Néma gyereknek...

2012. február 09.
42.3671
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
Lac profilja, adatai
Lac
Feltételezem mindenki ismeri a címben megkezdett mondást, ha nem, akkor íme a vége:"... az anyja se érti a szavát".
 


Mint azt páran tudjátok, a tavaly nyár számomra teljesen kiesett gamer szempontból, és csak most, a vizsgaidőszak beköszöntével sikerült visszarázódnom. Hogy miről is van szó? Ímhol a magyarázat.

Nem tudom, hogy az olvasók milyen arányban élvezik a felsőoktatás nyújtotta örömöket, mindenesetre gondolom sokan tisztában vagytok azzal, hogy mi is az a vizsgaidőszak. Aki nem, annak íme egy gyorstalpaló: a vizsgaidőszak azon időszak, amikor a hallgatók vizsgáznak. Semmi más, csak vizsga. A legtöbben utálják ezt, azonban van egy nagy előnye: ha odateszi magát az ember, akkor hamar végig lehet verekedni magunkat rajta. Én is így tettem, s másfél hét alatt sikerült mindent lenyomnom, felszabadítva ezzel egy rakás időt. Amit az elmaradt dolgok pótlására fordítottam. Na jó, nem, még így is van egy rakat cím, amivel szeretnék közelebbi kapcsolatba kerülni, de két sztárjátékra maradt időm: a Crysis 2-re és a CoD: MW3-ra.

Szerény véleményem szerint mindkét játék nagyon jól sikerült. A MW3 hozta az elvárható színvonalat, de az is biztos, hogy soha a büdös életben nem fogom elővenni még egyszer, túlságosan árkád nekem ahhoz, semmi változatosságot nem nyújtana a második végigjátszásnál sem.

A Crysis 2-vel más a helyzet. Tudni kell rólam, hogy én az az ember vagyok, aki imádta a Crysisá-t. Tudom, az csak egy "xar techdemo", ami "semmire sem jó", meg amúgy is "szaggat mindenkinél", és a videokártya-gyártók "pénzelték a készítőket, hogy mindenkinél rosszul menjen, hogy fejleszteni kelljen a rendszerünket", ráadásul "a sztori is nulla", tök "gagyi az egész" satöbbi, de én az első részét nagyon imádtam. Szerintem egy baromi jó scifivel volt dolgunk, ami amellett, hogy eszméletlen jól nézett ki, állati jó játékmenettel is bírt. Változatos volt, pörgős, hihetetlenül vagány, egyszóval minden benne volt, ami egy jó játékba kellett.

A Crysis 2 szintén jól néz ki, viszont a játékmenet iszonyatosan le lett butítva az első részekhez képest. Sokkal lineárisabb az elődöknél, ráadásul végig az volt az érzésem, hogy egy teljesen másik játékkal játszok. A sztori teljesen más irányt vett, a szereplők kompletten eltűntek, és még az alienek is teljesen megváltoztak. Maradt a nanosuit /totál elszabott rendszerrel/, és ennyi. Értem én, hogy a játékkal rebootolt a sorozat, de akkor is... ez nagy kitolás.

Ezt a bejegyzést nem amiatt kezdtem el írni, hogy vagánykodjak azzal, hogy végigtoltam két tíz órán aluli gameplay time-mal rendelkező játékot, hanem azért, hogy megosszam veletek az egyik észrevételem. Ez a némasággal kapcsolatos. És most kifakadok:

Melyik ökör találta ki, hogy ne beszéljenek a szereplők? És melyik volt az, aki erre rábólintott? És mi vett rá másokat, hogy folytassák ezt a trendet? Márpedig ahogy nézem,egyre elterjedtebb lesz a dolog. Személy szerint botrányosnak tartom ezt a konstans némaságot. Tudom, hogy a készítők célja állítólag az, hogy jobban beleéljük magunkat a játékba, de szerintem nem az tesz élethűvé egy ilyen alkotást, hogy nem szólal meg a főszereplő.

