Gothic 2: NotR Segítség kezdő mágusoknak

2013. február 18.
52.5231
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
Marduk profilja, adatai
Marduk
Mivel jó rég írtam már erről a játékról valamit is, ezért szeretnék most olyan infókkal szolgáltatni, amelyek segítséget jelenthetnek azoknak, akik játszanak még ezzel a játékkal. :)


A Gothic 2 Night of the Raven-ben a mágus a legerősebb, viszont egyben a legnehezebben kiépíthető beállítottság. Mivel a játék elején nincsen sok erős varázslat, ezért nagyon megfontoltan kell fejleszteni a karaktert, ha a játékos mágus szeretne lenni. Elsősorban a mágus igényli a legtöbb tanulási pontot, és a játékban limitált mennyiségű rúnakő található, ami a rúnák elkészítéséhez létfontosságú. Bár a játék legnehezebb kasztja a mágus, ettől függetlenül rengeteg előnye van:
- hozzáférés olyan helyekhez, amik a másik két kasztnál nem lehetségesek
- ingyenesen veszi le Pyrokar a Kutatók átkát, ha megátkoztak
- sok aranyat érő küldetések (pl. ?A Kutatók?, ?A hamisított bányarészvények?)
- a Night of the Raven kiegészítőnek hála már korán tudsz szerezni kitűnő varázslatokat
- varázslatok ellen minden ellenségnek alacsony a védelme (kivéve a Kutatók), így könnyebb a szintezés

Blogom arról fog szólni, hogy a mágust hogyan lehet egyszerűen és nagyszerűen kiépíteni. Mivel a NotR új tanulási rendszere kicsikét tanulási pontigényesebbé vált, ezért nagyon megfontoltan kell a tanulási pontokat felhasználni, és a felesleget mindig félretenni a manának.

Először is kezdeném a rúnákkal, hogy mely rúnákat érdemes kitanulni (kapcsos zárójelbe írtam a tanárt és a tanár helyét)
1.kör
Tűznyíl [Hyglas, Kolostor]: Ezt csak a küldetés miatt kell megcsinálni, nem fogod sokat használni.
2.kör
Szélököl [Parlan, Kolostor]: Ez egy olyan varázslat, ami viszonylag sok manát igényel, és keveset sebez, de nem lehet ellene védekezni, és bónuszsérülést is képes okozni. Kutatók ellen a legjobb varázslat.
Jégdárda [Nefarious, Jharkendar]: 20 manát igényel, és 100-at sebez, ami egészen jó.
3.kör
Jégtömb [Marduk, Kolostor]: A varázslat olyan ellenfelek ellen jó, amik túl gyorsak ahhoz, hogy varázslattal meg lehessen ölni. Lefagyasztja, és időt ad arra, hogy varázslatokkal megsorozd.
Vihar [Nefarious, Jharkendar]: Rengeteg manát igényel (100), de a környékeden lévő ellenfeleknek 250 pontnyi sebzést visz be.
4.kör
Villám [Marduk, Kolostor]: Elég nagy sebzésű varázslat, amit olcsón ki lehet tanulni.
Élőhalott Megsemmisítése [Parlan, Kolostor]: Megkönnyíti a játék későbbi szakaszát, amikor az ellenségek nagy részét az élőholtak teszik ki.
5.kör
Jéghullám [Marduk, Kolostor]: Lefagyaszthatod a környéken lévő ellenségeket, és akár Tűzesővel vagy Viharral elintézheted a többit. A Jéghullám sokkal erősebb, mint a Jégtömb varázslat, mert ezzel akár nagyobb ellenfeleket is könnyedén le lehet fagyasztani.
Démon Idézése [Karras, Kolostor]: Ha az ellenfél túl erős, és kevésbé fogékony a varázslatra, akkor egy démon segítségével könnyen elintézhető.
6.kör
Tűzeső [Hyglas/Pyrokar, Kolostor]: A játék legerősebb varázslata.
Szent Lövedék [-, Kolostor]: A Kolostor könyvtárában tanulhatod ki ezt a varázslatod az 5. fejezetben. Nagyon hasznos varázslat olyan ellenfelek ellen, amik nagyon erősek, viszont nem éri meg ellenük használni a Tűzeső varázslatot, mivel kevesen vannak.

Rúnák, amiket nem kell kitanulni, mert megtalálhatóak:
- Kisebb Sebek Gyógyítása (1.kör): A Khorinis-ból a Bányavölgybe vezető úton, ha egyenesen mész, akkor össze fogsz találkozni egy csapat orkkal. A tábortűzben hever a rúna. Jharkendarban szintén megtalálható a rúna kincseknél.
- Félelem (3. kör): A Bányavölgyben 2 helyen is rá tudsz akadni. Az egyik ilyen hely, az Olav, a halott őr környékén van, a másik a Régi Démontorony legtetején.
- Jégnyíl (2. kör): A Bányavölgyben a Kőkör környékén.

