Gondolkoztál már azon, hogy vajon mi történik Gotham Cityben, ha Batman épp az aktuális maskarás rossz fiút üldözi? Ilyenkor hősökre van szükség, hisz a bűn nem pihen. Hősökre akik példaképükhöz hasonlóan üldözik a bűnt. Vagy épp rossz fiúkra van szükség, akik - hát tudjátok, csinálják amit úgy általában szoktak.
Szóval Batman valahol röpköd és a bűnt üldözi valahol messze, így most rajtunk a sor, hogy színes denevérszárnyat pattintsunk a hátunkra és rendet tegyünk Gotham City-ben. Ahogy kell egy igazi szuperhősnek szuper kütyük is dukálnak, el is leszünk látva. A már említett szárnyakkal a levegőből csaphatunk az ellenségre, vagy akár suhanhatunk görkorcsolyával - akarom mondani szupermodern egy személy mozgását segítő hit-tech - jó az egyszerűség kedvéért mondjuk azt, hogy görkorival. Vagy hatalmas teherbírású csörlővel húzhatjuk magunkat a szomszéd háztetőre, hisz ott épp valakit hősiesen meg kell büntetni. Ezzel még nincs vége a modern (és kevésbé modern) cuccok tárházának, mindenki megtalálhatja azt ami neki való.
Fegyverek is vannak szép számmal, nem kell attól félni, hogy Batman játékhoz híven nem lövöldözhetünk, hisz ez egy FPS játék - itt bizony vannak lőfegyverek.
De mennyünk bele pontosan abba, hogy mi is ez a játék. Alapjában véve egy multiplayer FPS, egy nagyon hősies FPS - ahol két csapat méri össze erejét: Bats és a Jokerz csapat. Három féle játékmódban üldözhetjük a bűnt (vagy bűnözhetünk, mikor hogy). Az egyik egy sima TDM azt hiszem ez nem szorul bemutatásra, ha a te csapatod öl többet nyertetek.
A másik egy úgynevezett Fumigation (füstölés) ami egy amolyan conquest stílusú játékmód ahol érdekes szerkezeteket kell elfoglalni és tartani egy pályán. Három ilyen szerkezet van és ha a ti csapatotok birtokol ebből legalább kettőt akkor egy százalék jelző felfelé mozog (az ellenfélé természetesen visszafelé) és akkor nyertek ha mind a 100% megvan. A harmadik neve Physical Warfare (fizikai hadviselés). Itt két szerkezet van a pályán, mindkét csapatnak egy. A szerkezethez szükség van egy akkumulátorra ami a pályán valahol feltűnik. A feladat megszerezni és felcsatolni a gépetekre majd védeni amíg az feltöltődik. Mivel mindkét csapatnak ez a feladata nagy esély van rá, hogy kerül sor némi összeütközésre - több mint valószínű. Ha sikerül a gépet feltölteni egy pontot nyer a csapat és mivel ez nem egy kávéfőző, hanem egy amolyan agymanipuláló masina az ellenfél csapat ennek hatására fegyvertelenül kezd el rohangálni a pályán így könnyű szerrel levadászhatók. Azért vigyázni kell, mert még így is kemény pofonokat tudnak osztani.
Egy mai modern FPS játékból nem maradhat ki az osztály alapú karakter fabrikálás. Hát itt is megtalálható, de nem a megszokott formában. Kapunk pár alap karaktert, egy kötött felszereléssel, de a játék során sajátokat is csinálhatunk amikhez sorra nyílnak meg a cuccok és itt már kötöttségek nélkül bármit összerakhatunk. Tényleg bármit. Ezt értsük úgy, hogy ha akarjuk akkor csinálhatunk egy kétajtós szekrény méretű snipert.
A felszerelésünket magunk rakhatjuk tehát össze, két alap fegyver lehet nálunk. Egy eszköz ami a két lőfegyver mellé kiegészítésként lehet akár dobócsillag, bumeráng, letehető csapda, de akár választhatunk itt erősebb páncélt is mellkasunkra erősíthető dísztárcsa formájában. Választhatunk továbbá egy spéci kütyüt amivel a mozgásunkat segíthetjük elő, repkedhetünk a levegőben, vagy akár láthatatlanná is válhatunk, de ha lemondunk a gyors mozgásról akár át is láthatunk a falakon.
A fegyverek fejleszthetők, szerelhetünk rá különféle irányzékokat, vagy választhatunk hozzá spéci lőszert és mindezen felül akár át is festhetjük.
