Az Anniversary Virtual Press Conference néven illetett Q&A beszélgetésben a csapat két oszlopos tagja először felvázolta nekünk a játék eltelt két évét, annak mérföldköveit, majd pedig körkérdéseket tudtunk feltenni, amit az alábbiakban kérdezz-felelek leírás helyett a lényeget leszűrve cikkbe formáltam.
Az a néhány kétkedő, aki a fórumokon azon "igét" terjesztette, hogy nem fogja túlélni 2018-at az Overwatch, kénytelen lesz ízesítés nélkül lenyelni a nyers szavakat. Ugyanis a negyvenmillió játékos világszerte, akik lelkesedésüket napi szinten fejezik ki rengeteg "feedback"-kel és gyönyörű művészi alkotásokkal, a fejlesztői csapat lelkében olyannyira forrón tartják a lángot, hogy továbbra is teljes bevetéssel csinálják a jobbnál jobb tartalmi és esztétikai kiegészítéseket a játékhoz. Rengeteg megvalósulatlan terv vár még ránk, melyekhez hozzájönnek a játékosok ötletei is, így mindig van valami meglepi készülőben.
Az Overwatch Anniversary 2018 event, abból kifolyólag, hogy nem rendelkezik kőbe vésett tematikával, nagyszerű alkalom volt, hogy bemutathassanak olyan skineket, melyeket egyébként máshol nem tudtak volna, így nagyon valószínű, hogy lesznek még ehhez hasonló nagyobb ünnepségek, ahol megjelenhetnek olyan ötletek, melyeket nem lehet belesuvasztani a fix témával rendelkező szezonális event-ekbe.
A Pink Mercy a mellrák elleni küzdelemre hívta fel a figyelmet
Apropó event-ek: annak ellenére, hogy volt némi bizonytalanság és vádaskodás Mercy rózsaszínű skin-jével (amellyel a mellrák elleni védelemre hívta fel a játék a figyelmet) kapcsolatban, mégis nagy sikere volt ennek a jótékonysági eseménynek, ezért nagyon is elképzelhető, hogy több ilyenre is számíthatunk, és bár egyelőre nincs lefixálva még semmi, ez akkor is becsülendő és támogatandó.
Emellett az is nagyon dicséretes, hogy a "balanszolási" tevékenységek előrébb valóak, mint a karakterek történetei és a világban lezajlott események (találó példa erre Hanzo Scatter Arrow eltávolítása). Amellett, hogy egy szereplő történetét meg lehet változtatni (ahogyan azt a World of Warcraft előszeretettel teszi), simán ki lehet cserélni egy képességet egy másikra, mivel a játék során csak bizonyos számút tudunk egyébként is használni, és a csere még nem feltétlenül jelent eltávolítást.
A PvE játékmódok is szóba kerültek (mint a Retribution Event), leginkább a kivitelezési lehetőség terén, de egyelőre nem számíthatunk hosszú, szóló kampányra, csakis csapatjátékos küldetésekre. Nincs teljesen kizárva, hisz a dizájnerek egy sztori közlését leginkább egy játékban tudnák elképzelni, de úgy tűnik, hogy jelenpillanatban a képregények és a rövidfilmes animációk megfelelnek erre. Ez szomorú információ lehet azoknak, akik reménykedtek egy másfajta, új megközelítéssel készülő Overwatch spinoffnak.
Egy ideig még biztosan nem fogunk ilyet látni
A Game Channel kérdéseként merült fel, hogy manapság amikor a PUBG és a Fortnite is kisképernyőre vándorolt, várható-e telefonos verzió a játékból, vagy a másik nagy kérdés, lesz-e Nintendo Switch-es megjelenés. Azon kívül, hogy a készítők izgalmas projektnek tekintik bármely új platformra a portolás lehetőségét, nem kaptunk biztos választ, így bár elképzelhető, hogy valamikor terítékre kerül ez a téma, egyelőre viszont kénytelenek leszünk beérni a meglévő három platformmal.
Ugyancsak izgalmas volt hallani egy térképszerkesztő alkalmazás létrehozásának tervéről, melynek megvalósítása egy igazi mérföldkő lenne a csapatnak, hisz ez egy fantasztikus ajándék volna a rajongók számára. A szomorú oldala a dolognak viszont, hogy ez a munka túl sok időt és energiát emésztene fel, így egyelőre nem számíthatunk rá, de erőteljesen valószínű implementációról van szó, legalábbis erre engedett Aaron lelkesedése következtetni.
Perma CC: a Permanent Crowd Control rövidítése, mely a Stunlock-nak egy általánosabb meghatározása is lehet. Permanent = Állandó, Crowd Control = Tömegirányító - tehát a Stun is egy ilyen Crowd Control képesség, főleg, ha egyszerre több emberre ható képesség mellékterméke.
A jövőkép teljesen tiszta: az Overwatch tovább fejlődik
Végül, de nem utolsó sorban megemlítésre került egy szokatlan Blizzard tradíció: a "stunlock meta". Félő, hogy az Overwatch is bele fog esni ebbe a csapdába (a World of Warcraft és a Heroes of the Storm után), aminek az lehet a vége, hogy több drasztikus változtatás kell hozni, de szerencsére megnyugtattak minket, hogy ez a játékmechanika alapos megfigyelés alatt van. Ha elkanászodni látszódna a "perma CC" jelenléte, azonnal hozni fogják a "nerfhammer"-t, illetve bevezetnek olyan hősöket, képességeket, melyek képesek ellensúlyozni ezt.
A szűk egyórába ezek a kérdések és válaszok fértek bele, legalábbis azok közül, amiket még nem ismerhettünk. Egy biztos: fergeteges jövő áll még az Overwatch előtt. Állandó a kapcsolat a rajongók és a fejlesztők között, nagy a lelkesedés minkét oldalon, így, ha valamikor érdemes bekapcsolódni a nyüzsgésbe, most van a legjobb alkalom rá.
A most zajló ingyenes hétvége nagyszerű kedvcsinálóként szolgálhat, ami után csak hab a tortán (jókora hab mondjuk), hogy fél áron juthatunk hozzá az alap-, illetve a Legendary játékverzióhoz is.