Magyarok a játékfejlesztésben

2013. augusztus 06.
42.6521
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
totyak profilja, adatai
totyak
Magyarország világviszonylatban csak csepp a tengerben, mégis bárhol, bármikor történik valami fontos esemény, szinte biztosak lehetünk benne, hogy honfitársaink jelen vannak. Nincs ez másképp a videojátékok világában sem.
 



Magyarok a játékfejlesztésben - 1. kép



A maroknyi magyar érdekeltségű játék mellé remélhetőleg nemsoká csatlakozik egy újabb gyöngyszem, méghozzá kalandjáték stílusban, a klasszikus iskolát követve, vagyis kézzel rajzolt, point and click formában. A játék alapsztoriját Lőrincz L. László (alias Leslie L. Lawrence) egyik regénye, a Keselyűk Gyászzenéje ihlette és a magyar Mystery Interactive stúdió dolgozik rajta Szabó Miklós vezetésével.

A játék a Requiem of the Vultures címet kapta és igyekszik az eredeti regény történetét követni, amellett, hogy vélhetően fantasztikus élménnyel, humorral és kőkemény fejtörőkkel ajándékozza meg a játékosokat. A fejlesztők szerint néhol muszáj volt hozzáadni, vagy elvenni kisebb dolgokat a sztoriból, a gördülékeny játékmenet érdekében, de erre az író minden esetben engedélyt adott és a játék így sem üt majd el az eredeti történettől.


Magyarok a játékfejlesztésben - 2. kép



A projekt 2007 óta formálódik, a csapat összetétele is változott az évek alatt és a fejlesztés során többféle megvalósítási lehetőséget is kipróbáltak kisebb-nagyobb sikerrel, míg végül megtalálták a megfelelőt, az Unity3D motort és azzal folytatják a munkálatok jelenleg is.

A fejlesztők úgy tervezik, hogy a játékot egyben, nem epizódokra bontva kapjuk majd kézhez, illetve Szabó Miklós elmondása szerint 10-12 óra játékidőt garantál majd a kalandoroknak. A látványvilágért a német Matthias Kempke felelős, de többségében magyarok alkotják a stábot. Nagy örömömre természetesen terveznek a játékhoz magyar feliratozást és szinkront is. De nyilván az angol, illetve vélhetően a német nyelvek is részét képezik majd a végső alkotásnak.

Előzetes tervek szerint 2014 második negyedévében lenne esedékes a megjelenés. Magyarországon egy dobozos, gyűjtői kiadást terveznek piacra dobni, a világ többi részén pedig a digitális terjesztés tűnik ésszerűnek. Platformokról egyelőre nem esett szó, de a motor miatt szinte az összes jelenleg elfogadott rendszerre megjelenhetne a játék, illetve a hivatalos oldal is multiplatformként emlegeti.
20 hozzászólás

totyak

12 éve, 11 hónapja és 2 napja

Maniac írta:
Egyébként volt már kalandjáték magyar műről, ugye tudjátok? mosolygó smiley
Jumurdzsák gyűrűje röhögő smiley Naná, hogy tudom, meg is van.

válasz erre

Maniac

12 éve, 11 hónapja és 2 napja

totyak írta:
Szerintem nem lesz itt semmi gond, simán végigviszik a projektet. Bevallom, én is ráizgultam kicsit, mikor először hallottam róla.
Egyébként volt már kalandjáték magyar műről, ugye tudjátok? mosolygó smiley

válasz erre

marco

12 éve, 11 hónapja és 2 napja

Várós. Leslie L Lawrence az egyik kedvenc írom, a point & click pedig az egyik kedvenc stílusom, bár pár éve nem nagyon jutok hozzá, hogy játszak ilyen játékkal.

válasz erre

totyak

12 éve, 11 hónapja és 2 napja

Maniac írta:
Hú de nagyon király lesz ez, ha mind megvalósul! mosolygó smiley
Szerintem nem lesz itt semmi gond, simán végigviszik a projektet. Bevallom, én is ráizgultam kicsit, mikor először hallottam róla.

válasz erre

Maniac

12 éve, 11 hónapja és 2 napja

Hú de nagyon király lesz ez, ha mind megvalósul! mosolygó smiley

válasz erre

Marduk

12 éve, 11 hónapja és 2 napja

Magyarok eddig is sok játék elkészítésében segédkeztek. A "stáblistában" eddig sok játéknál láttam magyarokat.

válasz erre

totyak

12 éve, 11 hónapja és 2 napja

Tardief88 írta:
Jó látni, hogy fejlesztenek magyarok, illetve magyar eredetű történetet is feldolgoznak.
Egyik nagy kedvencem a Stronghold Crusader. Annak a fejélesztésében is részt vettek magyarok.
Lehetne találni talán két tucat játékot, ami ténylegesen magyar gyökerekkel bír. Pedig érdekes módon a magyar játékok általában jól sikerülnek. Több kellene belőlük.

válasz erre

Tardief88

12 éve, 11 hónapja és 2 napja

Jó látni, hogy fejlesztenek magyarok, illetve magyar eredetű történetet is feldolgoznak.
Egyik nagy kedvencem a Stronghold Crusader. Annak a fejélesztésében is részt vettek magyarok.

válasz erre
12a(z) 2 -ből
 

kapcsolódó tartalmak

Nincsenek kapcsolódó cikkek.

 
legutóbbi hozzászólások
 
Maniac profiljamarco profilja