A point-n-click kalandjátékok sorát bővítő '84-es Maniac Mansion az egyike volt a stílust meghatározó elődöknek, a jelenlegi játékok is ugyanebben a struktúrában, felépítésben készülnek - több mint harminc év távlatából.
Helyszínünk a csáplények által megszállt viktoriánus kúria. A játékban hét főhősünk van, közülük hármat tudunk irányítani, velük kell megoldani több féle feladványt. A szereplők között váltani tudunk bármikor. A feladatunk az, hogy kiderítsük a nagy titkot: az égből a házra csapódó meteorit mégis milyen lényeket hozott magával az űrből és hogy a fenébe meneküljünk meg tőlük?
A későbbi folytatásban (Day of the Tentacle) a cselekvéseket 10-re szűkítették, ebből is látszik, mennyire az alapokat tette le annak idején a Maniac Mansion...
Ron Gilbert, a játék szellemi atyja és vezető fejlesztője nagyon beteg humorral megáldott, ez minden játékán meglátszik, természetesen ezen is. Ilyen például a halálneme közötti egyik, a piros gomb megnyomása általi halál.
Kedvcsináló videó:
Nagyon érdekes tény, hogy a SCUMM (Script Creation Utility for Maniac Mansion) a játék alapmotorja később rengeteg egyéb projektben is az alapot képezte, sőt a mai nagyok mellett mint a Unity és társai, egy kis csoport aktívan fejleszti és életben tartja ScummVM néven.