Karakterünk a testalkatán és pofázmányán kívül kaphat egyéb érdekes tulajdonságokat mint például a gyorsabb élet töltődés, vagy lehet akár falábunk is ami a csapdák ellen nyújt nekünk védelmet. Hisz egy medvecsapdát nem érez meg az ember ha falába van. Választhatunk Rampage-t is ami a harc során aktiválható képesség és akkor jön elő, ha megfelelő számú ellenfelet öltünk meg, vagy megfelelő pontszámot értünk el halál nélkül.
Van továbbá egy úgynevezett Psych Profile, hisz elsőre is látszik, hogy nem vagyunk százasak, nyilván van rólunk akta valami dilidokinál. Ez a dilink befolyásolja, hogy milyen esetekben kaphatunk több tapasztalati pontot a játék során. Ez lehet akár az, hogy benne vagyunk az első három legjobb játékosban, vagy megnyerte a csapatunk a meccset stb.
Ha már így megemlítettem a játék során bizony tapasztalati pontokat lehet gyűjteni és igen, van szintlépés is szám szerint 1000 (!?) szintig fejlődhetünk (legalábbis ezt ígéri a játék leírása) és ez nem egy adott karakterre vonatkozik akit összepakoltunk, hanem ránk mint játékosra. Ezen fejlődés során sorra oldhatjuk ki a fentebb említett dolgokat. A kioldás úgy működik, hogy szintlépéseknél kapunk kulcsokat, minden kulcs egy adott kategóriájú cuccot tud kioldani és egyszer használható. Tehát külön kulcs van a fegyverekre, a kiegészítőkre, testalkatra, arcra és hangra.
Ha valakinek ez még mindig nem lenne elég alakíthatjuk a karakterünk ruházatát Bats és Jokerz oldalon egyaránt. Itt is van bőven választék. Ez egy kicsit máshogy működik mint a fegyverek kioldása itt ugyanis úgynevezett Costume Coin-okat gyűjthetünk és minden kiegészítőnek meg van a maga ára.
A Matchmaking-nél megjelenő kis, Hívókártyánkat és az azon megjelenő figurát is mi választhatjuk ki azokból amiket már feloldottunk, sőt még a kártyára írt vicces szöveget is kiválaszthatjuk. Sok értelme nincs, én már a CoD-ban sem értettem miért jó ez, szerintem simán elég lett volna ha a profilképünk kerül ide, talán jobb is lett volna.
Ha már értelmetlen dolgoknál tartunk vannak az úgynevezett kabalák. Alapból nem sok választható, a többit pedig DLC formájában megvéve oldhatjuk fel. Ez egy kis figura ami a vállunk felett lebeg és vagy én nem jöttem rá, hogy mire jó, vagy tényleg kb semmire és csak dekorációs célt szolgál. Véleményem szerint nem csak felesleges, de még a játékhoz képest is idétlen és hülyeség. Még szerencse, hogy nem kötelező ilyet kitenni.
Sajnos a játék tartalmaz rengeteg bugot (a pc-s verzió legalábbis bővelkedik benne, látszik rajta, hogy a fő platform a konzol volt, talán az xbox). Ami viszont botrányosan szar lett az a Matchmaking rendszer. Néha baromi sokat kell rá várni, hogy összehozzon egy csapatot a játék, viszont ha kilépsz és újra elkezdesz keresni akár ugyanolyan típusú játékot van hogy hamarabb találsz. Ez még talán nem is olyan nagy hiba. Viszont az ahogy összepakolja néha a csapatokat már az. Nem lehet ugyanis csapatot választani, ott vagy ahova tesz, persze ez még mindig nem lenne akkora gebasz. Na de hogy hova tesz az már igen, mert nem egyszer hozott már össze olyan játékot ahol 3v6-ban irthatta egymást a két csapat és ezt nem úgy hozták össze, hogy sokan kiléptek. Valahogy így osztotta szét őket a játék. De olyan is előfordult, hogy játék közben átdobott és 2v4-ben kellett harcolni - illetve lemészároltatni magam.
Mindezen hibák ellenére, amiket remélem hamarosan javítanak, szerintem ez egy nagyon is jó és szerethető játék lett. Valahogy nem kapott túl nagy felhajtást miután megjelent. Valószínűleg azért, mert csak letölthető formában jelent meg és a kiadók így nem tekerik annyira a marketing gépezetet. Azért is írtam ezt a kis ismertetőt, hogy hátha valakinek megjön a kedve a játékhoz. Legyünk minél többen!