Ha megszerezted Beliar karmát, akkor mágusként egy Beliar oltárnál feláldozhatod, és különféle varázslatokhoz juthatsz ingyen. Egyszerre csak egy lehet közülük. Ezek pedig:

1.kör
Gyökércsapda: Tüskés gyökerek jelennek meg a földből, amik megbénítják az ellenfelet egy időre. Orkok és Kutatók ellen a varázslat nem működik.
2.kör
Energiaelszívás: 100 életerőt elszívhatsz ellenfeledtől, ami hozzáadódik a te életedhez. Orkok és Kutatók ellen a varázslat nem működik.
3.kör
Beliar Dühe: 100 manáért cserében 200 sebzést visz be a célpontnak.
Őr idézése: Egy kőőrt idéz meg.
4.kör
Rovarraj: Egy rovarrajt idéz meg, amely a célpontot megbénítja, miközben sebzi. Orkok és Kutatók ellen a varázslat nem működik.
Zombi idézése: Egy zombit idéz meg.
5.kör
Halál Sikolya: 250 mana kell hozzá, de ha attól több van, akkor azt is felhasználja. Hasonlóképp működik, mint a Tűzvihar, az-az a célpont környékén lévő

A rúnák készítéséhez szükség van üres rúnakőre, ami a játékban nem a leggyakoribb.
Rúnakövek a Night of the Raven-ben:

1.Fejezet
- ?A Tűz próbája? küldetés során egyet meg kell szerezni, azonban ezt a Tűznyíl rúna elkészítéséhez kell felhasználni.
- Parlan ad egyet, amikor tűzmágussá váltál.

2.Fejezet
- 2-t vehetsz Goraxtól.
- 2-t vehetsz Cronostól.
- Lutero ad 1-et, miután teljesítetted a ?Ragadozókarmok? küldetést, és ad egy kulcsot, ami egy ládát nyit a Halott Hárpia Tavernája felé vezető út melletti barlangban a híd alatt. Ebben szintén egy üres rúnakő van.
- A Bányavölgyben kapsz 1-et Kervestől, ha megölted a környékben lévő lopakodókat.
- Milten ad egyet, ha kérdezed a felszerelésről.
- A Régi Démontorony tetején találsz egyet. Érdemes vinni egy Tűzeső varázstekercset, mert elég erős ellenfelek vannak ott.

3.Fejezet
- Kapsz 1-et Fernando-tól, miután teljesítetted a küldetését. A küldetését a 2.Fejezetben kapod, de a 3.Fejezetben lehet csak befejezni. Fernando-t a börtönben találod meg, ha teljesítetted a ?Banditák fegyverkereskedője? küldetést.
- 1-et vehetsz Gorax-tól
- 1-et vehetsz Cronost-tól

4.Fejezet
- Kapsz 1-et Talbin-tól, ha teljesítetted a ?Ki kell jutnom innen? küldetést.
- A Régi Démontorony tetején ismét lesz egy.

5.Fejezet
- Vehetsz 1-et Gorax-tól.
- Vehetsz 1-et Cronos-tól.
- Vehetsz 1-et Lutero-tól.

6.Fejezet
- Vehetsz 1-et Milten-től, ha magaddal vitted a hajóra.

Ahogy lehet látni, az ajánlott rúnák elkészítéséhez bőven elég ennyi üres rúnakő. Azonban rúnák esetében ízlés kérdése a dolog. Akinek más varázslat jön be, vagy esetleg még többet szeretni használni, az nyugodtan megteheti.

Mágusként fontos az alkímia. Személy szerint én csak a mana főzetek elkészítését ajánlom, hogy legyen kitanulva, mert akkor tudsz mana növelő főzetet is készíteni.
Alkimisták:
- Ignaz [Khorinis]
- Constantino [csak ha a tanítványa vagy, Khorinis]
- Neoras [csak mágusoknak, Kolostor]
- Riordian [Jharkendar]

A mana növelő főzetek elkészítéséhez fontos összetevő a Királyszár, ami növényenként 500 aranyat ér. Azonban Khorinisban található kb. 11 és Jharkendarban pedig pontosan 2.









Mágusoknak fontos a mana. Nélküle nem ér az egész mágus semmit. A mana növelése sokkal több tanulási pontot igényel, mint a kiegészítő nélküli változat. A manát lehet mana elixírekkel növelni, azonban más módszerekkel is lehet növelni:
- 30 sötétgomba elfogyasztásával, amik mindig töltenek vissza valamennyi életet.
- A ?Csillagok ereje? könyv elolvasása.
- Kőtáblák segítségével.
A manát lehet gyűrűkkel és amulettekkel növelni. Jharkendarban találhatóak ilyen gyűrű, amulett szettek. Ezek közül a mágusok számára legfontosabb a papok gyűrűi és amulettje. A teljes szett ugyanis +40 manával képes ellátni a játékost. Azonban egy varázspálcával is lehet növelni, ami 25 manát igényel, de +20 manával lát el. Ez a varázspálca Goraxtól vehető meg, és a leggyengébb sebzésű varázspálca.





