Most talán kezdhetném azzal, hogy néhány évvel ezelőtt játszottam először a Dishonored című játékkal. Azonnal beszippantott, nagyon tetszett a világa, a lopakodás-agressszivitás tengelyen megfelelően mozogva számomra többszöri újrajátszhatóságot biztosított. Ilyenkor is találtam új útvonalakat, amivel folyamatosan meglepett. A DLC számomra pozitív élmény, könnyed kis kiegészítése az alapjáték sztorijához, remek karakterrel a főszerepben.
Én úgy vagyok "bekötve", hogy ha valami tetszik, azt nem lerajzolom, vagy leírom, hanem makettben szeretném viszontlátni és így már nagyon ráállt a játékoknál a szemem arra, hogy miből lehetne remek makettet csinálni, vagy kevésbé szépet, viszont az adott modell veszett jól néz ki. A mai modell is ide sorolható, igazából én nem tudom leríni, hogy pontosan mi az ami tetszik benne, egyszerűen megfogott a végigjátszások során, de azt hiszem a Knife of Dunwall DLC miatt.
Meg talán amiatt, mert ezt egyszerűbb megcsinálni mind az alapjáték Corvo-ját, vagy a DLC-k "hősét", Daud-ot.
Viszont itt a makett elkészüléséig több lépcső is vezetett, igyekszek mindenről röviden írni, tudom, hogy mindenki a képekre kíváncsi, de cáfoljatok meg!
1. Lépés: Nos, mivel a neten nem volt semmi hozzá, ezért eltaláltam, hogy majd én csinálok sablont, hozzá, amúgy is foglalkozok ilyennel, meg nem árt a gyakorlás későbbre.
2. Lépés: Sikeres kereséseknek hála, találtam egy 3D modellt, amit csak a helyes pozícióba kellett állítani. Ez a program az XNALara volt.
3. Lépés: Ezek után Blendert használva, picit csökkentettem a részletességén, hogy könnyebb dolgom legyen majd a munkaasztalon vele. Ez gerjesztett egy kis utómunkát, de az idő nagyobbik részében élveztem, szóval nem zavart, meg végső soron a magam helyzetét könnyítettem meg.
4. Lépés: A Blenderben végeztem, jöhet a sablon elkészítése. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a teljes modellen végig haladva meg kellett adnom, hogy hol "vágja szét" az éleket. Szerencsére sokat segít a program automata része, de azt is át kell folyton nézni manuálisan. Ez a program volt a Pepakura Designer 3. Kis léptékben haladtam, de tudtam, hogy ha már elkezdtem, nem vonulok vissza...
5. Lépés: Most jön a papírmakett része a dolognak! Elbattyogtam az egyik budapesti nyomdába, ahol kinyomtattam az általam elkészített sablont, majd kivágtam és szépen összeragasztottam.
Szerencsére a fejét volt alkalmam korábban elkezdeni, ami néhány hétig pihent az asztalon, mert várt a testére.
Már nagyon izgultam, hogy a testet is csinálhassam, ám erre csak az elmúlt néhány hétben volt lehetőségem. Ám a türelmem kitartott, többé-kevésbé sikerült normálisra megcsinálnom a makettet, ám az élek eltakarásával nagyon nem vagyok megelégedve, új technikák után kell kutatnom. Nem volt a hétvégén már lehetőségem rá, néhány helyen rászorul egy kis festés is majd. Remélem kellőképp beégett a kép ahhoz, hogy ezek ne látszódjanak.
Próbát teszek majd ezzel nagyobb vizeken is. Gondoltam, hogy a Bethesda-nak is megmutatom egy e-mail // tweet formájában, így is lehet tiszteletet adni egy remek IP iránt. Az eredményre nagyon kíváncsi leszek! :)
---------------------------------------------------------------------
Tehát mivel ez is kész makett, látható lesz a PlayIT-n is, mint új makett, viszont van egy másik is, amivel készülök oda. Nagyon különleges lesz, mivel nem az asztalon lesz majd megtalálható.
Hanem a vállamon, mivel ez a makett egy többé-kevésbé életnagyságú Eevee makett a Pokémonból! Blenderben csináltam hozzá csontvázat és baráti segítséggel nagyjából meg is van a formája, ám ez tervezés alatt van még, de már most nagyon jól néz ki. Itt egy renderkép, eddig kb. hogy képzelem el (a test 3D modelljéhez remek szolgálatot nyújtott az MS Kinect):
Válasz, kérdés, észrevétel lent vagy üzenetben. Továbbá, ha tetszett a poszt, tekintsd meg az előző témával kapcsolatos bejegyzéseimet ;)
totya0108
Letöltési link még nincs, de majd hamarosan az is lesz.