Miközben ugyanis a konzolgyártók és sajnos a média is rengeteget tett az elmúlt néhány évben azért, hogy a PC gaming kvázi mindenhonnan kitúrásra kerüljön, és ciki legyen PC-snek lenni - van jó pár magyar játékújságíró is, aki megérdemelne ezért egy alapos verést -, de a konzolgyártók végül addig hadakoztak egymással, amíg végül a világ úgy nem fordult, hogy 2016-ban ismét jó dolog számítógépen játszani.
Ha a sorozatban érkező minőségi portok nem jelentenének elegendő bizonyítékot minderre, akkor érdemes valóban felidézni az idei E3-as expó egyes konferenciáit és bejelentéseit ahhoz, hogy megbizonyosodjunk a címben állított tényről. Mindez természetesen nem jelenti azt, hogy ne lettek volna óriási konzolos bejelentések, vagy hogy nincs jövője a konzoliparnak, hiszen óriási badarság lenne effélét állítani, azt viszont határozottan kijelentenénk, hogy a PC-re a jelek szerint ma már egy ugyanolyan különálló és erős platformra tekintenek a fejlesztők és a kiadók, mint a PS4-re és az Xbox One-ra, amiről az E3-on mindenki megbizonyosodhatott. Hogy miről is beszélünk?
1. Xbox Play Anywhere
Az idei E3 során alighanem a Microsoft konferenciáján éreztük először azt, hogy a PC most végre tényleg fontos lett a redmondi óriás számára. Miután éveken át ígérgettek és hangzatos szavakkal traktáltak minket, a Windows 10 végre elhozta a teljes integrációt, és eltüntette a határt az Xbox One és a PC között. Hiába nevezi ugyanis folyamatosan Windows 10-nek a másik platformot a Microsoft, az akkor is egy nyomorult PC-n fut - legalábbis játékhoz -, most pedig, hogy bejelentették a Play Anywhere-t, a jövőben valóban elmosódnak a határok.
Ki gondolta volna például, hogy olyan címek megjelenhetnek egyszer PC-re, mint a Gears of War 4 vagy a Killer Instinct-sorozat, netán az időtlen idők óta konzol-exkluzív Crackdown aktuális része, vagy a Forza Horizon 3? Márpedig ezek mind-mind számítógépre tartanak, és csak egy karnyújtásnyira vagyunk attól, hogy például megkapjunk egy soron következő Halo-játékot - a Halo Wars 2 így is jön már -, vagy bármi mást, ami korábban csak a magasságos Xbox-on futott.
2. PC Gaming Show
Habár sokak szerint elég érdektelen volt, azért be kell látnunk: óriási dolog, hogy a PC-nek, mint játékplatformnak - mert igenis egy játékplatformról beszélünk -, külön konferenciája van az E3-on. Csak úgy, mint tavaly, az eseményen újfent inkább az indie játékok hódítottak, de volt pár meglepetés is - új Serious Sam például -, sőt mi több, lényegesen összeszedettebb volt az egész, mint egy évvel korábban, szóval panaszkodni azért összességében nincs okunk. Nyilván lehet ezt jobban is csinálni, de azért már ezzel is elégedettek lehetünk.
3. VR
Habár ott a PlayStation VR, mindent összevetve azért természetesen az egész virtuális valóság mizéria, a sok headset és egyebek mind-mind a számítógépes játékok malmára hajtják a vizet. Az Oculus Rift vagy a HTC Vive ennek megfelelően kizárólag PC-vel kompatibilisek, vagyis ha bárki érdeklődik utánuk, abból közvetetten egy számítógépes játékos válik. Nyilván ez egy elég képlékeny terület még, hiszen senki sem tudja megjósolni jelenleg, hogy mivé is fajul ez az egész VR-őrület - ha minket kérdeztek, egy elég komoly zsákutca -, de ha valamiért mégis felfutna, akkor abból a számítógépes ipar komolyan profitálhatna.
4. Már minden multiplatform
Tény és való, hogy a Sony még mindig ragaszkodik az exkluzív címekhez - és ez valahol érthető is, hovatovább így van rendjén -, ellenben a nagy kiadók konferenciáin már szinte egyetlen olyan alkotást sem találtunk, ami ne jönne legalább PlayStation 4 és, de sokkal inkább vagy Xbox One mellett PC-re is. A PC logója minden bemutató végén ott díszelgett, ami újfent azt bizonyítja, hogy a néhány évvel ezelőtt megtapasztalt mélyrepülés után a számítógéppel újra minden egyes kiadó komolyabban is számol.
5. Denuvo
Habár az E3-on egy szót sem hallottunk a konferenciák során a másolásvédelemről, ellenben a konzolos trollok miatt fontosnak tartjuk ebben a cikkben elvenni tőlük az utolsó ütőkártyájukat is, amit habzó szájjal rendszerint mindig nekivágnak a PC-s játékosoknak. Ez nem más, mint a kalózkodás. Ez a téma jelenleg most igazán aktuális, hiszen megszületett egy olyan kíméletes másolásvédelem, ami az eredeti játékok kapcsán szinte egyáltalán nem korlátozza a felhasználókat, ellenben hónapok óta - immáron több mint fél éve - senki sem tudta feltörni.
Sőt egyelőre még csak halvány próbálkozások sincsenek a Denuvo védelmének megdöntésére, így ennek a problémának az elhárítása is tovább erősítheti a számítógépbe vetett bizalmat. Ez pedig hosszú távon a PC-t még inkább felsorakoztathatja a konzolok mellé, így a platform újra visszanyerheti régi dicsfényét, hogy segítséget nyújthasson egy a platformkérdésnél lényegesen fontosabb harcban: a videojátékok társadalommal való elfogadtatásában!