A játékban találhatók különféle kőtáblák. Ezek a kőtáblák képesek megnövelni permanensen valamely képességedet. A világban szétszórtan találhatók mindenhol. A táblák elolvasásához érdemes félretenni 30 tanulási pontot, ugyanis elolvasásához meg kell tanulni Myxir-től az építők nyelvének 3 szintjét (5TP + 10TP + 15TP=30TP).













Fontos, hogy a zárak feltörését mindenképp meg kell tanulni, mert nélküle rengeteg pénztől esik el a játékos. Különben se igényel sok tanulási pontot.

Aki nem színtiszta mágus beállítottságú akar lenni, hanem csatamágus, az ne az erőre menjen rá, hanem az ügyességre, mert a Mesterkard csak 60 ügyességet igényel és sebzése pedig 120, ami nagyon jó, ugyanis vele megegyező sebzésű kard 100 erőt igényel. Ami esetleg jól jöhet ehhez a beállítottsághoz, az a zsebmetszést, amit Cassia-tól, a tolvajcéh irányítójától kitanulható 10 tanulási pontért, és az ügyességtől függ a zsebtolvajlás sikere. Minden sikeres zsebmetszésért kapsz valamennyi tapasztalati pontot. Érdemes az egykezes fegyverhasználatot 30%-ra felfejleszteni, de mivel a Mesterkard +10%-ot ad az egykezes fegyverhasználathoz, ezért elég csak 20%-ra felfejleszteni.

Remélem sokatoknak fog jó információkkal szolgálni ez az összefoglaló, és meghozza a kedvet a mágus karakter kipróbálásához. :) Igazából sokan gondolják azt, hogy a mágus a leggyengébb kaszt a Gothic-ban, de szerintem ez nem igaz. Mivel én sokszor játszottam végig a játékot, és majdnem mindig mágussal, ezért én azt gondolom, hogy ha jól meg van tervezve a mágus, akkor legyőzhetetlen.
58 hozzászólás

Marduk

13 éve, 3 hónapja és 20 napja

Shade írta:
Mivan, adásszünet van a minimaxon...?
Valószínű. röhögő smiley

válasz erre

Shade

13 éve, 3 hónapja és 20 napja

Vendég írta:
hulyegyerek :@ szomorú smiley
Mivan, adásszünet van a minimaxon...?

válasz erre

Vendég

13 éve, 3 hónapja és 20 napja

hulyegyerek :@ szomorú smiley

válasz erre

Vendég

13 éve, 3 hónapja és 25 napja

Kirrrrály blog! Köcceeeee%

válasz erre

Vendég

13 éve, 3 hónapja és 25 napja

Hű de rég játszottam vele...

válasz erre

Marduk

13 éve, 3 hónapja és 25 napja

Raiden írta:
Bocsi ha én csináltam valamit,szerintem elég komoly melóba került ezt a blogot így összefésülni.Ezért a respektáció részemről.
Nem, más akasztott ki, de igazából nem szeretnék ügyet csinálni belőle, mert csak én jönnék ki belőle rosszul. mosolygó smiley

válasz erre

Raiden

13 éve, 3 hónapja és 25 napja

Marduk írta:
Most amúgy kicsikét sértve érzem magam néhány komment elolvasása után, de ebből nem csinálnék ügyet, mert nem ez a lényeges.
Bocsi ha én csináltam valamit,szerintem elég komoly melóba került ezt a blogot így összefésülni.Ezért a respektáció részemről.

válasz erre

Marduk

13 éve, 3 hónapja és 25 napja

Most amúgy kicsikét sértve érzem magam néhány komment elolvasása után, de ebből nem csinálnék ügyet, mert nem ez a lényeges.

válasz erre

Marduk

13 éve, 3 hónapja és 25 napja

Shade írta:
Mivel álltalában fizikai erőre koncentráló karaktereket készítek, és már szinte mindent elfelejtettem a gothicból, nem lenne rossz. röhögő smiley
Rendben, bár ez el fog tartani egy darabig. röhögő smiley

válasz erre

Raiden

13 éve, 3 hónapja és 25 napja

Dorcika írta:
Hát akkor mi? meglepett smiley
Csak láttam, mit írtál, és gondoltam felveszem a kesztyűt röhögő smiley röhögő smiley
Ha gondolod.Én is felvenném a kesztyűt de nem találom..röhögő smileyröhögő smiley

válasz erre

[Tiltott felhasználó!]

13 éve, 3 hónapja és 25 napja

[Tiltott felhasználó!]

Raiden

13 éve, 3 hónapja és 25 napja

Dorcika írta:
Hátőőő, ami azt illeti, nekem lenne mivel... mosolygó smiley
Hát akkor,...kacsintó smiley

válasz erre
12345a(z) 5 -ből
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja