Már most is elérhetőek vagyunk a Friendster-en vagy a Facebook-on. Nem célunk teljesen magunknak megtartani a játékot. Ha van egy már kialakult játékos közösség, akiket mi kevésbé jól tudnánk elérni, mint egy harmadik fél, nem zárkózunk el az együttműködéstől.
Köszönjük Sipőcz Balázsnak, és a Twisted Tribe stábnak, hogy időt szakítottak ránk és megtiszteltek minket az interjú lehetőségével!
Ha elszalasztottad a Game Channel Nadirim' target='_blank' rel='nofollow'>Nadirim tesztjét Nadirim' target='_blank' rel='nofollow'>ide kattintva pótolhatod!