Az OtterWorks fejlesztői régóta vezetik hivatalos blogjukat a Game Channel-en, rengeteg érdekes anyaggal látták el az olvasókat, most pedig a srácok szaktudását is megízlelheti, aki jelentkezik az Indie Game Maker tanfolyamra, ahol a Unity motor alapjaira építkezve lehet majd elsajátítani az indie játékfejlesztés minden csínját-bínját.
A tanfolyamról, annak menetéről kérdeztük az OtterWorks srácait.
Milyen platformokkal, rendszerekkel ismerkedik meg, aki részt vesz az oktatáson?
- A tanfolyam a Unity engine-t veszi alapul, de kitekintünk más népszerű szoftverekre is (Unreal, CryEngine...). Megtanuljuk a valós idejű rendering korszerű megoldásait, szabályait, a játékok alapvető struktúráit. Lényegében minden fontos platformot érintünk (a mobiloktól kezdve a PC-n, konzolokon át a VR technológiákig).
Milyen elemekből épül fel az oktatási folyamat? Milyen hosszú maga a tanfolyam?
- Öt hétvége alatt érünk a tanfolyam végére. Az elméleti dolgok letisztázása után kiválasztjuk a célplatformunkat, majd nekilátunk felépíteni saját játékunkat, megtanuljuk az optimalizációs lehetőségeket majd a tanfolyam végén büszkén nyomunk egy menetet első önállóan készített játékunkkal.
Aki elvégzi a tanfolyamot milyen plusz tudással fog rendelkezni a játékfejlesztés és publikálás területén?
- Ez nyilván attól függ, milyen szinten van az illető. Ami biztos: pontosan érteni fogja, hogy a képernyőn mi is történik, ez miért tud a lehető legmagasabb teljesítmény mellett megvalósulni és adott célplatformon ki tudja használni a lehetőségeket (a tehetségesek még a korlátokat is).
A tanfolyam elvégzése után biztosított-e állandó munka, vagy gyakornoki lehetőség valahol?
- Mint minden más szakterületen itt is a munkaadók a lehető legjobb szakembereket keresik, így ez csakis a tanulókon múlik. Az biztos, hogy (főleg hazai viszonylatban) magas szintű rálátást és szaktudást szerezhet a tanfolyamon bárki ahhoz, hogy ebben az iparban tudjon elhelyezkedni, különösen a grafikai részen. Egy jó hírem van: az OtterWorks is nyitva tartja szemeit, mindig szívesen látjuk a tehetséges, lelkes kollégákat.
A Mesharray és az OtterWorks együttműködésében valósult meg az Indie Game Maker képzés
Néhány felmerülő idegen kifejezésre rátérve nyugtassatok meg mindenkit, hogy a szakkifejezésekben nem annyira jártas, de mégis lelkes fejlesztőpalánták számára is érthető tananyagról lesz szó.
Itt vannak például az alábbiak:
Mi az a Content setup?
- A különböző tartalmak behangolását hívjuk így, pl. egy űrhajó integrálása a játékba, a vizuális megjelenésének, animációinak és a hozzá tartozó hangok adott engine alatti működésre bírását nevezzük ezen a módon.
Mit értünk environment alatt?
- Szimplán az angolból jön, a környezetet értjük alatta amiben a játékos mozogni tud.
Mi az a Game prototype, asset és részecskerendszer?
- Game Prototype: az az első verzió amely alkalmas arra, hogy a játék alapvető működését kipróbálhassuk.
- Asset: minden olyan eszköz amelyet fel kívánunk használni. Lehet akár hanganyag, 3D modell, textúra, programkód vagy egy szimpla szöveg (text).
A tanfolyam egyik legfontosabb üzenete:
Ha megtetszett a koncepció, ha te is úgy érzed, hogy elérkezett a pillanat, amikor új területen képeznéd magad, vagy éppen csak fejleszteni akarod meglévő tudásod, akkor talán mondanunk sem kell: ezt a lehetőséget kár kihagyni. Fontos megemlíteni azt is hogy az Indie Game Maker tanfolyam magánszemélyeknek áfamentes, hiszen az Mesharray államilag akkreditált státuszú oktató!
Ha érdekel az oktató is, ne hagyd ki a Meshmag.hu Balázzsal készített interjúját!
A tanfolyamról bővebben itt olvashatsz és jelentkezni is tudsz: Indie Game Maker tanfolyam.