Most komolyan, szerintem nem csak én találom röhejesnek azt, hogy épületek robbannak fel az emberek körül, alienek támadnak mindenfelől, ráadásul a csajunk is átlyukasztott gyomorral fekszik a sárban, és mi még csak egy "bammeg"-et sem eresztünk meg.

Nem beszélve arról, hogy ma már szinte az összes játékban van párbeszéd, amik ritka hülyén jönnek ki úgy, hogy csak az egyik fél beszél, és kitalálja a másik gondolatait. A Far Cry 2-t imádom, de ott is ritka idiótán jött ki, hogy egy darab szó sem hagyta el a számat, mialatt olyan tárgyalásokon vettem részt, amin az életem múlott.

Ez igaz a CoD-okra is, a a Half-Life-okra, a Doomra, és bizony a Crysis 2-re. Lehet, hogy csak én vagyok így vele, de sokszor teljesen elveszik az ilyen részek a helyzet komolyságát, s ahelyett, hogy a beleélést segítenék, kizökkentik a játékost. A Crysis 2-n például szabályosan röhögtem, amikor a professzor lakásán állva még véletlen sem mondtam meg neki, hogy én nem Próféta vagyok, ő meg lezavarta a teljes dialógust... vagyis inkább monológot. Szerintem röhej.

Néma gyereknek... - 1. kép


Más dolog. Sok hír kapcsán volt téma a másolásvédelem, illetve a készítők hozzáállása a játékosokhoz. A napokban feldobtam a Splinter Cell tetralógia harmadik, legjobban sikerült részét, a Chaos Theory-t, hogy egy kicsit nosztalgiázzak a játékkal.
Az eredmény: 2 óra tömény szara...szórakozás után sem sikerült elindítanom a játékot. Ok? Mi más, mint a Staforce, a másolásvédelem. A program nem kompatibilis a Windows 7-tel, aminek köszönhetően sehogyan sem bírtam rávenni a játékot a futásra. A hiba ismert, a fórumok tele vannak emiatt siránkozó emberekkel, de csak félmegoldások - ötvenhat-féle crack használata - ismeretesek, a Ubisoft pedig nem óhajt tenni semmit. Innen üzenem nekik, hogy gratulálok, nem sok cégnek sikerült elérnie nálam azt, hogy kedvencekből valami... sokkal rosszabb státuszba minősítsem őket. Nekik sikerült. Conviction? Assassin's Creed mentési rendszere? Örökös védelem? És ezekkel kik szívják meg? Megsúgom, nem azok, akik nem vették meg a játékot. Innen is csak gratulálni tudok.



.
.
.


Húú, jól esett mindezt kiadni magamból:D
19 hozzászólás

Lac

14 éve, 6 hónapja és 6 napja

norbi47 írta:
Jó irás. Am nem úgy volt, hogy beruházol egy konzolra?kacsintó smiley
De, úgy volt eredetileg, de végül is túl nagy lett volna a járulékos költség (tévé, hangrendszer), emiatt maradtam a billentyűzet mögött.

válasz erre

Lac

14 éve, 6 hónapja és 6 napja

Az a probléma, hogy a kiadók úgy viselkednek, mintha ők tennének szívességet nekünk, holott nem ez lenne az egészséges helyzet. Ők kiadnak valamit, amit mi megveszünk, ha megérdemli. Ha nem érdemli meg, akkor nem.

A probléma a következő:
Egy játék drága. Nem kicsit, nagyon, 10 ezer (+) forint pedig egyszerűen sok pénz ahhoz, hogy olyan dologra költsük, ami nem érdemli meg. Ma sok játék, ami kijön, egyszerűen nem ér ennyit, mert:
- idióta másolásvédelme van, amivel csak a vásárlókat szívatják
- optimalizálatlan
- igénytelen konzolport
- unalmas, szimplán nem élvezetes
- 56 helyre be kell regisztrálni a futtatásához (viva le GTA 4)
- nem nyújt elég élvezetet
- bugos, játszhatatlan a megjelenést követő első pár hétben
- számos tartalmat kivesznek belőlük, hogy utólag, DLC-ként árusítsák nekünk (megjelenés előtt bejelentett DLC-k... waddafakk? komolyan?)

