Road Train

2010. május 20.
49.2811
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
skyman profilja, adatai
skyman
Gondolom sokan ismeritek a ?Road Train? avagy a ?Közúti Vonatok? elnevezést.
 

/>
Road Train - 1. kép


Ez a kifejezés ma Ausztráliában áll helyt. Ott ugyanis nem úgy mint Európában, nem 1 hanem sokkal több pótkocsiból álló szerelvények a jellemzőek. Európában a szerelvény hossza nem lehet több 18,75 méternél, és ekkor a szerelvény végét el kell lássuk egy ?L? (Long Vehicle) betűvel, hogy a mögöttünk haladok tudhassák, hogy nem térhetnek olyan gyorsan vissza a saját sávjukba előzéskor. Ausztráliában a szerelvények hossza ezt messze meghaladja. Természetesen ehhez hatalmas gépek, és rutinos sofőrök szükségesek. Illetve nem az Európában megszokott baloldalas közlekedés(baloldalon a kormány, az út jobb oldalán vezetünk), hanem ennek épp ellenkezője, hogy a kormány jobboldalról van és az út baloldalán vezetünk. Mivel egyre nő az érdeklődés az erősebbnél erősebb gépekért, ezért a Kenworth kifejlesztett egy olyan kamiont ami eleget tesz az elvárásoknak. Hiszen ezek nem csak 20 T ? val, közúton közlekednek, hanem terepen is elég jol használják őket, és nem vallhatnak kudarcot.

Road Train - 2. kép


Az új fejlesztés a ?C510 Twin Steer? nevet kapta. Ez a gép akár 200 T össztömeg (a kamion, a pótkocsik és a rakomány súlya együtt) vontatására is képes. Ehhez persze mindenképp erősnek kell lenni a kamionnak. Így tehát a kamiont egy 19 literes turbó dízel hajtóanyagú motor hajtja. A motor teljes mértékben megfelel az Euro III-as környezetvédelmi előírásnak. A motor 600 lóerőt teljesít 2100-as fordulaton, a 2644 Nm-es nyomaték pedig 1300-as fordulatnál jelentkezik. A finn Sisu által szállított tengelyekre egy Fuller gyártmányú, 18 sebességes váltóból megy át a hajtás. Az első két tengelyt kormányozzák, a három hátsót pedig hajtják. Mivel Ausztrália nem a zord, hideg időjárásáról híres, ezért nagy hangsúlyba került a hűtés. Ez a tervezők esetében összese 1,22 négyzetméternyi hűtési felületet jelent.
És ez a sok fejlesztés azt eredményezte, hogy szervizelés nélkül képes kibírni 20ezer üzemórát, ami valljuk be nem kevés. Ez úgy cirka 2,5 év a gépünk nem áll egy percet sem.

Eléggé sok kamionos játékot ismerhetünk, ám mégis idáig csak egy olyannal találkoztam ami az Ausztráliai teherszállításba vezet be minket. Gondolom ismeritek a ?18 WoS Extreme Trucker? nevezetű játékot, Itt lehetőség nyílik az Ausztrál földrészen való teherfuvarozásra.
Mindent ugy élhetünk át mint a valóságban. Hosszú szerelvények, jobb oldali vezetőülés, stb. Természetesen ez hatalmas odafigyelést igényel, tehát ha valaki úgy gondolja, hogy kimegy Ausztráliába kamionsofőrnek akkor jól gondolja meg magát;)

Road Train - 3. kép



Road Train - 4. kép

16 hozzászólás

[Tiltott felhasználó!]

16 éve, 4 hónapja és 20 napja

[Tiltott felhasználó!]

marco

16 éve, 4 hónapja és 20 napja

skyman írta:
nem csak 3 lehet több is. A rekordot egy több tiz pótkocsis szerelvény tartja de erre vonatkozó adatot nem találtam.
Több tííííííz? Nemár, aztarohadt. Na azt előzd ki!röhögő smiley

válasz erre

skyman

16 éve, 4 hónapja és 20 napja

nem csak 3 lehet több is. A rekordot egy több tiz pótkocsis szerelvény tartja de erre vonatkozó adatot nem találtam.

válasz erre

marco

16 éve, 4 hónapja és 20 napja

Ezt nem is tudtam.meglepett smiley 3 pótkocsis cuccok?meglepett smiley Milyen brutál már!mosolygó smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
 
legutóbbi hozzászólások