Az eddig megjelent iOS írásaimban bejártuk már a poklot, turkáltunk cukorkákat dobozokban, megjártuk Jeruzsálemet és a seggére vertünk pár zsetonnak Gyuribával és Klárinénjével. Ideje kicsit visszamenni a múltba, hogy meglátogassuk Atlantisz világát.
Atlantisz polgárainak egy hős kell, mi pedig jobb híján úgyis unatkozunk, mentsük hát meg őket. Szerencsére könnyebb dolgunk van mint a filmbeli hősöknek. Míg ők kék-zöld foltosra amortizálják magukat, nekünk csak az ujjunk hegyét kell használni egy egész birodalom megmentéséhez. Aki az orrtúrásra asszociál, vagy még piszkosabb dolgokra az csak egy gyors hideg zuhany után folytassa az olvasást az esetleges csalódások elkerülése végett...
Magáról a játékról annyit érdemes tudni, hogy logikai kategóriában indult, itt inkább az agyunkra lesz szükség mintsem a reflexeinkre.
A program a Bejeveled nevű játék rokona, aki tudja ismeri a PopCap alkotását az átugorhatja a következő bekezdést.
Eme alkalmazás lényege, hogy különböző színű és alakú kövekből legalább 3 darabot kell sorba rendezni vízszintes vagy függőleges irányban azok eltüntetéséhez és a pontszerzéshez. Lehetőség van 4 vagy 5 ugyanolyan bizsut is egymás mellé rendezni, különféle bónuszokat szerezve ezzel. Legtöbbször ez játéktípustól függően nehezítve van időkorláttal is, kizökkentve minket a nyugodt gondolkodásból. Szóval pörögni kell az agynak és az ujjnak is, hogy ritkán lássuk a 'Game Over' feliratot. A Bejeveled végtelenített játékmechanikát használ, ha elég ügyesek vagyunk és nem hagyjuk hogy lejárjon az idő, amit kövek sorba rendezésével növelhetünk.
A Call of Atlantis (innentől CoA) is a Bejeveled alapjaira építkezik megspékelve jó pár játékmenetet színesítő és nehezítő adalékkal.
Kövek helyett itt más tárgyak is megtalálhatók az adott korból, érdemes megjegyezni, hogy egy tárgy csak egy színt vehet fel, megkönnyítve a gyors lépések meghozatalát.
A CoA-ban lehetőségünk van bejárni a kelet több birodalmát. Utunk Rómában kezdődik keresztül vezet Görögországon, Tróján, Fönícián, Babilonon, Egyiptomon és Karthágón.
Küldetésünk célja, hogy ezekben a birodalmakban fellelhető leletek darabjait felkutassuk és összeillesszük (itt jön a képbe a ragasztó), majd hozzáadjuk a gyűjteményünkhöz. Minden birodalom végén ezeket az ereklyéket visszajuttathatjuk az őket megillető helyre egy minijáték keretében. Igen, lényegében régészek vagyunk, de napfénytől védett helyen, a hűs szobánkban!
Dióhéjban a játékmenetről: Kalandunk Poszeidón mágikus medáljának a megszerzésével kezdőik, amihez a képernyőn felvillanó alakzat vonalát követve kell ujjunkkal a varázsige szimbólumát felrajzolni. Üde színfolt ez az elem a játékban és kihagyhatatlan, mivel a későbbiekben ez a mágikus medál nagy segítségünkre lesz majd.
Ezt követően kezdjük meg utunkat Rómában, amitől kezdve az egyre nehezedő pályákon az egyes leletek darabjait felülről legalulra kell eljuttatni. Mindehhez segítségül hívhatjuk a medálunkat, ha egyszerre több mint 3 tárgyat tüntetünk el sorba rendezéssel, akkor egy ékkő a medálban feltöltődik, ha az összes kő izzik, lehetőségünk van használni a medál mágikus erejét, ami teljesen véletlenszerűen elpusztít jó néhány tárgyat az adott pályán. Érdemes ezt minél többet használni, jelentősen megkönnyíti a későbbi embertelenül nehéz pályák teljesítését.
Továbbá néha feltűnik a tárgyak között a bomba, a bónusz időt jelző homokóra, a villám és a csere varázslat. Nem érzem szükségességét eme mentőövek bemutatásának. Hasonlatosan a leletdarabokhoz, ezeket is úgy tudjuk megszerezni, ha a pálya legaljára juttatjuk őket, ezután bekerülnek a hátizsákunkba és akármikor segítségül hívhatjuk őket. Érdemes ezekkel is gondosan bánni és tartalékolni a későbbiekre.
Utunk során akadályokkal is szembe kell néznünk, ilyen a befagyott vagy lelakatolt tárgy, amit többször kell "kiforgatnunk" ahhoz, hogy kiszabadítsuk fogságából, de a kőfalakkal még nehezebb dolgunk lesz, mert azok elpusztíthatatlanok, így csak kikerülni tudjuk őket.
Nem túl bonyolult a játékmenet, viszont annál szórakoztatóbb, lévén a tárgyak teljesen véletlenszerűen tűnnek fel, így monotonitásról nem beszélhetünk. Mivel az írás nem a legideálisabb módja az ilyen játékmenet ecseteléséhez álljon itt egy Youtube videó:
Call of Atlantis trailer
A külcsínről: a mellékelt képek magukért beszélnek, de mozgásban látva még lenyűgözőbb a látvány. Minden eseménynek külön effektje van és ez az a program, amiből a 3D egyáltalán nem hiányzik. Természetesen állítva és fektetve is játszhatunk, a program automatikusan beállítja a játékteret a kívánt pozíció kiválasztása után. Sebességgel és a töltési időkkel egyáltalán nem volt gondom a mára már veteránnak számító iPhone 3G-mmel.
Hangok és zene: varázslatos dallamok veszik körbe a játékost segítve a beleélést a keleti világ kultúrájába, amiből utána nehéz szabadulni. Jellemzően fúvóshangszerekkel kíséri a program a játékost a pályákon egyfajta nyugodt atmoszférát teremtve. Mindvégig bekapcsolt zenével játszottam, amit nem sok programról mondhatok el.
Negatívumok: Két kifagyást tapasztaltam, ami tekintve a nagyjából 6-7 órás eddigi játékidőt elhanyagolhatónak mondható, de mivel a piszkosul nehéz pályákon ért utol mindkettő, ezért muszáj megemlítenem. Sajnos a játék nem ment pályák közben, amit azért egy váratlan szükséghelyzet okán megtörtént kilépés miatt megejthetne igazán...
A mára már alapélvasárnak tekinthető Facebook profillal történő bejelentkezés remekül működik, ahol persze az eredményeinket is megoszthatjuk az ismerőseinkkel. Több profil kezelése is megoldott, ami szintén piros pont a fejlesztőknek.
Az írásból szerintem kivehető, hogy nagyon tetszik az alkalmazás azért is vettem ezt górcső alá. Aki teheti mindenképp próbálja ki.
Akinek ezek után kedve támadt a játék kipróbálásához megteheti az alábbi linken, vagy letöltheti az Appstore-ból.
Böngészőből: majdnem egy az egyben ugyan az mint az iOS verzió.
Call of Atlantis böngészőből
$3 az Appstore-ban:
Call of Atlantis az Appsore-ban
Fejlesztő: PlayRix | Platform: iOS | Tesztelve 2012. | Hardver: iPhone 3G