Nem beszélve arról, hogy esetben a készítők nem adnak lehetőséget a játék kipróbálására, ha kapunk is demó verziót, azt is sokszor hónapok után. Szerintem ez nem korrekt, és magamból kiindulva elfogadhatatlan. Ami azt illeti, elég sok játékra ruháztam már be, de nem meglepő módon egy forintot sem voltam hajlandó kiadni olyan szoftverre, amit nem próbáltam ki.

Sok kiadó azt hiszi, hogy az emberek azért nem vesznek játékot, mert ki akarnak tolni velük. Biztosan vannak így ezzel sokan, de még többen lehetnek azok, akiknek egyszerűen nem telik a játékra, és ha nem tudják feltörni, akkor nem fogják megvenni, mert egyszerűen nincs pénzük rá. Amikor tehát a statisztikákat nézzük, és azt látjuk, hogy 2 millióan töltötték le az egyik játékot, az nem azt jelenti, hogy ennyien meg is vehették volna, mivel a legtöbbek a büdös életben nem játszottak volna vele így.

A megoldás az lenne, ha minőségi szórakozást nyújtanának, és nem az lenne a cél, hogy mindenáron lehúzzanak minket. Amíg azonban 10 ezer forintba (emberek, ez rengeteg pénz!) kerül egy olyan játék, ami minden évben kijön, s szinte nulla újítással bír csak (khm... Fifa), addig ne is várják, hogy mindenki rohanjon a boltba a pénzével.

Könnyű a kalózokat okolni, de szerintem messze nem ők jelentik a fő problémát, hiszen ha egy játék tényleg jó, akkor azt meg fogják venni az emberek - ha más nem, majd 3-4 ezer forintért, akciósan. Elvileg nemsoká életbe lép az ACTA, ami rendesen oda fog csapni az iparnak. Van egy olyan sejtésem, hogy ugyanúgy be fognak csődölni a cégek, mert az embereknek továbbra sem lesz pénzük olyan luxuscikkekre, amelyek messze túl vannak árazva.

válasz erre

Vendég

14 éve, 6 hónapja és 6 napja

Hát igen, manapság a crackerek sokkal jobb munkát végeznek mint a dollár százezrekért megvehető védelmek. Olyan játékokat kéne csinálni ami jó áron olyat nyújt, amiért érdemes beruházni rá.

válasz erre

jezzahun

14 éve, 6 hónapja és 6 napja

ez az írásom nem igazán ide tartozott,de ez a véleményem..

válasz erre

jezzahun

14 éve, 6 hónapja és 6 napja

elég bugyuta dolog hogy rengeteg másolásvédelemmel rontják a játékot,esetlegesen el se lehet indítani,velem is történt már ez,persze ubiszoftos játékkal.. egyszerű dolog kellene! csináűlják azt mint a Croteam a SM 3 nál.. a tört verzióba betettek egy legyözhetettlen skorpiót,és már így igazán tönkre teszik az egészet,vagy az arma 2 nél a tört verzióban úgy félrehordanak a karabélyok hogy az már vicces.. vagy a Croteam másik játékánál(valami helikopteres) ott a garafika gusztustalan és irányítani se lehet a helikoptert... szóval nem agyon másolásvédelem kell die,csak egy pici ötlet mivel lehet a warez editionokat elrontani!ja meg egy pcit olcsóbbnak kéne lenni a játéknak... kb 2-3 ezer forintal..

válasz erre

norbi47

14 éve, 6 hónapja és 6 napja

Jó irás. Am nem úgy volt, hogy beruházol egy konzolra?kacsintó smiley

válasz erre

Vendég

14 éve, 6 hónapja és 6 napja

100%ban egyetértek Veled. Rohadtul kicsesztek a játékok megvásárlóival. Én amióta magamat tartom el, megveszem a játékokat, amik kellenek. De volt olyan, amit annyira nem tudtam elindítani hogy le kellett töltenem. Na ez a kemény.szomorú smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
 
legutóbbi hozzászólások
 
Maniac profiljaPatrik94 profiljaMonyo profilja